رویای تحصیل در کشور زیبا و پیشرفته سوئد

مطمئنا شما هم از دیدن تصاویر زیبای مناظر کشور سوئد لذت می‌برید. اما دیگر لذت بردن از چند تصویر مجازی کافیست و باید برای مهاجرت به این کشور آماده شوید.

رویای تحصیل در کشور زیبا و پیشرفته سوئد

در خاک کشور سوئد دانشگاه‌ها و مدارس بسیار معتبری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها ادامه تحصیل دهید. در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط انجام این کار برای داشتن آینده تحصیلی روشن‌تر آشنا کنیم.

یک فرصت عالی برای دانشجویان
اگر شما هم نگران آینده تحصیلی فرزندتان هستید و دوست دارید یک بستر عالی برای تحصیل آن‌ها تامین کنید، مدارس سوئد منتظر شماست. تحصیل برای کودکان سوئدی در سن 7 تا 16 سال اجباری و در سه دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم تقسیم می‌شود. مهاجرین برای تحصیل مقاطع ابتدایی و دبیرستان فرزندان خود باید مدارس خصوصی و بین المللی کشور سوئد را انتخاب کنند.

شهرداری هر منطقه سوئد مدیریت دقیقی روی فعالیت تحصیلی کودکان دارد. به همین دلیل کودکان سوئدی 7 ساله را به صورت خودکار ثبت نام می‌کند. همچنین وضعیت افراد زیر 20 سال که در حال تحصیل نیستند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. این وضعیت مدیریتی مخصوص مدارس دولتی است و مدارس خصوصی توسط انجمن‌ها یا نهادهای مربوطه مدیریت می‌شوند.

هزینه تحصیل در مدارس سوئد چقدر است؟
برای تحصیل فرزندان خود در کشور سوئد باید مبلغی بین 3 تا 100 هزار دلار در نظر دشته باشید. اگر قصد مهاجرت دائمی به کشور سوئد را دارید، بهتر است فرزند خود را در یک مدرسه بین المللی ثبت نام کنید تا فرایند آموزشی وی طبق معمول دنبال شود. بیشتر مدارس بین المللی کشور سوئد در شهر استکهلم واقع شده‌اند. در صورتی که قرار است در این شهر اقامت داشته باشید، نیازی نیست که خیلی نگران انتخاب مدرسه فرزند خود شوید. البته شهرهای دیگری مثل مالمو و گوتنبرگ مدارس با کیفیتی دارند که می‌توانند به رشد تحصیلی فرزندتان کمک کنند.

دریافت مدرک لیسانس از دانشگاه‌های معتبر سوئدی
دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سوئد از استانداردهای بین المللی بالایی برخوردار هستند. در چند سال اخیر کشور سوئد تلاش کرده تا آمر تحقیقات علمی و توسعه فناوری‌های مختلف را افزایش دهد. به همین دلیل توانسته رشد نسبتا خوبی در سطح علمی دانشگاه‌های خود داشته باشد.

حالا دانشگاه‌های معتبر سوئدی آمادگی دارند تا بستر مناسبی را برای رشد علمی شما فراهم کنند. برای شروع مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه‌های سوئدی باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید. در سایت دانشگاه باید مدارک لازمه را قرار دهید تا صلاحیت شما بررسی شود.

برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس چه مدارکی نیاز است؟
کشور سوئد نیز مانند سایر کشورهای دنیا برای پذیرش دانشجویان به چند مدرک و شرایط خاص نیاز دارد. در سایت هر دانشگاه شرایط لازم برای دریافت پذیرش ذکر شده و با بررسی آن‌ها باید مدارکی را در سایت آپلود کنید. سابقه تحصیلی و مدرک زبان دو مدرکی هستند که اولویت دارند. بدیهی است که مدارک شما باید ترجمه شده و با مهر رسمی دادگستری باشند. همچنین معادل مدرک اتمام دوره دبیرستان برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور سوئد الزامی است.

ادامه تحصیلات دانشگاهی و دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سوئد
کشور سوئد شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان خارجی بتوانند تحصیلات آکادمیک خود را ادامه دهند. برای دریافت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد نیز به برخی مدارک خاص نیاز است. در مرحله اول باید مدرک تحصیلی مقطع قبلی خود، یعنی کارشناسی را ارائه کنید. البته مدرک لیسانس شما باید از یک دانشگاه بین المللی معتبر صادر شده باشد. همچنین فرد متقاضی باید نشان دهد که تسلط کافی در زبان انگلیسی دارد. انجام این کار با ارائه مدارک بین المللی زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل به راحتی امکان‌پذیر است.

شرایط انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد
در دانشگاه‌های کشور سوئد رشته‌های تحصیلی مختلفی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند انتخاب کنند. افرادی که داوطلب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، می‌توانند چهار رشته مختلف را برای ادامه تحصیل خود در نظر بگیرند. البته نکته مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. بسیاری از دانشگاه‌های کشور سوئد شرایط و رشته‌های تحصیلی خاصی دارند. به همین دلیل قبل از انجام هر کاری بهتر است شرایط مربوطه را در سایت دانشگاه مطالعه کنید.

رسیدن به مدرک دکترا با دانشگاه‌های معتبر سوئد
مقطع دکترا در کشور سوئد بیشتر مبتنی بر تحقیق است، یعنی دانشجویان این مقطع بیشتر باید وقت خود را صرف پروژه‌های تحقیقاتی کنند. طول دوره دکترا در کشور سوئد حدود 4 سال است و شیوه اجرای آن کاملا تفاوت دارد. دانشجویان دکترا در کشور سوئد باید در ابتدا سوپروایزر انتخاب کنند که روی ادامه مراحل تحصیل تاثیر می‌گذارند. دو سوپروایزر انتخاب شده توسط دانشجو نقش مهمی در نظارت بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و مهندسی دارند. همچنین سوپروایزرها در هر ماه مبلغی را به عنوان حقوق پرداخت می‌کنند و دانشجو دیگر مجبور به واریز شهریه نیست.

صباپلن، همراه شما برای مهاجرت به سوئد
اگر قصد تحصیل در کشور سوئد را دارید و نگران انجام کارهای مهاجرتی خود هستید، از صباپلن کمک بگیرید. صباپلن (sabaplan.com) با مشاورین باتجربه خود می‌تواند پرونده مهاجرتی شما را بر عهده بگیرد و به پایان برساند. با انجام این کار تمامی مراحل مهاجرت شما به صورت درست و طبق برنامه جلو می‌رود.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها