ورود دادستانی یزد به موضوع شرکت سرمایه‌گذاری استان(سهام عدالت)

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم و باهدف حفظ منافع سرمایه گذاران، تشکیل مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری استان (سهام عدالت) را پیگیری می کند.

ورود دادستانی یزد به موضوع شرکت سرمایه‌گذاری استان(سهام عدالت)

حمید رضا جعفری در نشست بررسی نحوه برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری استان یزد(سهام عدالت) با اشاره به عضویت بالغ بر ۴۵۳ هزار نفر در باب ضرورت و اهمیت تشکیل مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری استان، گفت: تشکیل به موقع این مجمع و انتخاب هیئت مدیره قوی می‌تواند در افزایش منافع سهام‌داران بسیار مهم و اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: شرکت سرمایه‌گذاری استان باید مجمع عمومی خود را برگزار و برای اجرای آن هم ضمانت اجرایی در نظر گرفته می شود.

وی گفت: اگر شرکت سرمایه گذاری استان نسب به انجام اقدامات لازم جهت تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات هیئت مدیره کوتاهی کند، دادستان به عنوان مدعی العموم ورود پیدا کرده و تا حصول احقاق حقوق سرمایه‌گذاران آن را پیگیری می‌کند.

جعفری با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم صورت گرفت، اظهار کرد: در شیوه غیر مستقیم اعمال حق مالکیت صاحبان سهام توسط شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اعمال می‌شود و آن شرکت‌ها ملزم به حفط منافع سرمایه گذاران هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها