قتل درون گروهی بین مافیای مواد مخدر در زنجان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اختلاف ۲ رفیق بر سر قدرالسهم ناشی از خرید و فروش مواد مخدر در زنجان، ختم به جنایت شد.

قتل درون گروهی بین مافیای مواد مخدر در زنجان

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی افزود: ماموران پلیس آگاهی این استان پس از اطلاع از وجود جسد پسر جوانی در زمین اطراف مصلی شهر زنجان (جمعه بازار سابق) به محل حادثه اعزام و تحقیقات و بررسی های خود را در خصوص چگونگی مرگ نامبرده آغاز کردند.

وی با بیان اینکه وجود آثار و جراحات برجای مانده بر بدن این جوان، ظن به قتل در ماموران پلیس آگاهی را برانگیخته بود، اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته از سوی پزشکی قانونی این فرضیه قوت گرفت که این آثار و جراحات و سوختگی در قسمت هایی از بدن متوفی، می تواند ناشی از انتقام جویی و قتل باشد.

رحمتی، تصریح کرد: با توجه به مشهود و هویدا بودن رگه های جنایت، کارآگاهان پلیس آگاهی اداره مبارزه با جرایم جنایی، تمرکز خود را بر روی موضوع قتل گذاشته و تحقیقات دامنه داری را انجام داده و در این رابطه به سرنخ های خوبی نیز دست یافتند.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از سوی کارآگاهان، مشخص شد که مقتول، آخرین بار با یکی از دوستان خود رویت شده است و به همین منظور نامبرده "مظنون به قتل " شناسایی شد و چون از استان متواری شده بود بنابراین محل اختفایش از سوی ماموران پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: در تحقیقات به عمل آمده، محرز شد که قربانی با توجه به مشاجره صورت گرفته بر سر قدرالسهم سود حاصل از فروش مواد مخدر در نهایت از سوی متهم به قتل و بر اثر شکنجه با ابزارهای مختلف، کتک کاری و ضرب و جرح در یک منزل مسکونی به قتل رسیده و سپس با استفاده از خودروی پراید به این محل انتقال یافته است.

رحمتی، افزود: جسد قربانی جنایت، حدود ۱۵ روز قبل در این محل پیدا شده بود که با توجه به تیزبینی کارآگاهان پلیس اداره مبارزه با جرایم جنایی استان زنجان، در نهایت راز این قتل برملا و عامل جنایت نیز که فاقد هرگونه سابقه کیفری نیز بود سه روز قبل در دام پلیس و قانون، گرفتار شد.

وی، سن قاتل و مقتول را زیر ۲۵ سال اعلام کرد و با بیان اینکه متاسفانه موضوع مواد مخدر، انگیزه این جرم و جنایت بوده است، اظهار داشت: معامله و مصرف مواد مخدر در حقیقت پایه جرایم، بزهکاری، تبهکاری و خشونت و قتل است و ورود به این پدیده شوم و خانمانسوز نه فقط عاقبت خیری ندارد بلکه موجبات گمراهی، تباهی و اضمحلال و از هم پاشیده شدن فرد و خانواده را در پی خواهد داشت.

رحمتی به عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان توصیه کرد هیچگاه در این مسیر نابود کننده و ویرانگر قرار نگیرند.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها