قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان‌غربی ۶۸۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری قاچاقچیان کالا و ارز در شعب مختلف تعزیراتی استان به پرداخت ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند که در نوع خود، بی نظیر است.

قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان‌غربی ۶۸۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند

محمد اقوامی افزود: این میزان محکومیت پس از رسیدگی به چهارهزار و ۸۲۸ پرونده مربوط به قاچاق استان علیه این سودجویان صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: از جمله مهمترین اقلام قاچاق کشف شده می توان به پوشاک شامل سیگار و مواد دخانی، لباس، روسری، طاقه های پارچه، سوخت، مواد خوراکی، احشام و لوازم آرایشی بهداشتی اشاره کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: شعبه‌های تعزیرات حکومتی با حساسیت بسیار زیاد، پرونده‌های قاچاق را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و از ابتدای امسال هر هفته به‌طور متوسط حدود ۱۱۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به ورود چهارهزار و ۸۵۳ پرونده به شعبه‌های تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی طی سال جاری، بیان کرد: ۹۹.۵ درصد از این تعداد در شعبه‌های استانی رسیدگی شده‌ و تنها ۲۵ پرونده باقی مانده که آنها نیز در حال رسیدگی است.

اقوامی تاکید کرد: علاوه بر صدور جرایم قابل توجه به قاچاقچیان، اقلام قاچاق نیز به نفع دولت مصادره شده‌است.

اداره‌کل تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق، تخلف‌های مربوط به کالا و ارز و بخش بهداشت و درمان است و سالانه بیش از ۱۰ هزار مورد پرونده این سه بخش در آذربایجان‌غربی رسیدگی می‌شود.

آذربایجان غربی با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور، یکی از استان های درگیر با معضل قاچاق در کشور به شمار می رود و قاچاق اقلام مختلف از جمله سیگار، لباس، سوخت و ارز از جمله مهمترین اقلام کشف شده در این بخش است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها