واکنش خباز به غیبت موسوی خوئینی‌ها در نهاد اجماع‌ساز: مانند پدر داماد یا عروس نیاز به دعوت ندارند

فعال اصلاح‌طلب درباره غیبت آیت‌الله موسوی خویینی‌ها در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، گفت: بعضی از چهره‌های اصلاح‌طلب نیاز به دعوت ندارند و مانند پدر داماد یا عروس صاحب مجلس هستند.

واکنش خباز به غیبت موسوی خوئینی‌ها در نهاد اجماع‌ساز: مانند پدر داماد یا عروس نیاز به دعوت ندارند

این فعال اصولگرا گفت: این غیبت به معنی مخالفت نیست او چندی پیش مردم را به حضور پررنگ و حداکثری در انتخابات دعوت کرد.

«محمدرضا خباز» روز جمعه در گفت‌وگویی، تاکید کرد: در چند دوره گذشته با مدیریت و محوریت رییس دولت اصلاحات نهادی تحت عنوان شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان تشکیل شد که به‌رغم موفقیت این نهاد در سه دوره پیاپی، در انتخابات دوم اسفند مجلس یازدهم به دلیل رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب فقط ۸ حزب حضور داشتند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: به همین دلیل جریان اصلاحات به این نتیجه رسید که شورای‌عالی فعالیت خود را متوقف کند و خود را هزینه نکند و همین ۸ حزب به نحوی که صلاح می‌دانند در انتخابات مجلس لیست بدهند و بعد هم که به دلیل مشارکت حداقلی، با استعفای رییس و نایب رییس این شورا، فعالیت خود را متوقف کرد.

خباز یادآور شد: بعد از آن اتفاق طبیعی بود اجماع دیگری شکل بگیرد. زیرا رسیدن به اجماع یک اضطرار و امری اجتناب‌ناپذیر است. همه اصلاح‌طلبان بر حضور رییس دولت اصلاحات متفق‌القولند ولی در عین حال او بنا به روحیات دموکراتیکی که دارد، تصمیم گرفت که مجددا مجموعه اجماع ساز با همفکری اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد کند.

وی درباره توافق اصلاح طلبان برای تشکیل نهاد اجماع ساز، گفت: ما جز این کار چاره‌ای نداشتیم، ممکن است در مقام عمل با مشکلات، ایرادات و اشکالاتی مواجه شویم ولی اجماع تنها گزینه اصلاح طلبان در این مقطع است. البته باید اضافه کنم تاکنون مخالفتی از سوی احزاب و اشخاص اصلاح طلب با این مجموعه ندیدم.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علا حزب الله بسیجی
    0

    درود خدا به آزادگان دنیا و آخرت سید محمد خاتمی و آیت الله خوئینی.زنده باد زنده باد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها