علم الهدی: مسئله مشکل تحریم‌ها یک فرافکنی است/ ابرقدرتی روی کره زمین وجود ندارد که بتواند بر خلاف آنچه ما در منطقه تصمیم می‌گیریم حرفی بزند

امام جمعه مشهد گفت: مسئله مشکل تحریم‌ها یک فرافکنی است، تحریم‌ها برای ما مشکل ایجاد کرده اما نه این که وضع ما را در این نقطه استیصال معیشتی قرار دهد.

علم الهدی: مسئله مشکل تحریم‌ها یک فرافکنی است/ ابرقدرتی روی کره زمین وجود ندارد که بتواند بر خلاف آنچه ما در منطقه تصمیم می‌گیریم حرفی بزند

سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: امسال آن شور و هیجان همه ساله را در جریان روز ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب به خاطر شیوع این بیماری منحوس نمی‌توانیم انجام بدهیم. اما برادران و خواهران، پیروزی انقلاب و روز پیروزی انقلاب یک جریان مقدس است که با همه عواطف دینی و اجتماعی مرد و زن شما و فرزندان شما گره خورده است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: قرار بر این شده رژه موتوری و خودرویی، جایگزین راهپیمایی بشود، شما برادران و خواهران دراین شهر مقدسی که در همه عرصه ها پیش‌قدم بودید، امسال نیز پیش‌قدم باشید، شما در ۲۲ بهمن هرسال دست بچه‌هایتان را می‌گرفتید و به راهپیمایی می‌آمدید، امسال نیز سوار ماشین شوید، ماشین را زینت کنید، در رژه خودرویی با زن و فرزندان شرکت کنید و در خاطره بچه‌های شما این منظره نیز بماند که یک روزی که بیماری کرونا نگذاشت ما وظیفه هیجانی خودمان را در ۲۲ بهمن اجرا کنیم.

علم‌الهدی به اهمیت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز در همه مجامعی که در این ایام به مناسب دهه فجر تشکیل می‌شود، مسئله دستاورهای انقلاب مطرح هست؛ برخی برادران و مخصوصأ برخی جوانان گاهی این موضوع را به عنوان نقطه تردید نسبت به فرآیند انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند، این فشارهای اقتصادی، مضیقه‌های معیشتی و مسائلی که امروز در عرصه زندگی ما در ارتباط با مدیریت کشور و جامعه می‌گذرد، فرآیند و دستاورد این انقلاب است؟ انقلابی که بعد از ۴۲ سال مدیریت زندگی اجتماعی ما را در معیشت و اقتصاد در این وضعیت قرار داده است، چطور به این انقلاب وابسته شویم و دنبال آن را بگیریم؟

وی ادامه داد: این مسائل در افواه مختلف متداول است و برخی عزیزان ما به عنوان شبهه و نقطه تردید نسبت به انقلاب مطرح می‌کنند؛ در پهنه ۴۲ ساله عمر انقلاب پیروزمندمان، جریان زندگی اجتماعی از نظر تعالی، رشد، پیشرفت و مدیریت، همه را روی هم ارزیابی و بررسی کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان این که دو جریان «اقتدار» و «پیشرفت»، کشور ما را به‌عنوان یک کشور خاص در دنیا مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه دانش‌بنیانی با تعالیات و پیشرفت‌های بالای علمی و فناوری در کشور مقابل هستیم که در تاریخ این کشور، این تعالی با این سرعت و پیشرفت با این کیفیت سابقه نداشته و این جهش‌های انقلابی بوده که استعدادها را شکوفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به پیشرفت‌های علمی و فناوری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های فناوری هوا و فضا در عرصه تسلیحات، دنیا را متحیر و مبهوت کرده که در عین تحریم‌ها، این پیشرفت‌ها حاصل شد، ما امروز از نظر اقتدار در این شرایط زندگی می‌کنیم، در منطقه حرف اول را می‌زنیم، ابرقدرتی روی کره زمین وجود ندارد که بتواند بر خلاف آنچه ما در منطقه تصمیم می‌گیریم و حرفش را می‌زنیم حرفی بزند و تصمیم بگیرد.

علم‌الهدی، پیشرفت‌های نظامی را یکی از جنبه‌های قدرت نظام و انقلاب برشمرد و افزود: در رزمایش اخیری که ارتش غیور ما و سپاه پاسداران دلاور ما در کشور اجرا کردند، هزار پهپاد با آخرین مدل فناوری را به فضای آسمان پرتاب کردند، پهپادی که تا ۲ هزار کیلومتر بی‌خطر می‌رود و در آنجا عملیات انجام می‌دهد، دنیای غرب از این فناوری ترسید، فرستادن ماهواره‌بر با سوخت جامد، مسئله‌ای است که در دنیا نظیر ندارد.

وی به تقاوت دو مدل مدیریتی در کشور اشاره و اظهار کرد: پیشرفت علم و اقتدار با مدیریت ولایت است، با مدیریت حجت امام زمان است، با وابستگی نسل و جامعه ما به جریان جامعه ولایی در مقام پیروی از ولایت است، آن مدیریت از آن روز تا امروز در جریان ولایت که محور نظام و انقلاب ما هست صورت گرفته است؛ در مقابلش یکسری مشکلات داریم، بالاترین موشک را ساختیم اما متأسفانه می‌گویند شما لوازم یدکی یک پراید را نمی‌توانید بسازید!

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح مشکلات به وجود آمده در اقتصاد و معیشت، بیان کرد: روز به روز خودروها در یک سیر صعودی در حال گران شدن است، وضعیت اقتصادی‌مان در جریان عدم ثبات است، مشکل معیشتی مردم ما وجود دارد، یک خط آن خط است، یک جریان نیز این جریان است، چطور در آنجا اینقدر مقتدر، عالم، دانشمند و پیشرو در عرصه‌های دانش‌بنیان، در عرصه دیگر با این فشارها و مضیقه مواجه هستیم.

ایشان اضافه کرد: در جریان اجرایی نیز در هر زمان، مردم دولتی را با یک انگیزه و ارزیابی تشکیل می‌دهند، طبیعی است با یک فرمول می‌خواهد مدیریت را اجرا کند، یک وقت دیگر دولتی با یک فرمول دیگر می‌آید، این نوسان و فراز و نشیب به وجود می‌آورد و نتیجه آن می‌شود این که وقتی مدیریت در این خط می‌افتد، می‌گویند شما نمی‌توانید لوازم یدکی پراید درست کنید اما نتیجه مدیریت یکتای مقام ولایت وقتی هست، مایی که روزی نارنجک نداشتیم، امروز موشکی داریم که دنیای استکبار می‌ترسد.

علم‌الهدی اظهار کرد: روزی که استعدادهای عزیزان ما شکوفایی نداشت و دفن می‌شد چون سرنوشت ما دست دشمنان ما بود، به خاطر این که سرنوشتمان را به دست خودمان گرفتیم، استعدادها، قدرت علم و فناوری و پیشروی عزیزان فناور ما در این پهنه ۴۲ ساله، ما را بر فناوری مهم هسته‌ای مسلط کرده بدون این که از جایی بخواهیم الهام بگیریم و لذا شما برادران و خواهران، شمایی که می‌خواهید مردم سالاری را ادامه دهید و شمایی که می خواهید برای مجلس و دولت انتخاب کنید و مدیر به وجود بیاورید، به دنبال مدیر و برنامه ریزی بروید که با رهبری زاویه نداشته باشد و صد در صد مجذوب مقام ولایت باشد.

وی با انتقاد از بی‌اعتنایی مدیریت اجرایی کشور نسبت به اجرای «اقتصاد مقاومتی»، خاطرنشان کرد: بیش از ۶ سال مقام ولایت فرمان می‌دهد برای اقتصاد مقاومتی و ما نتوانستیم اقتصاد مقاومتی را یکپارچه در کشور اجرا کنیم، اگر آن اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون خودمان در این مدت مدیریت شده بود، الان هیچکدام از این مضیقه‌ها و فشارهای معیشتی و اقتصادی وجود نداشت، باید به دنبال کسانی برویم که با رهبری آمیخته‌اند، در رهنمودهای رهبری و راهبردهای رهبری به‌عنوان خط حرکتی و مدیریتی خودشان عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: جامعه ما در همه ابعادش تحت یک مدیریت داهیانه از همه مشکلات نجات پیدا کند و الا دشمن قدرت هیچ نفوذ و مشکل‌آفرینی برای ما ندارد؛ مسئله مشکل تحریم‌ها یک فرافکنی است، تحریم‌ها برای ما مشکل ایجاد کرده اما نه این که وضع ما را در این نقطه استیصال معیشتی قرار دهد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • کاربر ناشناس
    0

    خدا نگهدارتان باشد که مثل مالک اشتر علی

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر علم الهدی

  • اردی
    0

    خدا رو شکر کاره ای نیستی!! مثلا وزیر امور خارجه و گرنه باید میرفتیم دم لونه مورچه غذای که میارن رو میدوزدیم ازشون یا می‌شدیم مورچه خوار

  • اخرین ایرانی
    0

    احسنت هفته ای یه بار میخندیم کاشکی هر روز خطبه میخوندی

  • کاربر ناشناس
    0

    چه فایده داره که شما هم مثل بقیه نظرات رو فیلتر شده پخش میکنید . شما هم مثل بقیه بفکر جیب خودتونید .

  • محمد
    0

    شما قیمت تخم مرغ را تنظیم کن ، بقیه اش پیش کش

  • آتنا
    0

    چرا حاجی رو بستری نمکنید حالش خوب نیست .خدایا خودت این پیرمرد رو شفا بده

  • ستم‌دیده
    0

    منم‌کاملا‌موافقم‌بایدن‌نوکر‌دست‌نشانده‌اخوندهاست

  • کاربر ناشناس
    0

    این پرفسور را یکسال ریئس جمهور کنید اگر اوضاع را بهتر نکرد اعدامش کنید که هر کسی کنار گود ننشیند مثل ایشان اظهار نظر کند

  • شهرام
    0

    وقتی شما راجع به پیشرفت و اقتدار ایران (در چهل و دو سال اخیر صحبت می کنید، آدم توش میمونه که : آیا شما تو یک مملکت دیگه زندگی میکنید یا ما؟؟؟؟ ابرقدرتی در جهان نیست؟؟؟ تحریم ها پدر مردم رو در نیاورده؟ تو کل دنیا (به غیر از کره شمالی و یمن ) از کشور ما منزوی تر هم هست؟ بعضی وقتها از خونه شیشه‌ای تون بیاید بیرون تا ببینید ملت چرا از فشار اقتصادی می نالند .

  • ایرانی
    0

    حاجی مگه کسی جرأت داره شما را تحریم کنه؟ اصلأ تحریم هم بکنند اصلأ برای شما فرقی نداره. چون شما همه چی را آماده دارید. اصلا ملت همه از گرسنگی بمیرند به شما چه؟اصلا مردم هر روز از سطل آشغال غذا بخورند چه معنی دارد؟شما به عشق خودت باش خلایق هرچه لایق.

  • بینام
    0

    جنس ناب و توهمات .

  • ناشناس
    0

    معلوم نیست این آقا کدوم وری هست،با این سخنان وتحریکات عربستان وامارات به سوی رژیم اشغالگر کشیده شدند شما فکر میکنید آنها نشسته اند به این نوع سخنان هورا بکشند در دوسال گذشته خیلی ضربه به ایرام خورد چه کردین از فقر شهادت ترور گرانی وبسیاری دیگر فقط شد مرگ مرگ مرگ کمی تفکر

  • رضا
    0

    ایشان چی نوش جان کردند که تا این حد به عالم هپروت رفته اند . به ما و مردم بگویند تا همسفر شویم. اگر خواب دیدند لازم نیست چیزی بگویند چون هر شب به دلیل رهنمون های ایشان ما خواب های آشفته می بینم

  • ایرانی
    0

    حاجی شما هم مگر از جنس مردم هستی ؟! که از مردم حرف می زنی !؟اصلاً این امام جمعه ها تو کجا زندگی می کنند ؟! که حرف هاشون از جنس ما نیست؟!

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      لطفا از طریق تریبون نماز جمعه شغل فرزندانشان را و میزان حقوق و دریافتی ایشان را اعلام کنند و بگویند فرزندانشان چگونه به شغل ها رسیده اند

  • لزز
    0

    استعدادها یکی یکی عازم کانادا وتسلا و گوگل هستند وهمه ها و سهمیه ای و پاچه خوار ومیر در راس امورند

  • احمدي احمدي
    0

    پدراين مملكتودرآوردين باين شعاراتون ،تووامثال شماهالعنت بهتون

  • محمد
    0

    حاجی که زیبنده تو نیست همین شما بودید که به سفارت عربستان حمله کردید وآن جنایتها را کردید زمان احمدینژاد که آن گرانیها شده بود میگفتی مردم اشکنه بخورند مگر تو وامثال تو از اقتصاد سر در میاری که خودت را نخود همه آش میکنی

  • علی
    0

    محل زندگی ایشان چون نزدیک افغانستانه مواد خوبی گیرش میاد

  • نادر
    0

    فکر کنم تو راه که میومده یه چیزی خورده تو سرش که این قدر پرت و پلا میگه!!!!!

  • ملول
    0

    !!!!!!!!! بووووووووق

  • محمد
    0

    چطوره که دستاوردها رو برا خودتون سوا میکنید ومشکلات رو برا دیگران حاجی سواکردنی نیست یا همش رو بردار یا بذا برو

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    سید اگه راست میگی ابرقدرتی درجهان وجودندارد بروتحریم ها بردار ودارایهای ایران آزاد کن محبت کن درمورد سیاست وجهان سیاست گپ نزن. برو تفسیر وتحلیل قرآن درمورد سوره نور برای مردم سنخنرانی کن

  • بهاره
    0

    خوبه خودت که مشهد رو در دست گرفتی و دامادت آقای رییسی هم که میخواد رییس جمهور بشه آره والا منم اگه ایران رو دستم می گرفتم کبکم خروس می خوند

  • ستم‌دیده
    0

    من‌نگران‌این‌بنده‌خدا‌نیستم‌نگران‌کسی‌هستم‌پای‌منبر این‌حاجی‌میره‌یحتمل‌بعد‌چند‌جلسه‌تیمارستان‌واجب میشه

  • کیوان،،،پرکوه
    0

    جناب حجه الاسلام میشه خواهش کنیم که شمادیگه نظر ندهید،،،،اینو ملت میدونن که هیچ قدرتی برترقدرت ملت ایران دردنیا وجود ندارد،،،،ملت ایران نه سیاسیون مثل شما جاه طلب

  • مفردی
    0

    تا امثال تو میتونن حرف بزنن و شنیده بشن مملکت ما هیچوقت پیشرفت نمیکنه ، انگلیس با آوردن این متحجرین کشور ما را 100 سال عقب راند.

  • T
    0

    خب راست میگه توجه کنید گفته در منطقه در منطقه کی جرات داره

  • ی ط
    0

    حاج آقا باید انصاف را رعایت کرد دولت که مشغول هست نایستاده .ولی تحریم ها باید لغو شود تحریم ظلم بر مردم ایران هست نمی شود بدون ارتباط بانکی با جهان کار کرد . صادرات واردات هست نمی شود دور ایران دیوار کشید.

  • رضا.
    0

    با این حرف ها که علم الهدی زد دیگه برام قطعی شد اینها و افراد مسئول در نظام از یک طرف و مردم عادی جامعه از طرف دیگر در دو دنیای بسیار بسیار متفاوت زندگی می‌کنند.

  • جواد
    0

    یک سوال از حاج آقا، جنابعالی همیشه از قدرت نظامی و برتری نظامی و امثال این فرمایشات دارید. انشالله که‌کشور‌همیشه قوی‌‌باشه. ولی میشه بفرمائید فاصله نزدیک‌ترین تیری که نزدیک شما اصابت کرده یا گلوله خمپاره ای که نزدیک شما خورده، چند متر با شما فاصله داشته؟ آیا شده بصورت عادی در جبهه حضور پیدا کنید و بجنگید؟ میدونید که بازدید از جبهه ها با حضور در خط مقدم و جنگیدن خیلی فرق داره. در خصوص مسائل علمی ،بحث رشد علمی و تولید واکسن از ما سوالی ندارم زیرا شما را مرتبط با این بحث ها نمیدانم.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      همین صحبت های از این دست باعث ایجاد اعتلاف ضد ایرانی در منطقه و حتی با حضور کشورهای نسبتاً بیطرف شد

    • حسین
      0

      حکومت های دینی همیشه از ظهور طیف های تند رو آسیب دیده و این ربطی به دین اسلام هم ندارد. در مسیحیت هم همینطور است. ظهور خوارج در زمان حکومت حضرت علی بهترین مثال از این سرنوشت است و دیدیم چه خون دلی به حضرتش (ع) و شیعیانش دادند.

  • ارش
    0

    باریکالا حاجی!!! ما ابرقدرتیم ،ملتمان ثروتمند! بیکار نداریم! دزد مال و ناموس نداریم!! واقعا ما ابرقدرتیم خودمون نمیدونستیم

  • امید
    0

    اگه راست میگی از توی اون کاخت بیابیرون یه کم گرمای جنوب واون هوای آلوده بخور ببین ملت باچه زجری دارند امرار معاش میکنن آخر پول کرایه خونه ندارن باید شرمنده زن وبچه شون باشن اون وقت تولپت گل انداخته اون ور گود نشستی میگی لنگش کن این دفعه باید خودت وخونوادتم هم بیای وسط میدون اول شماحاج آقا ملت پشت سر شما

  • علی
    0

    مایی که روزی نارنجک نداشتیم امروز موشک فلان داریم؟ بابا جان مثل اینکه فراموش کرده ای که ایران پنجاه سال پیش پنجمین ارتش مجهز و قدرتمند جهان را داشته و شما همه را به باد فنا دادید همین ایران صد سال پیش امثال آیت‌الله بروجردی و قاضی تحویل جامعه میداد و امروز آخوند رقاص و آواز خوان و مطرب بیرون میدهد آن موقع پروفسور حسابی و الان دکتر قالیباف آن موقع یارو پدرش در میومد که بشود استوار الان هر بچه مزلفی تیمسار و سرلشکر است

  • علی
    0

    من از وقتی علم الهدا را شناختم دیگر به برنامه حسن ریوندی نگاه نمی کنم

  • محمود
    0

    دوستان غیبت و تهمت عذاب آخرت را داره این دنیا پشیزی نمی ارزه

  • الن
    0

    در نفاق و دورویی شما شک ندارم

  • احمد
    0

    به نظر میاد علم الهدا کیفش خیلی کوک است چون اقتصادی قوی دارد از تحریم ها در امان است

  • منم مختار
    0

    چطوری کشورهای مسیحی را بی خدا خطاب میکنی در حالی که دستتان در دست کشورهای کمونیسم هست !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها