معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

سنین بالای ۶۵ سال و گروه‌های آسیب‌پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعد از پرسنل آی سی یو نیز سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و سایر گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می‌شوند.

سنین بالای ۶۵ سال و گروه‌های آسیب‌پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا

دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون کووید۱۹ در کشور، گفت: در آستانه ۲۲ بهمن افتخار داشتیم که شاهد آغاز مراسم واکسیناسیون سراسری باشیم، تا کنون بیش از یک میلیون بستری ناشی از این بیماری در سراسر کشور داشتیم. در عین حال میزان تخت های مراقبت‌های ویژه به ۲.۵ برابر قبل از بیماری کرونا افزایش یافت. به طوری که در حال حاضر حدود ۱۱ هزار تخت ویژه کرونا در بخش‌های بیمارستانی داریم و در عین حال تلاش کردیم هیچ بیماری از خدمات ای سی یو محروم نباشد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۴ هزار پرسنل در ای سی یو اعم از پزشک پرستار و نیروهای پشتیبانی و... فعال هستند، گفت: حدود ۲۲ هزار نفر از این نیروها در مراکز دولتی فعالیت دارند و سیاست‌گذاری کردیم که این افراد در مرحله اول واکسن کرونا دریافت کنند.

جان بابایی افزود: امیدواریم همه پرسنل درمانی در مراحل بعدی واکسینه شوند، این مرحله در یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور آغاز شد به دلیل اینکه بیشترین پذیرش بیمار کرونا را داشته است. سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و سایر گروه‌های آسیب پذیر در مرحله بعد واکسینه می‌شوند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها