آیا فناوری‌های پوشیدنی برای نوزادان واقعا ایمن است؟

این روز‌ها دیدن لباس‌ها و گجت‌های پوشیدنی ویژه نوزادان بسیار رایج است و بسیاری از والدین برای برقراری ارتباط با کودک خود یا سنجش سلامتی او از گجت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

آیا فناوری‌های پوشیدنی برای نوزادان واقعا ایمن است؟

اکنون یک پرسش رایج این است که آیا استفاده از این گجت‌ها می‌تواند مفید باشد یا ممکن است به سلامت نوزادان لطمه بزند؟

بسیاری از گجت‌های هوشمند دارای معیار‌هایی شامل ردیاب مدت خواب، دما، میزان تنفس، حرکت و مواردی مشابه هستند. همانطور که انتظار می‌رود، این نوع محصولات با واکنش‌های مختلف والدین، صنعت پزشکی و مفسران فناوری روبرو شده اند.

برای مثال برخی والدین نگران هستند که آیا استفاده از این نوع تکنولوژی می‌تواند به سلامت کودک آسیب برساند یا خیر، موضوع ثبت اطلاعات یا جاسوسی از طریق تکنولوژی‌های مبتنی بر صدا نیز موضوع دیگری است که از سوی برخی از والدین نگران کننده ارزیابی شده است، چرا که پیش از این نیز درباره صحت امنیت برخی عروسک‌های رباتیک نگرانی‌هایی وجود داشت.

دکتر ویل ویتو، مدرس ارشد مهندسی الکترونیک در دانشگاه لاگبورو که متخصص تحقیق در مورد گجت‌های پوشیدنی، الکترومغناطیسی است می‌گوید: «صحبت درباره فناوری جدید همیشه دارای عدم قطعیت در رابطه با اثرات احتمالی سلامتی است. مردم حق دارند در این باره نگرانی‌هایی داشته باشند، چرا که سلامت کودکان حائز اهمیت است.»

فناوری‌های پوشیدنی

اما دکتر ویتو می‌گوید که سازمان بهداشت جهانی هیچ مدرک آماری در مورد صدمه زدن به تلفن‌های همراه به سلامت ما پیدا نکرده است، با وجود مطالعات انجام شده برای تعیین ارتباط بین سرطان مغز. واستفاده از گجت‌های هوشمند، هنوز هیچ فرضیه‌ای در این خصوص به اثبات نرسیده است.

با این وجود دکتر ویتو می‌گوید والدین باید مصرف گوشی‌های هوشمند را محدود کرده و در کنار کودک از ابزار‌هایی که امواج قوی ارسال می‌کنند پرهیز کنند.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها