کلاهبرداری با ترفند" فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه" در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کردستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری از 126 نفر در سطح کشور، با ترفند

کلاهبرداری با ترفند" فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه" در فضای مجازی

سرهنگ مهدی دانش پور در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی که با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای به پلیس، مدعی شده بود که از طریق درج آگهی فروش در فضای مجازی یک دستگاه گوشی به مبلغ 40.000.000 ریال را انتخاب کرده است ولی با واریز وجه به‌حساب وی، دیگر فروشنده پاسخگو نبوده است؛ رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ دانش پور گفت: ازآنجایی‌که مجرم از طریق ترفندی حرفه‌ای توانسته فعل مجرمانه خود را انجام دهد کارشناسان این پلیس با استفاده از توان علمی خود موضوع را پیگیری کردند که درنهایت توانستند متهم را در خارج از حوزه استحفاظی و در استان اصفهان شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در مدت‌زمان کوتاهی چندین پرونده مشابه به پلیس فتا سایر استان‌ها ارجاع شد افزود: متهم این پرونده با ترفندهای مشابه و به‌صورت سریالی اقدام به کلاه‌برداری از کاربران فضای مجازی کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد : پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی کشف‌ شده مشخص شد متهم به‌صورت گسترده اقدام به کلاه‌برداری در فضای مجازی می‌کرده و تاکنون مبلغی به میزان تقریبی 4.257.765.000 ریال از 126 نفر در سطح کشور، تحت عنوان فروش گوشی کلاه‌برداری کرده و درنهایت پرونده پس از جمع‌آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان بیان داشت: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی انتخاب کرده‌اند، ابتدا کالا را رؤیت نمایند و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده مطمئن شوند که کالای تبلیغ‌شده واقعی است؛ هم‌چنین برای رؤیت کالا و پرداخت پول آن حتماً در اماکن عمومی و پرتردد با فروشندگان قرار ملاقات بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت بگیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها