مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

مردم استان سمنان روند کاهشی اهدای خون را در زمستان جبران کنند

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به روند نزولی مراجعه به مراکز انتقال خون استان از ابتدای زمستان گفت: شهروندان باید به مساله کمک به همنوعان خود از طریق اهدای خون توجه بیشتری داشته باشند.

مردم استان سمنان روند کاهشی اهدای خون را در زمستان جبران کنند

وحید بغدادی روز پنجشنبه ابراز داشت: مراجعه مردم استان سمنان به مراکز انتقال خون از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر ۱.۷ درصد رشد داشت اما با آغاز زمستان، طبق آنچه قابل پیش‌بینی بود، مراجعات شهروندان کاهش یافت.

وی تاکید کرد: هر سال از اواخر بهمن ماه تا پایان سال به دلیل افزایش حجم جراحی‌ها نیاز به خون افزایش می‌یابد و از طرفی مراجعات به مراکز انتقال خون به دلیل سرگرمی مردم به مراسم عید نوروز و مسافرت‌، کم می‌شود.

وی افزود: در زمستان امسال شیوع ویروس کرونا کاهش مراجعه به مرکز انتقال خون را تشدید کرد و اگر این روند کاهشی ادامه یابد، با کمبود ذخیره خون مواجه می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه مشارکت بانوان در اهدای خون در کل کشور پایین است گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از خون مصرفی را بانوان دریافت می‌کنند درحالی که مراجعه بانوان به مراکز انتقال خون در کشور ۵ درصد و در استان سمنان ۶.۸ درصد است.

احتمال خیز چهارم کرونا، نیاز به ذخیره پلاسما را افزایش می‌دهد

وی بیان کرد: تاکنون ۷۹۸ نفر به منظور اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند که ۷۶۸ نفر موفق به اهدای پلاسما به روش پلاسمافرزیس شدند.

بغدادی افزود: ۴۰۰ واحد پلاسما نیز به روش بازیافتی دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ابراز داشت: با توجه به اینکه احتمال خیز چهارم کرونا در راه است، نیاز به ذخیره پلاسما وجود دارد، لازم است بهبودیافتگان از کرونا که یک ماه از بهبودی آنان می‌گذرد جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

سمنان در شاخص تعداد اهداکننده مستمر خون نسبت به جمعیت استان برتر کشور است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها