مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان ‌رضوی:

۳۰ درصد از جمعیت شهری خراسان رضوی تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان ‌رضوی گفت: جمعیت شهری تحت پوشش این شرکتیک میلیون و ۸۶۳ هزار نفر به جز مشهد است که ۳۰ درصد از این جمعیت معادل ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب هستند.

۳۰ درصد از جمعیت شهری خراسان رضوی تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند

سید ابراهیم علوی افزود: تا قبل از انقلاب هیچ شبکه فاضلابی در استان اجرا نشده بود اما از سال ۶۸ اجرای نخستین شبکه فاضلاب استان در شهر سبزوار آغاز شد.
وی اضافه کرد: توسعه شبکه فاضلاب با جدیت ادامه یافت و هم‌اینک در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و گلبهار شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و احداث تصفیه خانه در حال تکمیل است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان ‌رضوی گفت: در شهرستانهای طرقبه - شاندیز و گناباد نیز بسته محلی تصفیه فاضلاب برای واحدهای مسکن مهر فعال شده ‌است و در شهرهای تایباد، تربت‌جام، کاخک، قوچان و بجستان نیز اجرای شبکه فاضلاب در دست اقدام است.
علوی افزود: سه روستا در شهرهای فیروزه، جغتای و گناباد نیز به تصفیه خانه‌های روستایی و محلی مجهز شده‌اند.
وی اضافه کرد: در مجموع بخش خصوصی در سالهای ۹۴ تا ۹۹، در اجرای پروژه های فاضلاب این استان به ۲ روش مالی بیع متقابل و سرمایه گذاری خارجی، ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده‌ است.
شرکت آب و فاضلاب استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در سطح ۷۲ شهر و ۲ هزار و ۴۰۰ روستای این استان، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک را زیرپوشش خدمات خود دارد و به تمام شهرهای استان به جز مشهد خدمت‌رسانی می‌کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها