استاندار آذربایجان شرقی در دولت دهم و نماینده مجلس در گفتگو با خبر فوری:

حضور احمدی نژاد و خاتمی در انتخابات، مشارکت را بالا می‌برد/ ظریف و جهانگیری نماد تداوم دولت روحانی هستند/ قالیباف شانس پیروزی ندارد / رئیسی کاندیدا شود، می‌گویند قدرت‌طلب است / ترامپ راننده اهلی برای "اتومبیل برجام" نبود؛ بایدن اهل است؟

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم می‌گوید: گفتمان مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تغییر شرایط موجود بر مبنای عدالت است و کسانی که امروز مقصر وضع موجود هستند نمی توانند با هم در رقابت قرار گیرند.

حضور احمدی نژاد و خاتمی در انتخابات، مشارکت را بالا می‌برد/ ظریف و جهانگیری نماد تداوم دولت روحانی هستند/ قالیباف شانس پیروزی ندارد / رئیسی کاندیدا شود، می‌گویند قدرت‌طلب است / ترامپ راننده اهلی برای "اتومبیل برجام" نبود؛ بایدن اهل است؟

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر فوری به آخرین وضعیت آرایش نیروهای سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 پرداخته است.

نماینده اصولگرای مردم تبریز در مجلس یازدهم که سابقه حضور در مجلس دهم را نیز در کارنامه دارد، پیش از این استاندار آذربایجان شرقی در دوره دوم دولت محمود احمدی نژاد بوده است.

علیرضا بیگی پیش از این در گفت و گو با خبر فوری درباره دولت حسن روحانی گفته بود: "کارکردهاو عملکردی که در دولت روحانی مشاهده شد، نشان داد که آقای روحانی محصول یک انتخاب بد بود."متاسفانه رئیس جمهور از تجربه گذشته استفاده نکرد و نه تنها برای وحدت و یکپارچگی زمینه سازی نکرد بلکه به جای وحدت سخنان وحدت شکن مطرح کرد."

وی همچنین معتقد است که علی لاریجانی نقش بسزایی در وضعیتی که بوجود آمده است دارد به ویژه در ناکارآمدی مجلس و اینکه نتوانست به عنوان نماد اراده ملت در مقابل خطاکاری‌ها، بی‌تدبیری‌ها و روش‌های ناصواب دولت نقش نظارتی خودش را قدرتمندانه ایفاکند.

علیرضا بیگی، علی لاریجانی و محمدرضا عارف را از سهامداران عمده دولت روحانی می داند و می گوید: "آنها خود را در قبال کامروا شدن دولت آقای روحانی مسئول دانسته و نسبت به آن احساس تعهد می کردند و همین امر سبب شده بود که از بسیاری از موضوعات مختلف صرف نظر کنند".

متن گفت و گو با عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس یازدهم را در ادامه بخوانید:

زمزمه‌هایی مبنی بر حضور آقای لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده به گوش می‌رسد، نظر شما که در مجلس دهم نیز حضور داشتید و ریاست وی بر مجلس را دیده اید درباره ریاست جمهوری رئیس سابق مجلس در سال 1400 چیست؟

بسیار مشتاقیم که حتما آقای لاریجانی در انتخابات شرکت کند و این اقدام سبب برگزاری پرشور انتخابات خواهد شد و از طرفی مردم می توانند با نگاه به گذشته افراد به آن ها پاسخ دهند و به این ترتیب این امکان فراهم می شود که مردم در خصوص این چهره ها قضاوت خود را اعلام کنند از این رو بنده به شخصه از حضور آقای لاریجانی در این انتخابات استقبال می‌کنم.

اما نکته ای که وجود دارد این است که به نظر می رسد عده ای را نوعی "توهم" برداشته که احساس می کنند می توانند مورد اقبال مردم قرار بگیرند در حالی‌که باید یک بار برای همیشه به این موضوع خاتمه داده شود.

اینکه مطرح می‌شود اصلاح طلبانی همچون "کارگزاران سازندگی" از ایشان حمایت کند را چقدر محتمل می دانید آیا آقای لاریجانی که به عنوان نیروی اصولگرای سنتی و معتدل شناخته می‌شود راضی به حمایت اصلاح طلبان از خود می‌شود؟

من هم مصاحبه هایی را از کارگزاران دیده‌ام که آنها دارند به حضور آقای لاریجانی در انتخابات آینده اظهار تمایل و رغبت نشان می دهند هر چند که در میان بدنه اصلاح طلبان نیز این اختلاف نظر وجود دارد که آنها دیگر نمی خواهند تجربه تلخ نامزد نیابتی یا به اصطلاح خودشان "رحم اجاره‌ای" را تکرار کنند و حتی اصرار دارند که یک نفر از خودشان در انتخابات حضور داشته باشد تا لااقل وزن سیاسی آن‌ها مشخص شود و انتخابات پیش رو وزن و پایگاه مردمی همه جناح های سیاسی و سیاسیون را به خوبی مشخص خواهد کرد.

کاندیداتوری آقای رئیسی حتما آثار خوبی برجای نخواهد گذاشت و چه بسا اینگونه تلقی شود که ایشان میل به قدرت دارند چراکه اگر میل به خدمت دارند همین سنگر قوه قضائیه را باید محکم حفظ کنند

به عنوان یکی از فعال ترین نمایندگان اصولگرای مجلس در دوره های دهم و یازدهم پیش بینی تان از وضعیت اصولگرایان در انتخابات آتی چیست؟ به طور مشخص موضوع کاندیداتوری افرادی همچون محمدباقر قالیباف یا که در حال حاضر ریاست قوه مقننه را برعهده دارد، چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر می آید که با شرایط اجتماعی که به ویژه پس از اعلام رای دادگاه معاون آقای قالیباف پیش آمده و افکار عمومی سئوالات عدیده ای در این خصوص دارند و همچنین با توجه به موضوعاتی که مرتبا در این خصوص مطرح می‌شود شانس آقای قالیباف را به حداقل می رساند.

تحلیل‌تان از رفتن احتمالی آقای رئیسی از قوه قضائیه و احتمال نامزدی وی در انتخابات 1400 را با توجه به عملکرد مثبتی که در دستگاه قضایی و در میان افکارعمومی داشته‌اند، چیست؟

آقای رئیسی اولین رئیس قوه قضائیه ای هستند که پس از سالها توانسته اند در جایگاه خودشان قرار گیرند به این معنا که فردی از بدنه قوه قضائیه آمده و در مصدر مسئولیت ریاست این قوه و در راس هرم این دستگاه قرار گرفته است.

با این حال اگر چنین موضوعی پیش بیاید و آقای رئیسی با توجه به عملکرد بسیار خوب و ارزشمندی که در رویارویی با فساد از خودشان نشان داده و اسباب دلگرمی مردم شده‌اند، حتما آثار خوبی برجای نخواهد گذاشت و چه بسا اینگونه تلقی شود که ایشان میل به قدرت دارند چراکه اگر میل به خدمت دارند همین سنگر قوه قضائیه را باید محکم حفظ و برای حاکمیت قانون و برخورد با متخلفان و مجازات خاطیان تلاش کند.

با توجه به انتقاداتی که از سوی مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی به دولت اعتدالگرا یا تدبیر و امید وارد می‌شود گفتمان مردم در انتخابات 1400 را بیشتر حول محور چه موضوعاتی می دانید؟ به این معنا که مردم در انتخابات به دنبال فردی برای تحقق عدالت و کارآمدی هستند؟ یا کسی که به دنبال بهبود روابط خارجی است و می تواند مذاکرات را پیش ببرد؟

شعار و گفتمان مردم تغییر شرایط موجود بر مبنای عدالت است و دستیابی به عدالت خواست عمومی ملت ایران است از این رو، کسانی که امروز مقصر وضع موجود هستند نمی‌توانند با هم در رقابت قرار گیرند و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که وضع موجود تنها متوجه دولت نمی شود بلکه کسانی خارج از چارچوب دولت نیز نماد وضع موجودند از جمله آقای لاریجانی که نماد وضع موجود است و آقای ظریف و جهانگیری که تداوم دولت یازدهم و دوازدهم هستند.

با تحرکات رسانه ای اخیر و مصاحبه های جدید آقای احمدی نژاد با رسانه های مختلف داخلی و خارجی که در فضایی متفاوت برگزار می‌شود وضعیت حضور رئیس جمهور سابق در انتخابات 1400 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا احتمال حضور و تائید صلاحیت شان از سوی شورای نگهبان وجود دارد؟ یا همچون انتخابات دوره قبل وی نمی تواند از این فیلتر عبور کند؟

این موضوع بستگی به شرایط دارد. چراکه در حال حاضر عنصر مفقوده در برگزاری پرشور انتخابات موضوع مشارکت است در حالی که عنصر مشارکت قوام بخش امنیت ملی ماست و سبب کندشدن زبان بیگانه به روی ملت و کشور ما می شود اما متاسفانه کسانی بنا دارند که موضوع مشارکت را با امنیت در تعارض و تزاحم نشان دهند و اینگونه عنوان می کنند که اگر آقای احمدی‌نژاد و حتی آقای خاتمی بخواهند در انتخابات حضور پیدا کنند این حضور سبب گسست ملی خواهد شد که این گسست ملی امنیت ملی کشور را متاثر خواهد کرد و چه بهتر که اصلا و ابدا این افراد در انتخابات شرکت نکنند؛ در حالی که حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات مستلزم این است که شاهد حضور کاندیداهای مورد اقبال مردم در صحنه انتخابات باشیم و بتوانیم با حضور پرشور مردم توطئه هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد را خنثی کنیم و پاسخ دندان شکنی به یاوه سرایی های نظام سلطه دهیم.

با شرایط اجتماعی که به ویژه پس از اعلام رای دادگاه معاون آقای قالیباف پیش آمده و افکار عمومی سئوالات عدیده ای در این خصوص دارند و همچنین با توجه به موضوعاتی که مرتبا در این خصوص مطرح می‌شود شانس آقای قالیباف را به حداقل می رساند

متاسفانه سیاستی که دولت اتخاذ کرده این است مشابه کارهایی که انجام داد تا نتیجه‌اش مجلس حداقلی بشود درست عین همین کارها را برای پائین آوردن سطح مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری انجام و صفت "حداقلی"را به دولت آینده نیز تعمیم دهد.

این در حالی است که پس از 40 سال و برگزاری ده‌ها انتخابات به این تجربه رسیده ایم که در سال منتهی به انتخابات هیچ وقت کاری انجام نمی شود که انتخابات را متاثر کند و تحت الشعاع قرار دهد اما دولت آقای روحانی شب انتخابات مجلس قیمت بنزین را 3 برابر کرد که نتیجه آن کشته شدن صدها انسان و به آتش کشیده شدن دهها نقطه در جای جای میهن اسلامی و تبلیغات سوء بیگانگان علیه کشور بود و از همه مهم تر باعث قهر کردن مردم از صندوق رای در سال 98 شد.

آنها با یک سناریوی از پیش تعیین شده چنین جفایی را در حق ملت ایران رقم زدند و بعد هم رئیس جمهور آمد گفت: که من خبر نداشتم که قرار است بنزین گران شود! و اسباب مضحکه مردم شد و دنیا نیز دید که رئیس جمهور یک کشور می گوید من در جریان افزایش قیمت بنزین در کشور خودم نبودم!

درست مثل همین قضیه برای انتخابات ریاست جمهوری در حال طراحی است تا ضعیف بودن پشتوانه مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور که نماد و برآیند جمهوریت در کشور به شمار می رود،دولت آتی دولت ضعیفی باشد و مرتب به رئیس جمهور بعدی سرکوفت بزنند که تو به واسطه مشارکت حداقلی توانستی در حکومت قرار بگیری. از این جهت این موضوع حتما باید مورد توجه نخبگان کشور قرار گیرد که امکان حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات ریاست جمهوری با امکان فراهم کردن برای حضور کاندیداها میسر شود.

موضوع انتخاب جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چه تاثیری در انتخابات آتی خواهد داشت؟ آنهایی که تبلیغ می کنند که احیای برجام اتفاق می‌ افتد و بحث مذاکره احتمالی ایران و آمریکا باعث گشایش فضای اقتصادی می شود، آیا این اتفاق خواهد افتاد و انتخابات اخیر آمریکا شانس آن ها را برای پیروزی در ایران افزایش داده است؟

در حقیقت این آدرس اشتباهی است که دولت روحانی به مردم می‌دهد و می‌گوید برجام اتومبیل خوبی بوده ولی راننده ای که پشت فرمان آن نشسته بود یعنی دونالد ترامپ آدم ناجور و راننده نابلدی بوده است و به همین دلیل برجام شکست خورد اما آقای بایدن راننده اهل و رفیق آقای ظریف است و لذا او خواهد توانست اهداف برجام را محقق کند و اینگونه القاء می کنند که این بایدن بود که هنوز در دولت مستقر نشده توانست قیمت دلار 32 هزار تومانی را به دلار 22 هزارتومانی برساند و حالا که آمده حتما او منشاء بسیاری از گشایش‌ها در قبال ایران خواهد بود در حالی که این ها همه آدرس اشتباه دادن به ملت است و تکرار دوباره روند ناصوابی که 8 سال ملت ایران را معطل کرد و امکانات و اعتبار آنها را به آتش کشید.

دولت آقای روحانی این آدرس اشتباه را با مهندسی هایی که صورت داده به مردم می دهد و اینگونه القاء می کند که دوگانه برجام و غیربرجام ایجاد و رقابت بین برجامیان و غیربرجامیان باشد ولی عملا آنچه که ملت ایران طالب آن هستند، تغییر روند موجود و پایان دادن به فرآیند غلط تصمیم گیری در کشور است که اساسا ثروت و منابع مردم و کشور را به نابودی کشانده و این روند باید خاتمه پیدا کند.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • کاربر ناشناس
    0

    این هم بازی جدید برای کشاندن مردم پای صندوقهای رای ریئس جمهور هر کسی باشه یک تدارکاتچی و فرمانبری بیش نیست حرف اول و اخر را کس دیگری میزند پس مردم را به بازی نگیرید

    نظرات شما -
    • م
      0

      بازی نداره مردم غیورخودشان فهیم وباشعور هستندوهمیشه درصحنه بودند وخواهند بود وطن وانقلاب را دوست دارند.

    • رفراندوم
      0

      مگه چیری هم از وطن مونده که دوسش داشته باشیم

    • دانیال
      0

      اقای م تو ایران زندگی میکنی؟اون مال چندسال پیش بود الان ملت نه امیدی دارن نه در صحنه حضور دارن رای هم نمیدن ببینو تماشا کن

  • فرهاد
    0

    ملت دیگر به غارتگران بیت المال اختلاس رانتخواریها دوزدها رای نخواهند داد خاتمی رئیس اشوبگران 88 جالبه چرا هنوزم زنده است لابد میگن مصلحت کشوره ؟ احمدی نژاد تایید بشه میبره؟، اما مثل گذشته خودشان رئیس جمهور را انتخاب خواهند کرد پس هیچ وقت ملت گول شماها رانخواهند خورد

    نظرات شما -
    • استاد اسناد به فرهاد
      0

      اگر عدالتی باشد که نیست بایستی احمدی نژاد هاله نور بگم بگم را اعدام کند چون با تمسخر مردم و خسته و خاشاک نامیدن نیمی از مردم ایران را به آتش کشید و با خاله زنکی نامه به آنجلینا جولی خوشگله و غیره...اختلاس میلیارد دلاری و دکل نفتی و خاوری در کانادا ......

    • یکی از مردم
      0

      بجز 8 سال خاتمی باقی همش توی استرس و سختی گذشت...نمیگم اون موقع همه چیز عالی بود ولی نرمال و ارام بود

    • تو فرهاد از قلندر
      0

      درست گفتی مثل گذشته،که آرای موسوی را به نام احمدی نژاد زدند و رییس‌جمهور از قبل انتخاب شده بود احمدی نژاد ازپس آنجلی بر نیامد حالا مشتی سیب زمینی بیرگ خور منتظر او هستند!

  • ی ط
    0

    گر بیی پخش کن.احمدی نژاد و خاتمی !!

  • علی
    0

    جناب آقای بیگی ، مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مجلس نتیجه رد صلاحیت های فله ای است، شاید گرانی و قطعا مؤثر است اما شورای نگهبان عامل اصلی قهر مردم با انتخابات است،

    نظرات شما -
    • م
      0

      ردصلاحیت ها اصلاوابدا موثر نیست فقط گرانی ومعیشت مردم که دراین 8سال برسرمردم عزیز آوردندیه مثال وقتی مرغ از3هزاربه 30هزارتومان برسه .مسکن .خودرو . ووووووو.....مردم الحمدالله عقل وشعور دارند می فهمنددیگه.

  • شوقی
    0

    ۴۲ سال یک گروه تفکر با طیفهای گوناگون نظام را بدست گرفتن اگر کسی واقعا به فکر مردم و رای مردم هست باید اجازه بده گروه مخالف حکومت با تفکر حاکم وارد انتخابات بشه در قبال کاندیداهای نظام و باید اجازه داد به نخبه کروات زده و بی ریش و بدون اعتقادات دینی وارد انتخابات بشه و اجازه تبلیغات داشته باشه بدون محدودیت و خواهید دید پیروزی انتخابات و میزان رای مردم است

  • مستعار
    0

    گل بود بسبز ارسته شد دست اورد خاتمی قلتهای زنجیره ای احمدی نژاد یاقیگری وگرانی کم خردی

    نظرات شما -
    • به مستعار از استاد اسناد
      0

      انسان باش و مطالعه کن ببین چه کسانی دست به قتلهای زنجیره ای زدند و از کجای هدایت شدند میتونی در گوگل سرچ کنید تنها کسی که لاپوشانی نکرد و شجاعانه مقابل وزارت اطلاعات ایستاد و مجرمان را که داخل وزارت اطلاعات کشور در راس بودند را به سزای عمل ننگین شان رسانید بله جانم کمی منطق و جوانمردی داشته باشیم خاتمی عزیز مرد بزرگی است و از آنارشیسم و خونریزی انسانها متنفر است مرد اخلاق مدار مرد صلح جهانی..'

    • ب مستعار
      0

      زرزر شک

    • یکی از مردم
      0

      بخاطر حرفت درباره احمدی مثبت دادم قسمت اولش رو قبول ندارم چون خیلی چیزها میدونم

  • ؟
    0

    برای انتخابات خرداد مردم باید دارای انگیزه لازم باشند.

  • کیان
    0

    مگر ترر زدن به مملکت هم صلاحیت یا رد صلاحیت میخواد که از احمدی جولی میخواین اگر میخواست ره بزنه ها

    نظرات شما -
    • دادفر فتاحی
      0

      تو یه رسانه حرف درست بزن.

    • کیان
      0

      از وقتی به استاد شجریان توهین کردن ما هم شدیم این خود تندروها و دکتر ظریف حرف بی ریط بزنن حرف بی ربط میشنوند

  • مدیر
    0

    آقای دکتر بیگی انسانی منطقی وبادرایت است وتحلیل ونصایحشان دلسوزانه ومنطبق برواقعیتهاست ایشان درزمان استانداری آذربایجانشرقی بی تکبر وبدور از هرگونه تشریفات وتجملات بودند وشخصا درمیان جامعه برای اطلاع وشنیدن مشکلات وخواسته های مردم حضور پیدا میکردند وزمان وزارت آخوندی بجد ایشان مخالف اقدامات این شخص ضدمردمی ومرفه بی درد بود امیدوارم شورای نگهبان ورییسی وقالیباف و...نصایح ایشان را مدنظر قرار دهند چون ایشان دربطن مردمند

  • حسن
    0

    دراین چندسال که چندین رییسجمهور آمدند رفتند چی شد روز به روز برای مردم ایران بدتروبدتر شد.شاید فقط دوران رجایی کمی هم خاتمی رو به شفا بود بقیه اش همش فقر افساد(آقازاده ها)گرفتاری برای مردم چیزی دیگری نبود .

  • محمود
    0

    این چه مملکتی که باعث میشوند مردم در انتخابات شرکت نکنند.اگر بدونه در نظر گرفتن سلیقه وشورای نگهبان باشد مردم یه ایرانی با شرف وکاردان وقوی با ۵۰میلیون رای به مجلس خواهند فرستاد.که در تاریخ بیاد .نداشته باشد ولی نمی گدارند اختلاس گران و دزدان ونابود کنندگان ایران .ویه انتخاب حداقلی مریض با یه رئیس جمهور بی اختیار ودسته نشانده که نمیشه بجای رسید روز به روز بدتر می شود تا اصل درست نشود هیچ فایده ای ندارد.روز به روز مردم سردتر وخسته تر می شوند.

  • سام
    0

    اصلا دنبال برنامه برای رفاه و سعادت مردم نیستند دنبال افزایش مشارکت و رای دادن هستند

  • ممد
    0

    فقط احمدی نژاد -رای حداکثری ریاست جمهوری تا کنون

  • مورچه
    0

    رای بی رای ب هردوحزب شورای نگهبان سرت رااز زیر برف بیاربیرون مردم مردم ۴۲سال قبل نیستن امروز همه مردم اگاه ترازگذشته اند ۴۲سال باعملکرد غارتگران اشنا شدن دیگه نمیتوانیدکلاه سرمردم بزارید بزگترین اعتراض مردمی بشما دزدان دروغگو رای بی رای میباشد ۴۲سال ما سوختیم ازامروزشماهابسوزید مث رای ۲درصدی مجلس بسوزید رانخورهای کاخ نیشین وازعدم رای مردم بمیرید

    نظرات شما -
    • ....
      0

      مورچه بی عقل ، چی میبافی برا خودت . رأی مجلس کجاش ۲ درصدی بود ؟ ای نا فهم انتخابات خرداد با بیشترین مشارکت برگزار میشه .

    • علی
      0

      یا ما تو این کشور زندگی نمیکنم یا شما ها که فکر میکنید همیشه حق با شماست ... رای ندادن یه اعتراض مدنی هست که مجلس این دوره شروعش‌ بود ...این اتفاق خوبیه شاید فکری به حال این دیوار کج کشیده بشه

    • رفراندوم
      0

      اقای ..... فکر میکنم شما هم مثل افای روحانی تو یک کشور دیگه زندگی میکنید

  • دادفر فتاحی
    0

    مردم ایران دارای فرهنگ و تمدن کهن هستیند با شعار و‌فریبهای سیاسی تصمیم نمیگیرند همانطور که در انتخاباتهای گذشته نشان داده اند، اما حالا هم مثل قبل، گذشته و عملکرد و نیت افراد را تجزیه و تحلیل می کنیم و رآی میدهیم .

  • علی
    0

    آزموده را آزمودن خطاست.... دیگه تمومه ماجرا

  • کاربر ناشناس
    0

    صد رحمت به سنگ پای قزوین ، اینها هنوز سیر نشدن

    نظرات شما -
    • رفراندوم
      0

      نه داداش تعدادشون زیاده به نوبت میان میخورن میرن

  • محمد
    0

    این همه نفرات برتر کنکور این همه ادمهای باهوش این همه المپیادی داره این مملکت. اینارو کاندید کنید باید ازشون دعوت کنین بیان . چرا باید همش قیافه ی اینارو ببینیم

  • مهدی
    0

    جناب نماینده دیگه بابای احمدی نژاد و خاتمی هم بیان من یکی رای نخواهم داد،،،، شناسنامه ام نو هست حیفه مهر بخوره اونم بخاطر کی و. چی،،،، این همون احمدی نژاد هست که 4 سال قبل تاییدش نکردن حالا چطوررررر میخوان تایبدش کنن با چه رویی شورای نگهبان باید جوابگو باشه،،،، سوال من اینه جناب کدخدایی اگه 4 سال قبل احمدی نژاد رد صلاحیت شد چرا الان میخواین تایبدش کنین ایا مبری شده از اون اتهامات که بهش بستین یانه،، چون میخواین مردم رو بکشونین پای صندوق میخواین تاییدش کنین،،،، اگه بابامم زنده بشه کاندید بشه بهش رای نخواهم داد،،،،

  • علی
    0

    فقط افراد بی عار و درد و کسانی که می‌خواهند از یک سوراخ دو بار گزیده شوند به انتخابات و رای دادن فکر میکنند امروز هر کس رای بدهد خاین است و همکار ظلم و ظالم

  • ستاره
    0

    چون کاندیدا از نظر من اصلح نیستن رای نمیدم،،به جز احمدی نژاد همشون دزدند و غارتگر و. چپاولگر،،،،، به اونم رای نمیدم دیگه توبه

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      اون دکله پیدا نشد؟؟؟ تو جیب جا میشه؟؟؟

  • موسوی
    0

    خوردند و شکستند و دریدند و تکاندند،،، هر چیز در این خانه بی برگ و نوا بود،،،، رای الفاتحه

  • پرتو
    0

    اگر جنتی بشه رئیس جمهور همه چی درست می شود ارزانی وارد می شود

  • حسنی
    0

    اقای علیرضا بیگی : اقای روحانی محصول یک انتخاب بد نبود ، بلکه انتخاب بین بد و بدتر بود .

    نظرات شما -
    • حسنی
      0

      آقای روحانی محصول انتخاب بین بد و بدتر نبود. از او بد تر ، کسی نبود. محصول بد ترین نوع انتخاب بود. انتخاب بر اساس پیشنهاد سلبریتی ها. بازیگران و بازی کنان...

  • مهدی
    0

    فقط دکتر احمدی نژاد. من اگه ایشون رد صلاحیت بشن رای نمیدم اصلا

  • .
    0

    صد تا مثل خاتمی واحمدی نژاد هم بیایند نمی توانند این خرابه را درست کنند.چون اجازه ندارند.پس مردم دیگه امیدی به این نمایش ها ندارند و از این جعبه ها چیز مورد دلخواه مردم بیرون نخواهد امد.ای کاش مسوولان به علل سقوط نظام سابق توجه می کردند تا به ان گرفتار نمی شدند

  • رحیم آب منگول
    0

    از دکل نفتی غیب شده چه خبر راستی خاوری سه هزار میلیاردی چه شد از خانه‌هایی که در ونزوئلا و بولیوی و از جیب ملت ساخته شده چه خبر احمدی نژاد پاسخگو باشد 8 سال کشور را به قهقرا بردی قوه قضاییه باید حکم تبعید تو را صادر کند به بولیوی آنجا به ونزوئلا نزدیک است خرج تم از خاوری میرسد:-)

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام همیشه کزینه مردم مطرح است زهی خیال باطل عده ای فکر میکنند میتوان با دورغ وجفنک بافی کلاه سر مردم گذاشت بعد از هر مطلبی این مردم هستن که تمسخر ویاوه گویی ها را جلوتر از خود آن افراد می فهمند جلودار مردم هستن بهتر است حق مردم را تمام وکامل داد تا بیشتر نسبت به انقلاب وکشورشان دلسوز باشند

  • م
    0

    تاابدباخاتمی.زنده باددرود

  • رفراندوم
    0

    کی این نمایشها تمام میشه ای بابا دیگه خیلی تکراری شده خودتون نفر بعدی تو صف و بیارید رئیس جمهوری کنید تا جیب خودش و جد و ابادشو پر کنه اینجوری تو وقت و هزینه هم صرفه جویی میشه

  • منصور
    0

    مرد حق و عدالت،احمدی نژاد دلاور

  • سعیده
    0

    اقای احمدی نژاد گرامی من اگر بیست وچهار ساعت جای شما بودم خوب به این موضوع تفکر میکردم کشوری ویرانه با بدهی سی و پنج میلیون دلار به صندوقه توسعه از شما پلی میخواهن بسازن برای عبور از این بحران که اقای روحانی درست کرده

  • پارسی
    0

    به قول داود در سریال برره اصلا رئیس جمهور چکاره بید ؟!!!!! مردم چکاره بیدن که رئیس جمهور انتخاب وکنن ؟!!!! اینها همش شو بید برای نمایش دمکراسی !!!!

  • ایرانی
    0

    رای دادن در یک کلام یعنی تائید و موافقت با دزدی و چپاول جیب مردم و خندیدن به ریش ملت ، به همین سادگی !!!!

  • ای دل بلا ای دل بلا
    0

    سلام . یک ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول ساده دارم : مشارکت حداکثری فایدش چیه !؟ وقتیکه هر روز یک چیزی مدام گرون میشه . هر روز یک بدبختی جدید برای این مردم بوجود میارین ؟! فرض کنین که 15 درصد مشارکت کنن . بازه ماین ورسکشتگی اقتصادی هست . 95 درصد هم شرکت کنن باز هم این ورشکستگی اقتصادی را داریم و میبینیم . پس فرقش چیه !؟

    نظرات شما -
    • کاووس
      0

      ورشکستگی هر سیستمی به چند عامل بستگی داره. یکی از اون عوامل سیاست های اجرایی مدیر عامل اون سازمانه. اما اگر در درون سازمان، یه عده ای، به عمد، دست به ویران کردن بزنند، مدیر عامل هم توانش کم میشه. حالا فکر کن که مدیر عامل هم بخواد سازمان رو نابود کنه. یه دست هایی پشت پرده هست اخوی که چه خاتمی بیاد و چه احمدی نژاد، توی خرابکاری کم نمیزاره.

  • علی
    0

    احمدی‌نژاد که بایارانه. کردن مملکت به گند کشید اینایی هم که تبلیغ می‌کنند از جیره خور های خودش هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اقای عزیز این ملت عادی جیره خور نیستن بلکه قدر شناس اند چون احمدی نژاد همان کسی بودکه مسکن مهر را ایجاد کرد وخلیها را خانه دار کرد اگر سیاست احمدنژاد نیز مسل سیاست روحانی بود در مورد مسکن (.غر..) الان نمی دانستیم بر سر مردم عادی چه می امد احمدی نژاد بود با 10میلیون تومان خیلی از مستاجرین را خانه دار کرد الان باید برای به همان اپارتمانها 75متری که احمدی نژاد بود 150میلیون ودیعه داد ه شود از کجا بی اورد خدا می داند اگر روحانی نیز برای جلوی هر اپارتمان یک درخت کاشته بود اینجور مردم سرگردون نبودن (چرا ما مردم عادی هم نوا مشیم با کسانیکه فقد طرفدار سرمایه دار هستن

    • کاربر ناشناس
      0

      اگر سرتو از زیر برف بیرون بیارید می بینید که احمدی نژاد در8 سال ریاستاش در زمینه مسکن چه قوقای به پاکرد بس مردم عادی جیره خور نیستن بلکه قدر شناسند

  • علی
    0

    رئیس جمهور فقط خاتمی هست که میتونه مردم از فقر و بدبختی نجات بده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خاتمی نیز همان روحانی می باشد فقد طرفتار سرمایه داران هستن ویه قول ازادی برای دختران وپسران داده بود که جعامه را به فساد کشید

  • میرزا مشفقی
    0

    مردمو فقط برای رای دادن و تظاهرات میخواهید تا بگید پشتوانع ی مردمی دارید اما ایندفعه دیگه کور خوندید رای بی رای

  • امیررضا
    0

    من رای نمیدم چه احمدی نژاد باشه چه روحانی چه خاتمی ولی من زمان خاتمی رفسنجانی نبودم اونموقع ها ارزونی بود دیروز از امروز بهتر بود احمدی نژاد اومد یارانه انداخت ۴۵ تومن اینایی که از احمدی نژاد حمایت میکنن طرفداراشن بخاطر پست و مقام

    نظرات شما -
    • کاووس
      0

      آقای امیر رضا: در تمام دوره هایی که گذشته، گرانی به همین شکل و با ضریب های مشابه وجود داشته. این ماجرای گرانی از دوره آقای موسوی شروع شد. دولت ایشون، بین مردم، معروف شد به دولت قیمت گذار. در دوره حاضر شرایط خیلی خیلی بد تر شده اما در دوره آقای خاتمی هم دلار 4 برابر شد. در همان دوره هم همه چیز بین چهار تا پنج برابر شد. در دوره آقای خاتمی قیمت املاک در مدت دو ماه، یکباره هفت تا هشت برابر شد. اگر اون زمان کمر مردم نشکست به این دلیل بود که تفاوت دخل و خرج کمتر از این بود. هر سال بیست در صد به حقوق ها اضافه شده ولی به قیمت ها، صد در صد اضافه شده. جمع این سال ها رو که در بیاری میبینی حالا دیگه باید صدای استخوان مردم بیاد. در دوره آقای خاتمی واردات همه نوع کالا بجز خودرو آزاد شد تا صنایع داخلی به شدت آسیب ببینند و به تعطیلی برسند و خیلی چیز های دیگه که به شما گفته نمیشه...

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژاد در مورد مسکن انقلابی تازه را شورع کرده بود که اقای حسن روحانی سر کوب اش کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها