احمدی نژاد: تأثیر اعتقادات من در جامعه خیلی زیاد است

محمود احمدی‌نژاد که این روزها خبرهای متعددی از او در فضای رسانه‌ای و مجازی منتشر می‌شود در یک گفت‌وگوی گفت: من اعتقاداتم را می‌گویم ولی تأثیر اعتقادات من در جامعه خیلی زیاد است.

احمدی نژاد: تأثیر اعتقادات من در جامعه خیلی زیاد است

محمود احمدی‌نژاد که این روزها خبرهای متعددی از او در فضای رسانه‌ای و مجازی منتشر می‌شود در یک گفت‌وگویی به اعتصاب غذای بقایی در زندان واکنش نشان داد.

مکالمه از همین جا به این صورت رقم می‌خورد:

این عکس‌ها (بدن نحیف آقای بقایی بعد از اعتصاب غذا در زندان) آزاردهنده است. حتی از بعد انسانی هم بخواهیم نگاه کنیم، خیلی دردناک است. نظر شما درباره این عکس چیست؟

خودش به اندازه کافی گویا است.

برای چه دارند مبارزه می‌کنند؟ با چه هدفی؟ می‌خواهم بدانم پشت آن یک آرمان است یا رفیق بازی است؟

رفیق بازی یعنی چه؟ ایشان با ظلمی که به او شده مخالف است.

صد درصد بی گناه هستند؟ یعنی هیچ تخلفی نکرده‌اند؟

صد درصد بی گناه هستند. صد و پنجاه درصد. حتی تخلف هم نکرده است چه برسد به جرم. چون مجازات برای جرم است، ایشان تخلف هم نکرده است.

عکس بعدی مربوط به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است. صحبت‌هایی را در مناظره انتخاباتی درباره ایشان و خانواده ایشان کردید. جنجال‌های انتخاباتی بود یا واقعاً به آن صحبت‌ها باور داشتید؟

تاکنون من حرف جنجالی زده ام؟

یعنی تمامش عین حقیقت است؟

من چیزی را که باور داشتم همیشه گفته ام. من اگر می خواستم جنجالی حرف بزنم که اتّفاقات دیگری می افتاد!

ممکن است که ما اینها را سال ۱۴۰۰ بشنویم؟

منظور من جنجالی است. من اعتقاداتم را می گویم ولی تأثیر اعتقادات من در جامعه خیلی زیاد است.

آقای هاشمی آدم بدی بوده که اینقدر اموال جمع کرده است؟

ما بد و خوبش را بحث نکردیم، ما توصیف کردیم.

خانواده آقای هاشمی خیلی وضع مالی‌شان خوب است؟

نمی دانم.

ولی شما گفتید آقای احمدی نژاد!

من گفتم از کجا آورده اند؟

پس خیلی دارند؟

خیلی به نظر شما چقدر است؟

عدد و رقم‌هایی که شما با آن سر و کار دارید با عدد و رقم‌هایی که ما با آنها سر و کار داریم، از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

حالا بگذریم. ایشان مرحوم شده اند.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • کاربر ناشناس
    0

    یعنی اعتقاد ایشان این است برای اقای مشایی و بقایی پاپوش درست کرده اند یعنی دستگاه قضایی را فاسد دانسته اند معلومه تو این مملکت کی درست میگه کی غلط همه هم حق به جانب هستند خدا به ما مردم رحم کند

  • علیرضا
    0

    جواب های همراه با سوال و مغالطه و مبهم مثل همیشه

  • مالک حبیبی
    0

    به جای این چیزا برو موز بخور

  • پرشین
    0

    آره بابا راست میگه چون از فرقه ی زنبیلیه است مردک متوهم دنبال امام زمانشه کل عمرش کم تو دوری شما پدر مات در نیومد در واردات کالای چینی از میراث شما بود محظ یاد آوری ملت دیوانه همیشه در صحنه که هی احمدی احمدی مکنن سگ زرد برادر شغاله

  • محمود
    0

    اقای احمدی نژاد چه خبر از هاله نور خبری نیست دیگه تمام شد یا باز میاد

    نظرات شما -
    • علی علویان
      0

      آنچه در پی می آید، متن پیاده شده نوار ویدئویی دیدار محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق بعد از بازگشت از سفر نیویورک (1385) و دیدار با جوادی آملی است. متن این گفتگو را بدون هر گونه داوری و قضاوت از نظر می گذرانید: احمدی نژاد: ما به نیویورک که رفته بودیم، قبل از آن‌که برویم خیلی جوسازی بود، تهدید کرده بودند که اگر بیای، دستگیرت می‌کنیم. گفتم: من می‌آیم. گفتند: پس امنیت را برقرار نمی‌کنیم. گفتم: پس حتماً آنجا خبری هست که مخالفت می‌کنند. من می‌آیم. خدمت آقا هم عرض کردم، همین را فرمودند، گفتند: حتماً باید این سفر انجام شود، خودشان آنقدر علیه ما تبلیغ کرده بودند که همه گوش‌ها و چشم‌ها را به سمت ما متوجه کرده بودند که این هیئت کی هست. وقتی در خیابان‌ها راه می‌رفتیم، به هر ساختمانی می‌رفتیم، همه توجهات به سمت هیئت ایرانی بود، کأنه هیچ‌کس دیگری نبود. من روز آخری که سخنرانی کردم، تقریباً همه سران بودند یکی از همان جمع به من گفت: «وقتی تو شروع کردی «بسم‌ا..» و «اللهم» را گفتی، من دیدم یک نوری آمد، تو را احاطه کرد و تو تا آخر در یک حصن و حصاری رفتی»؛ جوادی آملی: بله احمدی نژاد: این را من خودم هم احساس کردم. جوادی آملی: بله احمدی نژاد: این را من خودم هم احساس کردم که فضا یک دفعه عوض شد و همه حدود بیست‌وهفت، هشت دقیقه جوادی آملی: بله احمدی نژاد: تمام، این سران مژه نزدند. جوادی آملی: الحمد لله. احمدی نژاد: این‌که می‌گم مژه نزدند، غلو نمی‌کنم. اغراق نیست، چون نگاه می‌کردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار یک دستی همه آنان را گرفته بود، آنجا نشانده بود. چشم‌ها و گوش‌هایشان را باز کرده بود که ببینید از جمهوری اسلامی پیام چیست. - آیت ا.. جوادی آملی: حتي فريب دادن حيوان هم در اسلام مذموم است چه برسد به فريب دادن انسان‌ها. بعد از آن جناب جوادی آملی، سه ویژگی کذّاب را برشمردند. در بلاغت و فن سخندانی، اسلوبی داریم به نام اسلوب الحکیم، که در آن فرد در پاسخ به سخن طرف مقابل، بجای آنکه پاسخ مستقیم را به صورت فرد بکوبد، پاسخ را چنان مطرح می کند که فرد بفهمد، سخنانش از ریشه باید چیز دیگری می بوده واینگونه که گفته درست نیست. یعنی طرف مقابل را اینگونه متنبه کرده و شبه گوشمالی می دهد. البته تنها خداوند از نیات آگاه است و صد البته هر فردی در سطح درک و دانش و شناخت و معرفت خود سخن می گوید و گاه به سبب شخصیت و سطح شناخت و بعد توان و امکان گفتاری فرد، سخن به گونه ای طرح می شود که دیگران بسیاری مخالفت می کنند. جالب اینکه گاه سخنان علمی و حاصل یک عمر تلاش یک متخصص هیچ وقعی برش نهاده نمی شود ! ولی به عکس سخنان در سطوحی متنزل موافقانی هم یافته و به آسانی باور می شود که این نشان از جامعه مخاطبین این سخنان دارد. جالبتر اینکه در این جهان گفتگویی ، گویندگان و سخنوران همواره خود را با جامعه مخاطبین و شعور ایشان هماهنگ می کنند و محور کلام مطلق صدق و درستی سخنانشان نیست.

  • شهربار
    0

    سلام شب بخیر یعنی دکل گم شده پولا نیست شده الکیه مگه میشه مگه داریم طرح یارنه شما مردومو بیچاره کرد؟همچی چند برابره شده؟ قانون با این حرفها زیر سوال نبرید لطفا ؟

  • ناشناس
    0

    آقای احمدی نژاد از تاثیر کدام اعتقادات خویش بر مردم ایران سخن می گوید؟ آیا سخن ایشان از اعتقادات عوام گرای من در آوردی قرآن ستیز و خرد گریز او بنام دین و مذهب است ؛ یا از اعتقاد ایشان به هنجار شکنیهای مدیریتی زیان آفرین او در طول دو دوره از ریاست جمهوری او بر کشور است؟ تردید نکنیم که گرفتاری نهادینه شده ی بزرگ مردم ایران ؛ در پنداشت غلط همیشگی قحط الرجال بودن در کشور نهفته است ، که با پایان هر چهار سال با ترس و لرز سر در گم می مانیم کدام شخص را برای پست ریاست جمهوری انتخاب کنیم که همه ی رشته ها را پنبه نکند.

  • امیر
    0

    تا اعتقاد رو چی معنی کنی منابع ملی رو به حراج گذاشتن دروغ گویی رو موجه جلوه دادن توهم را مقدس شمردن و از یاران امام زمان بودن هاله نور دیدن ما از شما بسیار چیزها یا گرفتیم

  • بابایی
    0

    پوپولی مفلوک واز همه جا رانده شده وعاقبت به شر ، اقای هاشمی به اقرار رهبری انقلاب واکثر علما قبل از انقلاب ازوضع مالی بسیار خوبی برخوردار بوده وبه نقل ازرهبری به خیلی ازطلاب کمک مالی می کرده وحتی برایشان خانه می ساخته است ، به وصیت نامه رهبری در سال ۴۲ مراجعه کن که ایشان به صراحت می فرمایند که ما اکثر مواقع از اقای هاشمی قرض می کردیم چون وضع مالی اش خوب بود ، هاشمی گدای مفلس و مجهول الهویه ای مثل تو هاله نور نبود که رشد خود رادرتوهین وتهمت به بزرگان می دانی بدبخت بی خاصیت پوچ ، از پوچی ات همین بس که هرگز تحقیق نکردی بقایی چرا ازوزارت خانه ای که شاغل بود قبل از ریاست جمهوری تو اخراج شد .

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      در مورد ثروت ایشون یک مستند هست برید ببینید بعد نظر بدین تمام این بحث ها بیخودیه تا وقتی مردم در همین حد باشن وضع هممون همینه بنظرتون اگه سطح فرهنگ مردم کشورمون مثل مردم بقیه کشورهای پیشرفته بود باز هم وضع کشور اینطوری بود؟ نگین نذاشتن رشد کنیم یه مثال کوچیک: خیلی سخت بود بفهمیم که روحانی به درد ریاست جمهوری نمیخوره؟ چند تا سلبریتی جلو افتادن حمایت کردن بقیه هم چشم بسته رای دادن. همینو بسط بدین به مسایل بزرگتر گفتا ز که ناليم که از ماست که بر ماست

  • چنگیز
    0

    چه خوب چه بد....حداقل حرف و عملش یکی بود.نه عوام فریبی..نه مثل دولت فعلی .که دزد و راه زن پرورش میده فقط..احمدی نژاد حداقل مردمو تو بورس سر کیسه نکرد.دولت فعلی واسه مردم چیکار کرده .زیر سایه تحریم میخورند و میاشامند و مال و منال جمع میکنند .کدام مسعول در راستایه رفاه مردم قدم برداشته .البته حرف زیاد زدناااا .زمان آق محمود همه جا کار بود .درسته زمان اون هم دلار یهو رفت بالا ولی چون کار زیاد بود .فرقی به نان سفره ها نکرد .وووو خیلی چیزای دیگه .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      هر دوتاشون سر وته یک کرباسن شاید هم سیاست کشور ثابت است

  • مهر
    0

    موفعی این بنده خدا شد رئیس جمهور قند را از ادارات حذف کردن به جاش خرما میدادن دیدن فایده نداره چند وقت بعد گفت وزارت نفت باید از تهران بره اهواز که نشد بعدش سازمان چای از تهران بره شمال که نشد بعدش وزارت نیرو و نفت ادغام بشه به عنوان وزارت انرژی دوباره چند تا وزارتخونه را ادغام کرد که تو دوره بعدی دوباره منفک شدن مسکن مهر را ساخت که اصولی درست نشدن وزیر خارجه متکی را در سفر افریقای جنوبی برکنار کرد و .....

  • ستار
    0

    سلام اقای دکتر چند سال است این یارانه همین جور مانده ماهی 45تومان

  • علی علویان
    0

    ملت ما سالیان وقت تلف کردند و گرد برخی مسائلی سرگرم شدند که ای کاش جایگزین بهتری می داشت. ولی خب گویی تقدیر این است که ملتها نه به آسانی و سربلند، بلکه گاهی با پای شکسته مسیر بالندگی را بپیمایند. خیلی از کارها در دولتها، سلیقه ای و از سر لجبازی است. یک نکته ای که درباره ما انسانها وجود دارد همین لجبازی ماست. می گوییم مرد بر سر حرفش یا قولش می ماند. وفکر می کنیم در همه کار باید سر حرف و کار قبلیمان بمانیم. نه، خیلی کارها و راهها و فکرها قابل اصلاح اند. جایی هم باید پا پس کشید و راه رفته را بازنگری کرد. متاسفانه یک مشکل بزرگ این مردمان آنست که : وجودشان مبتنی بر گذشته و عملکرد سابقشان است و نه ارزش کنونی و درک و شعور این لحظه ایشان. نمی شود و سخت است که ما از این مرحله بگذریم. حالا حالاها کار داریم با این رفتار نادرستمان. باید زجرها کشیده شود تا فهم کنیم این حقایق ظریف را. تا درک کنیم که خیلی بارها باید خود و گذشته مان را بشکنیم. باید به درک درست برسیم یا حداقل فرصتی برای بروز احتمالات درست در خود و حرفهمایمان بدهیم. این روز و زمانه دیگر دوران تک کلامی و یک دندگی نیست. روزگار ما روزگار تحمیل و پذیرش صداهاست نه روزگار خفه کردن صداها و باورها و طرز فکرها و اندیشه ها و احتمالات دیگر. بگذاریم راهی و فرصتی برای انتخاب دومی باقی بماند. یک کله نگوییم این است که من می گویم و جز این نیست. بالاخره هر یک از ما با باورهایی بزرگ شده و تربیت یافته ایم. این حرفهای گذشتگان است که ما را ساخته است و شاید در درک و دانش گذشته، همانطور که آنهمه خرافه ها بوده، حرفهای نادرست هم بوده است.

  • تقی معمولی
    0

    خدا به مملکت ما رحم کند یعنی این آقا 8 سال رییس جمهوربوده من حتی یک مصاحبه درست وحسابی از ایشون نشنیندم وهمیشه سوال رو با سوال جواب میده آخه کجای دنیا یک مسول یک رییس جمهور یک مصاحبه شونده اینگونه با رسانه مذاکره میکند که ایشان نفر دوم باشد این واقعا عمق بی سوادی ایشان را میرساند من هر موقع یاد دیدار ایشان با یکی از مسولین خارجی می افتم که آن شخص از محمود میپرسه هاو آر یو واحمدی نژاد در جواب میگه یس از خودم متنفر میشم که رییس جمهور من ایرانی چنین شخص بی سوادی بوده

  • تقی معمولی
    0

    خدا به مملکت ما رحم کند یعنی این آقا 8 سال رییس جمهوربوده من حتی یک مصاحبه درست وحسابی از ایشون نشنیندم وهمیشه سوال رو با سوال جواب میده آخه کجای دنیا یک مسول یک رییس جمهور یک مصاحبه شونده اینگونه با رسانه مذاکره میکند که ایشان نفر دوم باشد این واقعا عمق بی سوادی ایشان را میرساند من هر موقع یاد دیدار ایشان با یکی از مسولین خارجی می افتم که آن شخص از محمود میپرسه هاو آر یو واحمدی نژاد در جواب میگه یس از خودم متنفر میشم که رییس جمهور من ایرانی چنین شخص بی سوادی بوده

  • تقی معمولی
    0

    خدا به مملکت ما رحم کند یعنی این آقا 8 سال رییس جمهوربوده من حتی یک مصاحبه درست وحسابی از ایشون نشنیندم وهمیشه سوال رو با سوال جواب میده آخه کجای دنیا یک مسول یک رییس جمهور یک مصاحبه شونده اینگونه با رسانه مذاکره میکند که ایشان نفر دوم باشد این واقعا عمق بی سوادی ایشان را میرساند من هر موقع یاد دیدار ایشان با یکی از مسولین خارجی می افتم که آن شخص از محمود میپرسه هاو آر یو واحمدی نژاد در جواب میگه یس از خودم متنفر میشم که رییس جمهور من ایرانی چنین شخص بی سوادی بوده

  • علی
    0

    ایکاش یه کم به نظرات مردم نظر کنی

  • انسان
    0

    آقای احمدی نژاد مردم دیگه از این حرفها خسته شدن و حوصله هیچ کدومتون رو ندارن پس اینقدر اصرار نکن برگردی.مردم دنبال یه لقمه نونن شماها دنبال قدرت طلبی.

  • کاربر ناشناس
    0

    چرت و پرت صحبت می‌کنید، حتماً یارانه افزایش می دیدید وبعدازچندماه قیمت ها چندین برابر می‌شود، بروتو هاله نور، ارتباط با........ بذارید مردم ازجنگ زرگری بازی های سیاسیون یک نفس راحت بکشند تاریخ مصرف شما تمام شد شما را را به منظور خاصی گذاشتن سرکار سرکاری

  • ازاین ملک پور
    0

    حالا ما که نمی گوییم احمدی نژاد رییس جمهور متفکری بوده ولی صد شرق به احمدی نژاد. این روحانی که این مملکت را چندین قرن در تورم و بیچارگی به عقب کشاند که رو همه را سفید کرده

  • مریم
    0

    جناب احمدی نژاد، جوک میگن. خخخخخخخخخ

  • محمد
    0

    احمدی نژاد بسه این همه خرابکاری

  • هم وطن
    0

    ای خدا! چرا این عامل بدبختی ! دست از سر مردم بر نمی داره ؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    بس کن عوام فریبی رو حقه باز چقدر تشنه ی قدرتی تو !

  • کاربر ناشناس
    0

    توهم تراممپ از نوع ایرانی هستی ادمی که زیاد حرف بزنه هیچی بارش نیست

  • حسین
    0

    این آقا همچنان در توهم به سر می برد! هر چه از سن او می گذرد توهم او بیشتر می شود! مثل چاله میدانی ها صحبت می کند و زود هم فراموش می کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها