رئیس سازمان امور عشایری:

ایلام جزو ۳ استان برتر کشور در حوزه عشایری است

رئیس سازمان امور عشایری با اشاره به اینکه ایلام جزو ۳ استان برتر کشور در حوزه عشایری است، گفت: امسال ۹ میلیارد تومان پروژه در حوزه عشایری استان اجرایی شده است.

ایلام جزو ۳ استان برتر کشور در حوزه عشایری است

شاهپور علائی مقدم در دیدار با استاندار ایلام، از حمایت‌ها و توجه مثبت استاندار ایلام به امور عشایری تشکر کرد، اظهار کرد: این نگاه مثبت باعث شده است که امروز استان ایلام از استان‌های بسیار خوب و موفق و جزو ۳ استان برتر کشور در حوزه عشایری باشد.

رئیس امور عشایری کشور در ادامه از نبود ظرفیت‌های قانونی برای بهره‌وری عشایر از بودجه و اعتبارات در گذشته گفت و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته تحول خوبی در این زمینه و در قانون برنامه ششم حاصل شده و امروز ۱۷ ظرفیت قانونی ایجاد شده است.

وی افزود: این مهم باعث شریک شدن عشایر در ارزش افزوده خواهد شد و در این رابطه سالانه ۱۶۰ میلیارد تومان برای امور عشایر کشور اختصاص داده می‌شود در حالی که در برنامه پنجم تنها یک ظرفیت در نظر گرفته شده بود.

علائی مقدم در پایان به خاطر حمایت‌های خوب استاندار و پای کار بودن مجموعه مسئولان ذی ربط در اجرای قابل توجه طرح‌ها و پروژه‌های مهم عشایری استان تشکر کرد و گفت: استان ایلام با ۱۶ میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه عشایری در سال ۹۸ و امسال نیز با ۹ میلیارد تومان از استان‌های موفق کشور بوده است.

گفتنی است که عشایر استان ایلام ۱۱ درصد جمعیت استان داشته و تولیداتی به ارزش ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در سال دارند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها