مدیر کل شیلات هرمزگان:

ورود صیادان به بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان کیش یک ضرورت است

مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار با جمعی از جامعه صیادان جزیره کیش ورود جامعه صیادی به بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان را یک ضرورت خواند.

ورود صیادان به بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان کیش یک ضرورت است

عبدالرسول دریایی امروز در این دیدار با بیان اینکه آبزیان و ذخایر ارزشمند آنها یک ثروت ملی است که همه در برابر آن مسئول اند، تصریح کرد: در این بین جامعه شیلاتی و به ویژه جامعه صیادی باید نقش پر رنگ تری در حفظ، بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان داشته باشند.

وی با اشاره به گستردگی و پویایی صید و صیادی در استان هرمزگان گفت: بی تردید فعالیت ها گسترده و پیوسته در گذر زمان با مشکلات روبرو خواهند بود و فعالیت های صید و صیادی نیز از این قاعده مستثنا نیست و بروز برخی مشکلات اجتناب ناپذیر است اما نکته مهم این است که تسریع در رفع موانع و مشکلات جامعه صیادی همواره از اولیوت های مدیریت شیلات در استان و به تبع آن دیگر بخشهای شیلات است.

دریایی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت صید و صیادی پایدار و اصولی از صیادان خواست تا ظرفیت های خود را در ساخت زیستگاه مصنوعی، ایجاد مراکز تکثیر جهت رهاسازی آبزیان به دریا و همچنین ورود به بخش های آبزی پروری مانند پرورش ماهی در قفس نهایت استفاده را کنند.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: شیلات هرمزگان از همه صیادان که خواهان ورود به حوزه آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس هستند در چارچوب قانون نهایت حمایت و پشتیبانی را خواهد کرد.

در این دیدار به مشکلات جامعه صیادی جزیره کیش پرداخته شده و ارائه راهکارهای حل آنها با تاکید مدیر کل شیلات استان در در دستور کار معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان قرار گرفت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها