ترند شدن هشتگ "آمریکا نفتکش‌ها را توقیف می‌کند" در توئیتر

کاربران توییتر با به راه انداختن یک ترند جهانی نسبت به توقیف کشتی‌های حامل تولیدات نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی اعتراض کردند.

ترند شدن هشتگ "آمریکا نفتکش‌ها را توقیف می‌کند" در توئیتر

کاربران شبکه اجتماعی توییتر با به راه انداختن ترند جهانی "آمریکا نفتکش‌ها را توقیف می‌کند" تداوم توقیف کشتی‌های حامل تولیدات نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی را محکوم کردند.

این کاربران توییتر تأکید کردند: ربودن کشتی‌های حامل سوخت و توقیف آنها به همراه خدمه این کشتی‌ها، یک دزدی دریایی و تروریسم بین‌المللی است که توسط آمریکا و ائتلاف آن (ائتلاف متجاوز عربی) انجام می‌شود.

این طوفان توییتری با استقبال قابل توجهی در جهان مواجه شد و فعالان از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستند که تصمیم خود مبنی بر توقف حمایت نظامی از عربستان سعودی در جنگ علیه یمن را اجرایی کند.

این کاربران دولت جو بایدن را نیز کپی برابر اصل دولت سابق این کشور خواندند.

فعالان در توییتر همچنین از تمامی آزادگان سراسر جهان خواستند که برای توقف تجاوز به یمن دولت‌های کشورهایشان را تحت فشار قرار دهند.

محاصره یمن با حضور ناوهای عربستان سعودی در آب‌های یمن در سال ۲۰۱۵ و پس از حمله نظامی عربستان به یمن آغاز شد و با بی‌توجهی به درد و رنج ملت یمن درپی این محاصره و توقیف نفتکش‌ها و کشتی‌های حامل تولیدات نفتی یمن تا به امروز ادامه یافته است.

این محاصره که آمریکا نیز در اکتبر ۲۰۱۶ به آن پیوست منجر به گسترش شدید بیماری‌ها، گرسنگی شدید، سوء تغذیه و ایجاد یک قحطی گسترده در یمن شده‌ است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها