چاله چوله‌های معابر شهر دهدشت شهروندان را کلافه کرده است

خیابان‌ها و معابر اصلی شهر دهدشت بسیار نامطلوب بوده و کنده‌کاری و خرابی‌های زیادی داشته و شهروندان همیشه از این بابت گلایه‌مند هستند.

چاله چوله‌های معابر شهر دهدشت شهروندان را کلافه کرده است

زیباسازی معابر و خیابان‌های اصلی یک شهر نقش مهمی در سیمای بصری آن شهر و کیفیت زندگی شهروندان دارد و در واقع می‌توان گفت که خیابان‌های یک شهر بخشی از هویت آن شهر را نمایان می‌سازد.

در سال‌های گذشته نوسازی آسفالت خیابان‌های شهر دهدشت همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان بوده و این موضوع بارها به گوش مسئولان مدیریت شهری رسانده شده اما تا به امروز در این زمینه هیچگونه تلاش مؤثری از سوی شهرداری و مسئولان صورت نگرفته و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کردند.

شهرداری به عنوان نهاد محلی و مجری توسعه شهری در کشور و بر اساس قانون موظف است که از هرگونه بی‌نظمی در فضای شهری از خیابان‌ها و کوچه‌ها گرفته تا مبادی ورودی شهر جلوگیری کرده و در این زمینه تدابیر لازم را انجام دهد اما همیشه به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع مالی، تغییرات مدیریتی، عدم استفاده از نظرات کارشناسی و سایر موارد نتوانسته است که به درستی خیابان‌های شهر را آسفالت کند تا این موضوع بسیار مهم همچنان به قوت خود باقی بماند.

باتوجه به اینکه آسفالت معابر شهر دهدشت همیشه یک دغدغه مهم بوده در سال‌های گذشته و با تلاش‌های نماینده سابق مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی سهمیه 500 تن قیر رایگان در اختیار شهرداری دهدشت قرار گرفته و باتوجه به تخصیص این میزان قیر رایگان، شهردار سابق نیز از آغاز نهضت آسفالت در شهر دهدشت خبر داده بود اما دیری نگذشت که به دلایل نامعلوم نهضت آسفالت در دهدشت با شکست روبرو شد تا همچنان این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های نافرجام شهروندان به شمار رود.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت آن است که در همان سال‌ها و همزمان با شهر دهدشت، نهضت آسفالت در شهرهای یاسوج و گچساران نیز آغاز شد و خوشبختانه این پروژه در شهرهای دیگر استان موفقیت‌آمیز بود.

یکی از شهروندان دهدشتی با اشاره به خرابی و کنده‌کاری‌های خیابان‌های شهر گفت: بیش از 90 درصد خیابان‌ها و کوچه‌های شهر دهدشت دچار کنده‌کاری و خرابی بوده و چاله چوله‌های زیادی دارند.

این شهروند دهدشتی گفت: در سه دوره گذشته شورای شهر دهدشت، بازسازی و روکش آسفالت خیابان‌های شهر همیشه یکی از شعارهای اصلی کاندیداهای انتخابات شورای شهر بود اما اعضای شورای شهر تا به امروز فقط حرف زدند و شعار دادند.

وی خاطرنشان کرد: به‌خاطر چاله چوله‌ها و کنده‌کاری خیابان‌های شهر هر 6 ماه یک‌بار ناچاریم که جلوبندی ماشین را تعویض کنیم و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگوی هزینه‌های ما شهروندان نیست.

یکی از رانندگان تاکسی شهر دهدشت در این باره گفت: الان 20 سال است که راننده تاکسی هستم و در تمام این سال‌ها، روز به روز خرابی خیابان‌های شهر بیشتر شده است.

وی افزود: به‌خاطر چاله و چوله‌ها همیشه در سطح شهر با دنده سنگین حرکت می‌کنم و ماهانه هزینه زیادی باید خرج ماشین کنم و مسئولان شهر هم اصلأ اهمیتی نمی‌دهند.

این راننده تاکسی خاطرنشان کرد: چند سال دیگر باید بگذرد تا خیابان‌های شهر دهدشت همانند شهر گچساران یا بهبهان بدون چاله چوله باشد و مسئولان چاره‌اندیشی کنند.

شهردار دهدشت در این باره گفت: بیشتر خیابان‌های شهر دهدشت به دلیل کنده‌کاری‌ها خراب بوده و کیفیت آسفالت خیابان‌ها نیز بسیار پایین است.

احسان تابش‌نژاد افزود: کارخانه آسفالت شهرداری دهدشت در مدت 3 سال گذشته تعطیل بوده و هیچگونه فعالیتی نداشته است اما اکنون این کارخانه راه‌اندازی شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به کمبود قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری دهدشت برای تولید آسفالت، عنوان کرد: به‌خاطر مشکلات مالی در حال حاضر شهرداری قادر به خرید قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت نیست و چنانچه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار بگیرد می‌توانیم تمام خیابان‌های شهر را آسفالت کنیم.

شهردار دهدشت تصریح کرد: میزان 50 تن قیر از گذشته در کارخانه آسفالت باقی مانده بود که با این میزان قیر توانستیم 10 تا از کوچه‌های شهر را آسفالت کنیم.

وی با بیان اینکه چنانچه ارگان‌های دولتی از جمله بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی سهمیه قیر رایگان به ما بدهند می‌توانیم معابر اصلی شهر را آسفالت کنیم، عنوان کرد: در صورت تأمین قیر رایگان، شن و ماسه مورد نیاز را شهرداری تأمین کرده و عملیات آسفالت معابر شهری را انجام می‌دهیم.

تابش‌نژاد با اشاره به میزان قیر مورد نیاز برای آسفالت تمامی خیابان‌های شهر دهدشت، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار تن قیر نیاز است تا بتوانیم معابر اصلی و تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر دهدشت را روکش و آسفالت کنیم.

وی گفت: باتوجه به اینکه با 50 تن قیر تعداد 10 کوچه آسفالت شده با یک‌هزار تن قیر نیز تعداد 200 خیابان و کوچه با متراژ 120 هزار مترمربع آسفالت می‌شود.

شهردار دهدشت با اشاره به تأمین سهمیه قیر رایگان در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد و یا نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با رایزنی‌های لازم می‌توانند در شرایط فعلی میزان قیر مورد نیاز را تأمین نمایند و چنانچه این مهم انجام شود نهضت آسفالت را در دهدشت عملی می‌کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها