جنجال مرگ های کرونایی

اظهارات اخیر سلبریتی‌ها و ورزشکاران درباره وضعیت کرونا و واکسن‌های روسی، بار دیگر جنجال و حواشی زیادی ایجاد کرده است.

جنجال مرگ های کرونایی

به‌نحوی که این‌بار مسئولان ارشد وزارت بهداشت به صحبت‌های اخیر بهروز افخمی در جشنواره فیلم فجر و فریادهای سحرذکریا در لایو اینستاگرامی واکنش تندی نشان دادند. اما وقتی صحبت‌های هر دو طرف را مرور می‌کنیم، مخاطبان، حق را به دوطرف می‌دهند. از سویی مردم از یکسال پرفراز و نشیب در زمان شیوع کرونا به تنگ آمده‌اند و در حالی‌که کشورهای کمتر توسعه یافته همسایه ایران مانند عراق، واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند، روز پنج شنبه و پس از حواشی بسیار اولین محموله واکسن کرونا به ایران رسید که وزارت بهداشت تعداد آن را «چند ده هزار» دوز واکسن اعلام کرده‌ است. در طرف مقابل کسی منکر زحمات یکساله وزارت بهداشت با سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا نیست و در این بین برخی از تصمیمات که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و اقتصادی داشت، به این آتش دو سویه دامن می‌زند. اظهارات بهروز افخمی در حاشیه حضور در جشنواره فیلم فجر، چالش‌های کرونایی این رویداد سینمایی را وارد فاز تازه‌ای کرد. «نه تنها نفس برگزاری جشنواره بد نبوده بلکه اساسا تعطیل کردن سینمای ایران کار بسیار غلطی بوده است. تحمیل ماسک به مردم کار بسیار غلطی است. تعطیلی مدارس و تبدیل کردن بچه‌ها به زندانی در خانه‌ها کار غلطی است. این برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده، در ایران به‌گونه‌ای اجرا شده است که گویی کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم.» این اظهارات بهروز افخمی، هرچند تازگی نداشت اما طرح صریح و مجدد آن، آن‌هم در حاشیه حضور در کاخ جشنواره فیلم فجر، بازتاب بسیاری در رسانه‌ها پیدا کرد. طی روز‌های گذشته نیز کتایون ریاحی هنرمند سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود به فوت علی انصاریان فوتبالیست و مجری پر آوازه واکنش نشان داده است. وی در ادامه با انتشار عکسی از علی انصاریان اعتراض کرده است. در ادامه، اما کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام با ورود به اکانت این بازیگر، مخالفت خود را با این پست وی بروز دادند و با ارسال انبوه کامنت اعتراضی بر روی صفحه این بازیگر او را وادار به پاک کردن و بستن کل کامنت‌های پست مورد نظر نمودند.

در این بین علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت در اینستاگرام خود به اظهارات عجیب بهروز افخمی درباره کرونا پاسخ داد و نوشت: «یک میلیون نفر در دنیا بر اثر کرونا فوت کردند اما این آدم بعد از یک سال میگه این توطئه بوده. هم ماسک زدن اشتباه هست و هم بستن مدارس و… البته مشکل ایشان جای دیگری است. افخمی ناراحت تعطیل شدن کاسبی خودش است نه جان مردم. الان هم مجدد میگوید مدارس و دانشگاه‌ها را بازکنید! نه اینکه دغدغه علم و دانش داشته باشد… قبلا هم نامه‌ای بلند به وزیر بهداشت نوشته بودند که چرا شلوغ می‌کنید!، مدافعان سلامت را بزرگ نکنید! مگر چند نفر از کادر درمان بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که این همه سر و صدا می‌کنند! آقای افخمی، مرد باش یک روز یک شیفت بیا بیمارستان کنار همین پزشکان و پرستاران کرونایی کنار بیماران باش. بیا یک روز به هموطنانت خدمت کن. مگر نمیگویی کرونا دروغ است؟ این گوی این میدان…» همچنین سحرذکریا نیز که این روزها از همه چیز و همه کس شاکی است، در لایو اینستاگرامی خود فریاد می‌زد: «که خسته شده‌ایم و لطفا واکسنی که می‌خواهید روی مردم آزمایش کنید را بیاورید و بزنید!»

واکنش تند ادامه دارد
در این بین نیز پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره مطالبه واکسن در چند روز اخیر و انتقاد برخی از سلبریتی‌ها در این باره که اگر واکسیناسیون را در کشور شروع کرده بودیم، مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست نمی‌دادیم، گفت: «سلبریتی‌ها حرف غیرتخصصی نزنند.» همچنین روزنامه کیهان این اظهارنظر سلبریتی‌ها را به دلیل تاکید بر خرید واکسن کرونا و آغاز فوری واکسیناسیون، «غیرمتخصص»، «بی‌شرم» و «ابزار دشمن» خواند و نوشت: آنها «تبدیل به ابزار فشار دشمن برای سیاه‌نمایی» شده‌اند. در این بین نیز کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از ماجرا عقب نمانده و درباره اظهارات سلبریتی‌ها گفته است: «هنوز هم برخی مردم را به قتلگاه دعوت می‌کنند، هر روز یک نفر یا یک جمع کوچکی قصه‌ای می‌گوید و سنگی در چاه می‌افکند که هزار عاقل در بیرون آوردن آن گرفتار می‌شوند. بدون اینکه شخص خاصی مدنظرم باشد، اگر اشکالی نداشته باشد عرض کنم «امیدوار بود آدمی به خیر کسان/ مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.» جهانپور ادامه داد: در این همه‌گیری اغلب اقشار در سرتاسر جهان آسیب دیدند، آسیب‌های اقتصادی و روانی توامان، تحریم و تهدیدهای هر روزه بین‌المللی علیه ملت ما هم مزید بر سایر علل بوده است. با این همه در مراحل مختلف و در ابعاد مختلف از پیشگیری، تشخیص، درمان و پژوهش و فناوری از عمده ظرفیت‌های موجود استفاده شده است. حداقل اجماعی ملی حاصل شده و هر بار هم که از این نیروی عظیم اجتماعی و البته مشارکت بین بخشی مدد گرفته شد، موثر افتاده است، اما عده‌ای ساز ناکوک می‌زنند، از خارج و داخل با انگیزه‌های مختلف.»

هشدار درگذشت دو چهره فوتبالی
با همه این اوصاف، رئیس جمهور اعلام کرد که واکسیناسیون این هفته آغاز می‌شود. حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفته است « قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود. کار واکسیناسیون ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران زمان‌بر است و از شهروندان ایرانی خواسته همچنان موازین بهداشتی را رعایت کنند. وی با اشاره به فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان دو فوتبالیست پیشکسوت ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفته است رعایت مقررات بهداشتی توسط ایرانیان کاهش یافته است. همزمان علیرضا ‌رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم هشدار مشابهی داده و از دو برابر شدن شهرهای نارنجی در ایران خبر داده است. او گفته است: خوشبختانه هنوز شهر قرمز نداریم، اما شهرهای نارنجی از ۱۸ تا به ۳۶ رسیده و دوبرابر شده که این یک هشدار است. شهرهای زرد از ۱۳۰ به ۱۷۸ رسیده و شهرهای آبی از ۳۰۶ به ۲۳۴ شهر کاهش یافته است. بر اساس این گزارش شهرهای عجبشیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان ، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

منبع: آرمان ملی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یکی از مردم
    0

    کدوم واکسیناسیون؟ 1000 نفر رو واکسن زدند شد واکسیناسیون؟؟؟

  • ق
    0

    این ها دنبال واکسن آمریکایی می باشند در صورتیکه آمریکا بیش از ۲۷ میلیون نفر مبتلا و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون کشته داشته است..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها