چند روز قبل از کودتا صورت گرفت

کمک نقدی ۳۵۰ میلیون دلاری صندوق بین‌المللی پول به میانمار

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول به رویترز گفت: هفته گذشته، این صندوق مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار را به صورت نقد به عنوان بسته امدادی اضطراری برای کمک به مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹، به میانمار داده است.

کمک نقدی ۳۵۰ میلیون دلاری صندوق بین‌المللی پول به میانمار

این مبلغ روزها قبل از اینکه "آنگ سان سوچی"، رهبر دوفاکتوی میانمار و دیگر چهره‌های ارشد اتحادیه ملی دموکراسی در حمله زودهنگام صبح دوشنبه به "نایپیداو"، پایتخت میانمار دستگیر شوند، به این کشور داده شده بود.

رویترز به نقل از منابع ناشناس نوشت، به نظر می‌رسد صندوق بین‌المللی پول نتواند پرای پس گرفتن وجوه کمکی اضطراری، کاری انجام دهد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌تر ابراز امیدواری کرده بود که این مبلغ کمک کند میانمار نیازهای پرداختی ضروری ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹، به ویژه اقدامات جبرانی دولت برای تضمین اقتصاد کلان و ثبات مالی حین حمایت از بخش‌های تحت تأثیر و گروه‌های آسیب‌پذیر را تأمین کند.

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول اشاره کرد آن‌ها از نزدیک تحولات در حال گسترش میانمار را دنبال می‌کنند و عمیقاً نگران تأثیر وقایع بر اقتصاد و مردم این کشور هستند.

دستگیری‌ها در میانمار در حالی انجام شد که ارتش این کشور پس از هفته‌ها تشدید تنش بر سر ادعاهای تقلب انتخاباتی در رأی‌گیری ماه نوامبر، یک سال وضعیت اضطراری اعلام کرد. حزب آنگ سان سوچی، "اتحادیه ملی دموکراسی" پیروز این انتخابات ظاهر شده بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها