کاهش ۲۰ درصدی صید ماهی از دریای خزر

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی صید ماهی در مقایسه با سال گذشته، گفت: از ابتدای امسال ۱۷۵ میلیون انواع ماهیان استخوانی در منابع آبی گیلان رها سازی شده است.

کاهش ۲۰ درصدی صید ماهی از دریای خزر

عظیم مدبری در حاشیه بازدید رئیس سازمان شیلات از صید پره در انزلی اظهار کرد: دو هزار تن صید میزان هدف گذاری صید امسال برای گیلان بود که تا کنون بیش از ۸۰۰ تن ماهی در گیلان صید شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان صید در شهرهای شرق گیلان بوده است، افزود: آمارها بیانگر کاهش ۲۰ درصدی صید ماهی در گیلان بوده ولی در برخی گونه‌ها مانند کفال، رشد ۵ درصدی صید وجود دارد.

مدبری شرایط اقلیمی را یکی از دلایل اصلی کاهش صید در بخش غربی گیلان دانست و تاکید کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۵ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی نظیر ماهی سفید، کپور دریایی، کولی، کولمه و انواع ماهیان خاویاری در منابع آبی استان رها سازی شده است.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی رهاسازی ماهیان خاویاری در گیلان، ادامه داد: امسال یک میلیون قطعه میلیون ماهیان خاویاری در گیلان رها سازی شده که از این جهت گیلان تنها استان شمال کشور بود که در زمینه رها سازی ماهیان خاویاری اقدام کرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرگ بر چین
    0

    کشور دوست کمونیست و برادر چین همه را جارو میکند چون بهش اجازه داده شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها