مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان:

۶۵ هزار تن جو دامی با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: ۶۵ هزار تن جو دامی خریداری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت و عملیات تخلیه و دپوی آن آغاز شد.

۶۵ هزار تن جو دامی با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد

سیامک سرابندی روز یکشنبه اظهارداشت: این نهاده‌های دامی به منظور تامین نیاز دامداران کشور و تکمیل ذخایر استراتژیک توسط یک فروند کشتی وارد بندر چابهار شد.
وی ادامه داد: واردات نهادهای دامی از طریق بندر چابهار علاوه‌بر کاهش هزینه حمل نهاده‌ها به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور رونق و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در این بندر استراتژیک را فراهم می‌سازد
مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: با موافقت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، واردات نهاده دام و طیور از طریق بندر چابهار ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن مقصد جدید ورود کالاهای اساسی کشور است به‌طوریکه هم‌اینک رفت‌وآمد و پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع کالای اساسی رواج دارد و با همت و توجه دولت و ورود به موقع کالا در شرایط تحریم و بحران ویروس کرونا هیچ کمبودی درکشور احساس نخواهد شد.

سرابندی اظهارداشت: حمل و جابه‌جایی کالا با حجم زیاد تاثیر شگرفی در اشتغالزایی بخش حمل و نقل منطقه داشته است.

بندرچابهار به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدورهای بین‌المللی برخوردار بوده و یکی از مهمترین بنادر ایران و با صرفه‌ترین مسیر برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا محسوب می‌شود.

ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی نشان دهنده رشد چشمگیر واردات کالا از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است و به گفته مسوولان اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان روند واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار تداوم دارد.

زیرساخت‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر مهم زمینه را برای تخلیه سریع کشتی‌ها پس از پهلوگیری فراهم کرده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها