نوبخت، قالیباف را به شهادت طلبید/ مگر گزارشات به کلی سری و محرمانه را نمی‎خوانید؟ / مگر از درآمدهای نفتی خبر ندارید؟

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مگر گزارش‌های به کلی سری و محرمانه را نمی‎‌خوانید؟ مگر از درآمدهای نفتی خبر ندارید؟ چطور وابستگی بودجه به نفت را در کمیسیون تلفیق افزایش دادید؟

نوبخت، قالیباف را به شهادت طلبید/ مگر گزارشات به کلی سری و محرمانه را نمی‎خوانید؟ / مگر از درآمدهای نفتی خبر ندارید؟

«محمد باقر نوبخت» صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: از صبح که بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شروع شد، مطالب متنوعی از سوی نمایندگان مطرح شد.

وی افزود: انتظاری که نمایندگان و مردم دارند این بود که اظهارات و اشکالاتی که از ۱۲ آذرماه که لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد آیا برطرف شده است یا خیر؟

نوبخت اضافه کرد: «مگر گزارشات به کلی سری و محرمانه را نمی‎‌خوانید؟ مگر از درآمدهای نفتی خبر ندارید؟ چطور وابستگی بودجه به نفت را در کمیسیون تلفیق افزایش دادید؟»

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزایش وابستگی بودجه به نفت در کمیسیون تلفیق را در تضاد با موضع گیری‌های انتقادی نمایندگان علیه دولت خواند و خطاب به رئیس مجلس گفت: گزارش‌های به کلی سری برای مجلس می‌آید و ایشان می دانند که درآمد چند صد هزار میلیاردی به چند دلار رسیده است. با این وضعیت داریم کشور را اداره می کنیم و مقاومت ملت را در برابر فشارهای عظیم اقتصادی به منصه ظهور رسانده‌ایم.

وی اظهار داشت: گزارشات خیلی سری و محرمانه خزانه هر هفته برای شما ارسال می شود. شهادت دهید که آیا تا کنون بیش از 70 درصد بودجه عمرانی کشور تخصیص یافته است یا نه؟ آن هم در شرایطی که انتظار داشتند در تابستان گرم امسال ملت ما به ستوه بیاید.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: توجه دارید که به محض تقدیم لایحه بودجه که خوشبختانه در دوره دولت یازدهم و دوازدهم در همه سال‌ها طبق قانون در زمان تعیین شده تقدیم مجلس شده است.

وی افزود: انتظار نسبت به انتقادات صورت گرفته این بود که در این دو ماه اشکالات برطرف شده باشد.

نوبخت با بیان اینکه اولین انتقاد نسبت به رشد منابع و مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود، افزود: امروز مردم منتظر هستند که مشاهده کنند آیا مجلس شورای اسلامی پس از دو ماه که لایحه را در اختیار داشت و اختیار لازم برای تغییرات داشت آیا از این اختیارات در راستای رفع اشکالات و انتقادات استفاده کرده یا در جهت تایید آن بود؟

وی ادامه داد: منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بود و عنوان شد که این منابع ۴۷ درصد رشد داشت، پس از واگذاری این رقم پیشنهادی به کمیسیون‌ها به ۱۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: سوال مردم این است که اگر انتقاد بر این بود که این رقم رشد زیادی داشته، نمایندگان چرا به آنچه که انتقاد به دولت بود و دو ماه فضای سیاسی تحت تاثیر آن بود چرا اصلاح نکردند؟ مگر قرار نبود اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود.

وی افزود: «ریاست مجلس شورای اسلامی بارها از ضرورت اصلاح سخن گفت و بنده به عنوان کسی که در سازمان اصلاح ساختار را تقدیم کردم انتظار داشتم اصلاحات لازم انجام شود اما نه تنها بودجه تقلیل نیافت بلکه رشد نیز داشت.»

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • اسد
    0

    اینقدر استقلال داشته باشید که گزارشات را نصف و نیمه و به نفع خود ننویسید! البته طبق معمول این مطلب را هم سانسور خواهید کرد!

  • جمید کرمی کارشناس ارشد اقتصاد
    0

    سلام پس بودجه باند بازی هست چرا؟رشد نامتناسب fatfملت را بخاک سیاه نشانده ،ارتباط سیستم بانکی را مختل کرده تحریم ها با ایران هر کاری خواسته انجام داده حالا می فرمائید پا صندوق رای برویم

  • مورچه
    0

    دولت ومجلس هردو گند زدین هردو منافع مردم رازیر پاله کرده اید

  • امیرعباس
    0

    مملکتی که بی دروپیکره دیگه بودجه تنظیم کردنش برا چیه

  • وحید
    0

    مردم از این دولت جونشون به لبشون رسیده این فشار سه سال رو ملت تحمل کردند یا دولت ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این فشار نیست بلکه له کردن است

    • خ
      0

      نشناس خیلی عقده ای هستی خانواده بدبخت تو چی دردی میکشن چرا روی همه نظرها فضرلی میکنی عقده ای

    • شناسا
      0

      خ به ناشناس میگه نشناس در صورتی که خودش خیلی قابل شناسایی بود الآن. توصیف کن ببینیم اگر له کردن مردم نبود، چی بود؟؟ یه دونه ، فقط یه دونه دستآورد از دولت تدبیر و امید نام ببر. مرد باش، یه دونه بگو که به نفع کشور و مردم بوده.

  • مجید
    0

    عجب پر رو ، سنگ پا، مجلس وابستگی به نفت رو زیاد کرده یا دولت؟ شما از این عصبانی هستید چرا مجلس وابستگی به نفت رو کم کرد

  • محمود
    0

    برا دار ودسته وابستگانشان حی به بوجه اضافه میکنند.جای خوبی برا کمبود پیدا کردن بهترین را جیب نازنین مردم چون دیوار از مردم کوتاه تر پیدا نکردند . شرم اوره

  • ایرانی
    0

    اخه مرد حسابی قالی باف که سواد خواندن بودجه را ندارد .مجلس بی سواد را تعطیل کنید.مرگ بر این شورای نگهبان میلی

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      حقیقتا" این مجلس یکی از بی سواد ترین و بی کفایت ترین ادوار مجلس است ، وقتی که یک نفر آدم مشکل دار با یک پرونده قطور بی انضباتی مالی و بدون تجربه یکبار نشستن بر کرسی نمایندگی میشود رئیس قوه، تکلیف روشن است تمام این بازیها دعوای سیاسی است حب قدرت چشمان و عقلشان را کور کرده ، بیچاره ملت ایران ، حیف از آنهمه رشادتها و شهادتها که شما بی کفایتها را بر کرسی مدیریت این مملکت نشاند.

    • ایرانی
      0

      آخه مرد حسابی، تو که ته باسواد هایی چرا نرفتی مجلس به قالیباف کمک کنی؟؟؟ راستی میدونی که بودجه رو با سین بی دسته مینوسن یا الف سرکش دار؟؟ شهروند هم با خودت ببر، با همیاری همدیگه مجلس رو اصلاح کنین. اصلاح طلبین دیگه. مگه نه؟؟

  • احمدعربی
    0

    گفتی 2300 نفت میفروشی ما با 300 تا کشورمون اداره شد. میخوای دست توجیب مر دم کنی و چند ماه آخر پول بپاشین برای انتخابات 7 سال گند زدید این چند روز چه گلی به سرما میزنی

  • ناشناس
    0

    مشکل وجود امثال شماها است نا کار آمد ودهان گشاد مردم چه کاربه مشکل شما یا امریکا دارند تمام ایرانیان با سربازی به امنیت کشور بدون دست مزد خدمت کرده اند این شغل ووظیفه شماست کشوررا اداره کنیداگر میگویید سنگ جلوی پایتان می اندازند شما وهم ریسست از اول میدانستند شرطی هم نگذاشتید که همه با شما موافق باشند کار میکنید پس فرا فکنی نکنید

  • باز این گربه نره چی گفت
    0

    قیافش شبیه گربه نره و روباه مکاره اگه هست لایک کنید

    نظرات شما -
    • مجتبی
      0

      ادب داشته باشید هر چند طرف دشمن شما باشه

    • امیرعلی
      0

      راست میگه منم یاد کارتون پینوکیو میوفتم شما برا چی ناراحت میشی به نظرت آقا مجتبی وقتی این مسیولین دارن از هر راهی برای چپاول مردم و تحت فشار قرار دادن ملت استفاده میکنند به من و امثال شما توهین نمی‌کنند چهل سال قبل از پدرتون بورس وضع معیشت چجوری بود اصلا با الان و فلاکت مردم قابل قیاس نیست

    • کامران
      0

      زیر کدوم بوته بعمل اومدی ؟؟

    • ناشناس
      0

      اگر انسان ارامش نداشته باشد ادب میشه بی ادب

    • علی
      0

      من منتقد شخص نوبختم . ولی ادب و حرمت را نگه میدارم . کسی که مسول میشود زود پیر میشود اگر مسولیت پذیر باشد .

    • مخاطب خاص
      0

      خواهشمندم بحث را شخصی نکنید اگر جناب نوبخت که احترامشان به عنوان یک استاد برای بنده محترم هست کار مفیدی در جهت رفاه مردم انجام دادند بفرمایید ما هم بدونیم فقطیک مثال بزنید که ایشان چیکار کرده که اوضاع مردم در زمان ریاست ایشان گره ای از مشکلات مردم برداشته باشند.

    • ناشناس
      0

      خداییش لبخندش یه حالتی داره که آدم حس میکنه داره فحش میده.

  • نوبخت
    0

    دم قالیباف گرم نوبخت فکر کرده این لاریجانی توهفت سال رو همه چی باهم ماله کشیدن

  • دکتر
    0

    تو که اسرار رو لو دادی. نوبخت نیستی بدبختی.

  • حمید
    0

    دم این مجلس گرم که بودجه پیشنهادی دولت را رد کرد آقای نوبخت شما ارز 4200 تومانی را در لایحه بودجه1400 حذف کردید خودت هم خوب می دونه حذف ارز 4200 تومانی چه تورمی در سال آینده برای این مردم رقم می زند مظلوم نمائی بسه شما هفت سال پدر مردم در آوردید حالا خوب شد یک ترامپ آمد همه تقصیر ها را بیاندازید گردن ترامپ خجالت بکشید امروز موز شده کیلوئی شصت هزار تومان خیار شده کیلویی دوازده هزار تومان آخه این هم به ترامپ ربط داره؟ این ملت مظلوم تا کی باید این تورم کمرشکن را تحمل کنند

  • جناب نوبخت
    0

    جناب نوبخت شرف داشته باش بگو با پول مالیات و عوارض که از مردم گرفتین چیکار کردین نمیخاد دست همدیگه را رو کنید ما ملت ناشریف ایران میدانیم که همتون دزد تشریف دارین....

  • مجلس اقلیت ها
    0

    این مجلس اقلیت ها و بی سوادان فقط یک حرفی رو توی دهنش مثل آدامس می جوه ولی چیزی عاید نمیشه.وقتی رییسش هنوز معانی برخی اصطلاحات و قوانین ساده مجلس را نمی داند ،باقی می شوند سیاه لشگری که عقده تکبر و خودبزرگ بینی دارند.

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      باشه. فرض کنیم که تو راست میگی. همینه که هست. حالا که چی؟ این همه سال اصلاح طلب ها گند زدند، بزار یه مدتی هم اینا گند بزنن.

  • کاربر ناشناس
    0

    ۷سال لایحه بودجه را دادید چه خرابی بر مملکت وارد کردید یکسال جلوی چپاولگری شما را گرفتند

  • جانباز
    0

    ما انقلاب کردیم که وضع مردم بهتر بشه ما شهید ندادیم که ی مشت دزد هر روز مردم را چپاول کنند به خدا این حق مردم فهیم ونجیب ایران نیست روزی این آتش خشم دامنتان را خواهد گرفت.

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      شما مردم خودتون دزد هستید اول به جنایت های خودتون رسیدگی کنید بعد سراغ دیگران بروید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها