منتظری: کمتر کشوری می‌توانست با وجود این میزان هجمه ۴۰ سال دوام بیاورد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ۴۲ سال، به مولفه ولایتمداری اشاره کرد و گفت: اگر با این مهم همراه و همسو باشیم قطعا گام دوم انقلاب دستاوردهای بیشتری را پیش رو خواهد داشت.

منتظری: کمتر کشوری می‌توانست با وجود این میزان هجمه ۴۰ سال دوام بیاورد

غلامرضا منتظری درباره اینکه انقلاب اسلامی ایران به چه میزان در رسیدن به اهداف و آرمان های خود موفق بوده است؟ گفت: انقلاب به معنای تغییر و تحول عمیق برای رسیدن به نتیجه مطلوب است، یکی از اهداف این انقلاب پایان بخشیدن به نظام سلطه و استعماری بود و بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی به طومار زندگی سردمداران این تفکر سلطه پایان بخشید و سرآغازی را برای تفکری نو تحت عنوان جمهوری اسلامی در کشور رقم زد.

وی افزود: شعار راهبردی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در حوزه اهداف اساسی انقلاب اسلامی تمامی زوایا را برای ما روشن می کند، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب، استقلال است، استقلال زوایای مختلفی دارد، استقلال سیاسی، استقلال فکری و فرهنگی از جمله این زوایا است، حداقل در این یکصدسال اخیر از دوره قاجار تا دوران پهلوی بر طبل وابستگی کوبیدند و هرکسی پس از دیگری به جای وارستگی ما را به سوی وابستگی سوق داد.

منتظری تصریح کرد: اما باید توجه کنیم هرکه وابسته باشد شکننده است و توان تصمیم گیری ندارد و همیشه دست نیازش به سوی دیگران بلند است، آمریکا، انگلستان، فرانسه و جبهه استکبار تلاش داشتند که عصای ما باشند و ما برای همیشه به آن ها تکیه کنیم اما کسی که به عصا متکی است اگر عصا را از او بگیریم نقش بر زمین خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهایی که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به آن دست پیدا کردیم رسیدن به این تفکر ارزشمند است که "ما می توانیم". پادشاهان و رجال سیاسی پیشین همگی در نطق های خود از وابستگی می گفتند حتی نماینده دولت در مجلس در بحث ملی شدن صنعت نفت می گوید هر زمان توانستید آفتابه بسازید بعد سخن از ملی شدن صنعت نفت بگویید، پس این باور که "ما می توانیم" از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، نکته دیگر عزت و اقتدار این کشور است، اکنون با تکیه به تفکر "ما می توانیم" کشوری که زمانی وابسته بوده است در خیلی از حوزه ها در حال تبدیل شدن به قدرتی برجسته در منطقه و در جهان است.

منتظری تصریح کرد: از سوی دیگر باید به این مهم توجه کنیم از زمانی که نهال انقلاب اسلامی جوانه زد، هجمه بی امان علیه این شجره طیبه به اشکال مختلف آغاز شد، کمانی که دشمن به سوی ما نشانه رفت تیرهای سمی فراوانی را به همراه داشت، همان روزهای ابتدایی ترور افراد ارزشمند ما را آغاز کردند، سپس جنگ آغاز شد، سپس تحریم های نظامی، اقتصادی و سیاسی را آغاز کردند پس از آن نیز برای ترور شخصیت های علمی ما دست به کار شدند، کمتر کشوری می توانست با وجود این میزان هجمه ۴۰ سال دوام بیاورد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا تصریح کرد: نکته بعدی برکات معنوی و فرهنگیِ فراوانِ انقلاب اسلامی است، اما به هر شکل باید بپذیریم امروز با وجود همه دستاوردها، کاستی هایی وجود دارد و باید تلاش کنیم به وضع موجود قانع نباشیم و برای آینده تلاش کنیم، در حوزه استقلال اقتصادی، صنعتی و علمی به جایگاه خوبی دست پیدا کردیم ولی اگر قرار است در گام دوم انقلاب اسلامی اقتدارمان را افزایش دهیم باید این قدرت علمی را بیش از گذشته تقویت کنیم، اگر به این مهم توجه کنیم دشمن کمتر می تواند بر موضوع تحریم تکیه کند، برای مثال در حوزه هوا فضا، صنایع نظامی و صنایع دفاعی دشمن کمتر ما را تهدید می کند چون می داند ما در این حوزه توانمند هستیم یا در حوزه بهداشت و درمان ایران از جمله معدود کشورهایی است که به دلیل بهره مندی از نخبگان متدین، غیور و توانمند توانسته است روی پای خود و با تکیه بر اندیشه خود واکسن کرونا تولید کند.

منتظری اظهار کرد: باید توجه کنیم در گام اول انقلاب در میان تمام مولفه های عزت بخش، ولایتمداری سرلوحه همه مولفه ها قرار دارد، در گام دوم نیز نگاه ما باید به پرچمی باشد که ناخدای کشتی انقلاب اسلامی حکیمانه بر بام ایران به اهتزاز دراورده است، اگر با این مهم همراه و همسو باشیم قطعا گام دوم دستاوردهای بیشتری را پیش رو خواهد داشت، البته همه به این موضوع واقف هستیم که دشمن دست از دشمنی بر نمی دارد و دائما به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی، تنش و اختلافات قومی در کشور است، به هر حال صعود، سختی ها و مشکلات خود را دارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: ما باید از ملت بزرگ ایران صمیمانه تشکر کنیم که همه این سختی ها را برای حفظ ارزش هایی که با تمام وجود به آن باور داشتند به جان خریدند، از این پس وظیفه قوای سه گانه است که تلاش کنند به این مردم خدماتی شایسته ارائه کنند، این وضع کنونی شایسته این مردم بزرگوار نیست و نباید به لحاظ معیشتی و اقتصادی و اشتغال به این شرایط راضی باشیم.

وی درباره تاثیرگذارترین افراد در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: در راس همه حضرت امام (ره) به عنوان قافله سالار شکوه و عظمت ایران اسلامی هستند، در ادامه راه روشن امام، باید به مقام معظم رهبری اشاره کرد، سایر چهره ها با این دو نعمت الهی قابل قیاس نیستند و حساب جداگانه ای دارند، مرحله بعدی باید به شهدای عزیز اشاره کنیم که به تعبیر حضرت امام (ره)هرچه داریم مدیون ایثار و فداکاری آن ها است.

منتظری در پایان اضافه کرد: در میان همه شهدا اگر چه همه عزیز هستند ولی چهره های تابناکی داریم که جهان به وجودشان افتخار می کند همچون شهید سلیمانی، شهدای هسته ای و دیگر عزیزان. بخش بعدی باید به اندیشمندان و متفکرانی اشاره کنیم که به جهت توانایی علمی خودشان اسباب اقتدار و سربلندی ما را فراهم کردند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • دبهل
    0

    معلوم که بهشما ساخته که پاچهخواری میکنی .برای شما که بد نشد.

  • ج
    0

    جون من از کجا فهمیدی بی پدر خاک بر سر ببین چه سرمون اومده بعد گوه خوری زیادی بکن

  • زز
    0

    مردم ایران بی عرضه اند

  • ناشناس
    0

    راز بقای نظام ج.ا.ا چیست؟ --- راز دوام و بقای نظام اسلامی در ایران در مقابل توطئه های سنگین دشمنان بیگانه و مزدوران درونی از آغاز پیروزی تا کنون با وجود کاستیهای کلان مدیریتی ؛ انتساب این نظام به دین توحیدی خداوند است که می باید با جان و همت ده ها میلیون مردم انقلابی خدا پرست وفا دار به اسلام با عدالت گرایی صادقانه و امانت داری قانون مند و منضبط و با دوری از زرق و برقهای دنیای فانی پاس داشته شود... اگر در این نظام از اصول احکام و اعتقادات اسلام قرآنی و مذهب توحیدی تشیع علوی نهج البلاغه ای با علم و عدل و امانت داری در مقابل یورش بی امان من در آوردیها و خرافات ذهن بشر و در مقابل فسادهای فرا گیر افراد و گروه های دنیا پرست پاسداری نشود ؛ تردید نکنیم که بحکم قرآن ؛ افتخار وجود و بقای این نظام از ما گرفته خواهد شد و خداوند به ما در مقابل آسیبهای سنگین بلایای روز افزون این دنیای فانی مصونیت نخواهد بخشید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها