رفع آب گرفتگی های معابر و زیرگذرها درمناطق هشتگانه شهر اهواز در پی بارندگی روز گذشته

با توجه به بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته در بعضی از معابر شاهد آب گرفتگی های بودیم که توسط نیروهای اجرایی در مناطق هشتگانه شهرداری اهواز نسبت به رفع آنها اقدام شد.

رفع آب گرفتگی های معابر و زیرگذرها درمناطق هشتگانه شهر اهواز در پی بارندگی روز گذشته

برپایه این گزارش با توجه به شناسایی نقاطی که در بارندگی های قبلی دچار آبگرفتگی شده بود بلافاصله اقدامات لازم در خصوص رفع مشکل انجام شد.

با توجه به اینکه قبل از شروع بارندگی ، اقدامات پیشگیرانه در جهت رفع آبگرفتگی معابر و هدایت آبهای سطحی انجام شد پاکسازی و جمع آوری نخاله ها و زباله ها در مسیر کانال های روباز جهت هدایت آبهای سطحی و بازبینی پمپ های موجود در مناطق جهت دفع و هدایت آب های سطحی از جمله این اقدامات است.

برهمین اساس در منطقه یک شهرداری اهواز اکیپ های اجرایی و خدمات شهری شهرداری، همزمان با شروع بارندگی برای پیشگیری از هرگونه آبگرفتگی در آماده باش کامل بوده و آبگرفتگی های هسته مرکزی شهر را به سرعت رفع کردند.
در منطقه دو شهرداری اهواز نیز با توجه به ا توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی محدوده منطقه دو شهرداری از کمترین آبگرفتگی برخوردار بود و آبگرفتگی های خیابانهای زیرگذر کیان آباد، خیابان وهابی، خیابان تخت سلیمان، خیابان 4 باند لشکر و کیانشهر خیابان رز و بلوار ارتش در این منطقه برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های سطح منطقه پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تجهیزات مورد نیاز زمان بارندگی برای انجام عملیات لایروبی و همچنین لوله گذاری های گسترده دفع آبهای سطحی در سطح منطقه طبق زمان‌بندی مشخص و معین باعث شد میزان آبگرفتگی معابر کاهش چشمگیری داشته است .
در منطقه 3 نیز با تلاش عوامل اجرایی و‌خدماتی منطقه اکثر مسیرهای اصلی و شریانی این حوزه از آبهای سطحی پاکسازی و بازگشایی شده اند که از آن جمله می توان مسیر ساحلی شرقی زیر گذر پل سوم، خیابان زاویه، قسمت های اصلی خیابان شهید علاف ، مسیر بلوار شهید سلیمانی روبروی شرکت حفاری و همچنین روبروی کوی عابدی را نام برد که خوشبختانه آبگرفتگی این مسیرها رفع شده و تردد به سهولت امکانپذیر است.
در منطقه چهار به منظور رفع آبگرفتگی انجام عملیات مکش آبگرفتگی ها با پمپ ها و ماشین های مکنده، لایروبی جوی های معابر، نظافت کانال ها، دریچه ها به خصوص معابر اصلی به صورت ویژه با محوریت نواحی به صورت مستمر در حال اجراست و مشکل آبگرفتگی خیابان پیش آهنگی،اتوبان گلستان،خیابان همدان ،بلوار کارگر،خیابان پویش،خیابان شمشاد 14،خیابان ولیعصر،خیابان شهریور،خیابان فروردین،خیابان اسفند بصورت کامل رفع شده است..

در منطقه 5 شهرداری نیز با توجه به اعلام اداره هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی در استان و به منظور آمادگی جهت جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی در همان ساعات اولیه مدیر و معاونین منطقه و نیروهای خدمات شهری به طور آماده باش در محل های آبگیری منطقه حضور یافتند.

در این عملیات کلیه اقدامات برای رفع و جمع آوری آبهای سطحی و پاکسازی ها خیابان ها و معابر سطح منطقه اجرا گردید.
در همین رابطه شهرداری منطقه شش برای برطرف کردن تجمع آب های ناشی از بارندگی در سطح منطقه کلیه ی نیرو های خدمات شهری و اجرایی هر آنچه در توان دارند را به کار گرفت و به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند و تا کنون آبهای سطحی در خیابانهای زکی زاده و شیخ بها در حال فروکش است.

در منطقه هفت نیز از آنجاییکه بارندگی اخیر و تجمع آب باران در معابر اصلی سطح منطقه، احتمال به وجود آمدن خطرات ناشی از آب گرفتگی معابر برای رانندگان را دارد، به همین منظور نیروهای خدمات شهری منطقه در ساعات اوليه بارندگی اقدام به جمع آوری و دفع آبهای سطحی در نقاط مختلف منطقه از جمله کوی رمضان، جاده ساحلی شرقی، سپیدار و كوی شهيد سلطانمنش و ... کردند.

در منطقه هشت نیز تمام ارکان و مدیران منطقه با تمام توان جهت آسایش مردم منطقه و کم کردن زمان مانداب آب ودفع آبهای ناشی از پساب و ریزش خط فاضلاب در حال تلاش و خدمات رسانی به شهروندان عزیز سطح منطقه می باشند که در همین راستا خیابان های سوم شعبان، خیابان شهید هاشمی، سپاه شرقی، سبحان و بلوارهای دعبل خزاعی و معلم و بلوار جوادالائمه و بهشت آباد و میدان فردوس آبگیری شده و با تلاش پرسنل منطقه عبور و مرور در خیابان های یاد شده در حال انجام است.

آتش نشان ان خستگی ناپذیر شهرداری اهواز نیز با تقسیم تجهیزات و نیروهای خود در مناطق باهنر خیابان سوم شعبان، کمپلو خیابان زکی زاده و فرهانی، بلوار کارگر گلستان، کیان خیابان سروش و بلوار انقلاب خیابان پیشاهنگی نسبت به تخلیه آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب این مناطق، پس از بارندگی امروز اقدام کردند.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیش از ۱۵۰ نیرو، ۴ پمپ ۶ و ۸ اینچ، ۲۵ تانکر مکنده کوچک و ۷ تانکر مکنده بزرگ، خودرو جرثقیل و خودور نور و بیش از ۱۰۰۰ متر لوله کشی جهت انتقال آب در این مناطق مستقرند که تا تخلیه کامل آبگرفتگی کلیه مناطق شهر، نیروهای امداد و نجات با کلیه امکانات در سطح شهر حضور خواهند داشت.

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها