تارا و شاهین؛ دو خودروی جدید ایران خودرو و سایپا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ خودروی جدید به نامهای تارا و شاهین متعلق به ۲ خودروساز بزرگ ایران یعنی شرکتهای سایپا و ایران خودرو، در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

تارا و شاهین؛ دو خودروی جدید ایران خودرو و سایپا

علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست صمیمانه خود با فعالان و تشکلهای اقتصادی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: صنعت خودروی ایران دچار آفتهای انحصار، عدم رقابت و هزینه‌های سربار است.

وی اضافه کرد: سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی ایران و تعمیق ساخت داخل است و خیلی از قطعات وارداتی، داخلی سازی شده است و قطعه سازان هم اکنون برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی، روزانه در ۲ یا سه شیفت و در هر شیفت نیز ۱۲ ساعت مشغول فعالیت هستند و صنعت خودروسازی ایران رشد خیلی خوبی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت: در صورتی که سیاستهای مدبرانه مالی و اقتصادی اتخاذ و اجرایی شود، قیمت خودرو تا حد به تعادل رسیدن بازار کاهش خواهد یافت و دلالان در بازار خودرو حذف می‌شوند.

رزم حسینی افزود: با افزایش عرضه خودرو در بازار، قیمتها کاهش می‌یابد و در آینده نزدیک ۲ خودروی جدید تارا و شاهین تولید و به عرضه بیشتر خودرو در بازار کمک می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت وضعیت بازار شکر را بسیار مطلوب دانست و افزود: شکر بخش خانوار در قالب بسته‌بندی با نرخ پایینتری یعنی ۶۸ هزار ریال عرضه می‌شود اما از آنجا که برخی از صاحبان صنایع، صادرکننده هستند و با استفاده از شکر داخلی، صادرات محصولات خود را انجام می‌دهند شکر را با قیمت بیشتری دریافت می‌کنند اما می‌توانند شکر مورد نیاز خود را با ارز نیمایی وارد کشور کنند و حتی در بازار به فروش برسانند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    سگ زرد برادر شغاله فقز هدف خالی کردن جیب مردم بیچاره احمقه اگه یه جو غیرت داشتن نمی خریدن تا بفهمند کی ضرر میکنه یه عده آدم وطن فروش بی شرف مفت خور سبد سبد خودروها را میخرن دولا پهنا میدن به مردم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها