مشکلات فاضلاب شهری ابهر دغدغه‌ای پابرجا

رئیس شورای اسلامی ابهر یکی از مشکلات شهر را مشکل فاضلاب شهری که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی افتتاح شده عنوان کرد و گفت: این طرح هم مسئولان  و هم مردم را درگیر کرده است.

مشکلات فاضلاب شهری ابهر دغدغه‌ای پابرجا

حجت‌الله عسگری امروز در جلسه شورای شهر ابهر، با اشاره به وجود برخی از مشکلات در شهر، اظهار کرد: برخی از مشکلات را می‌توان در خود شهر و بدون ارجاع به استان حل کرد ولی برخی از مشکلات نیز هستند که به لحاظ نیاز به اعتبارات مالی و شرایط اقتصادی جامعه باید در سطح ملی پیگیری شود.

وی یکی از مشکلات شهر ابهر را مشکل فاضلاب شهری که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مورد افتتاح قرار گرفته عنوان کرد و گفت: این طرح از طرح‌هایی است که هم مسئولان و هم مردم را درگیر کرده و اجرای آن از توان شورا خارج است و باید بودجه آن از اعتبارات ملی تامین شود، هر چند مردم این مشکل را از چشم شورا می‌بینند.

این مسئول در ادامه به مشکلات موجود در حوزه آب شرب ابهر پرداخت و گفت: به اذعان مسئولان مربوطه بیش از ۲۵ درصد از آب شرب شهری ابهر به دلیل فرسودگی شبکه انتقال آب به هدر می‌رود که در این شرایط کم‌آبی‌ها قبل از اینکه این امر تبدیل به یک معضل و بحران شهری شود، باید جلوی این مشکل را گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به احداث آرامستان جدید ابهر در مسیر جاده ازناب، بیان کرد: یکی از مشکلات پیش روی این آرامستان، مشکل دسترسی است که حل آن در گرو تعریص جاده منتهی به آرامستان است که طی جلسات برگزار شده با مسئولان مربوطه در این زمینه، هنوز در بحث تعریض جاده به نتیجه نرسیده‌ایم که امیدواریم با مساعدت و همراهی این مشکل مرتفع شود، زیرا وقوع حتی یک حادثه در این مسیر ذهنیت منفی در مردم ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این ‌جلسه، عضو شورای اسلامی شهر ابهر نیز با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های مالی در حد امکان تلاش شده شهر ارزان اداره شود، گفت: کاهش درآمد شهرداری ابهر از محل ارزش‌افزوده مشکلاتی را از نظر اعتباری در پی داشته است.

مصطفی محمودی با بیان اینکه در بحث ارزش‌افزوده ابهر با توجه به موقعیت صنعتی و خاصی که دارد از تجمیع ارزش‌افزوده بیشترین ضرر را متحمل شده است، ادامه داد: برای رشد متوازن همانند سایر شهرها و یا مناطق نفت‌خیز باید با تخصیص درصدی از اعتبارات برای شهرهایی همانند ابهر که از امکانات و شهرک‌ها و کارخانجات صنعتی متعددی برخوردار است تحقق یابد و یا از ظرفیت شرکت‌های منطقه اعتباراتی برای ساخت پروژه‌ها در شهر استفاده شود.

وی با اشاره به طولانی‌ترین پرونده قضایی کشور یعنی زمین‌های شریف‌آباد، اظهار کرد: با مساعدت و پیگیری‌ها امیدواریم این مسئله حل و فصل شود تا صاحبان این زمین‌ها نیز از بلاتکلیفی رها شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها