۷۳ زوج بافقی از طلاق منصرف شدند

مسئول دفتر صلح و سازش موسسه بیت الرضا(ع) بافق گفت: در یک ماه گذشته ۷۳ پرونده طلاق در مرکز صلح و سازش شهرستان منجر به سازش شد و خانواده‌های متقاضی جدایی، به زندگی مشترک خود بازگشتند.

۷۳ زوج بافقی از طلاق منصرف شدند

حجت الاسلام علی طباطبایی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح دفتر صیانت از خانواده بافق افزود: ۲۴ سال است که در مجموعه بیت الرضا (ع) شهرستان، واحدی برای حل اختلافات خانواده با عنوان واحد صلح و سازش راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: در این مجموعه بسیاری از خانواده‌ها قبل از رجوع به دادگاه از خدمات مشاوره‌ای استفاده می‌کنند که در یک ماه گذشته حدود ۷۳ پرونده حل اختلاف و منجر به سازش شده است.

دبیر صیانت از خانواده استان یزد هم با اشاره به اینکه چهارمین دفتر صیانت از خانواده در شهرستان بافق افتتاح شد گفت: میبد، اردکان و بهاباد از دیگر شهرستان‌های دارای دفتر صیانت از خانواده هستند.

حجت الاسلام مجید دهقان با بیان اینکه افتتاح یک دفتر دیگر تا آخر امسال در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هدف از ایجاد دفاتر صیانت از خانواده، هماهنگ کردن تمام موسسات غیر دولتی و نهادهای دولتی مثل ورزش و جوانان، بهزیستی و حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی، حفظ انسجام خانواده‌های در معرض طلاق و ایجاد زمینه های سازش ماندگار، تقویت نقش مشورتی در خصوص پایدار کردن وضعیت خانواده و هشدار در مورد آینده فرزندان در صورت وقوع طلاق و ایجاد عاطفه و گذشت بین زوجین از مهمترین اهداف راه اندازی دفتر صیانت برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج از خدماتی است که این دفاتر برای حل مشکلات زوجین ارایه می‌دهند.

به گفته دهقان، این دفتر با به کارگیری اصول علمی خانواده درمانی ، روان‌شناسی ، مشاوره و مددکاری اجتماعی خانواده به بررسی اختلالات عاطفی و شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسایل ومشکلات در ابعاد گوناگون می‌پردازدو ضمن یاری دادن به زوجین متقاضی طلاق در رفع اختلافات، زمینه های سازش و حفظ و انسجام خانواده را فراهم می‌کند.

دبیر صیانت از خانواده استان یزد با بیان اینکه میبد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال در شهرستان میبد، ۷ درصد کاهش طلاق و ۲۳ درصد افزایش ازدواج را شاهد بودیم.

پیشتر یک کارشناس حوزه سلامت بافق از کاهش ۲۵ درصدی ازدواج این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۵۱ نفر متقاضیِ ازدواج در شهرستان بودند که در مقایسه با آمار ۳۳۰ نفری همین مدت در سال گذشته کاهش چشمگیر دارد.

بافق دفتر طلاق ندارد و وقایع طلاق این شهرستان در مرکز استان یزد به ثبت می‌رسد به همین لحاظ آمار طلاق در دسترس ثبت احوال بافق نیست.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها