افزایش تقاضا برای خرید "گل" در آستانه روز مادر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید

افزایش تقاضا برای خرید "گل" در آستانه روز مادر

منصور احمدی اظهار کرد: اگرچه امسال به خاطر شرایط کرونایی و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و کادر درمان مبنی بر در خانه ماندن، احتمالا تقاضا برای خرید گل برای روز مادر به اندازه سالهای قبل نیست، اما باز هم در این روز تقاضا برای خرید گل بیش از روزهای معمول خواهد بود.


احمدی با اشاره به تولید سالانه سه میلیون و 500 هزار گل شاخه بریده در استان، گفت: مشکلی برای تامین گل مورد نیاز گل فروشی های استان نیست و حتی مازاد نیاز سالانه استان تولید داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده گل‌های شاخه بریده تولیدی در استان کرمانشاه به بازار گل تهران ارسال می‌شود، گفت: پس از درجه‌بندی گل‌ها قسمتی از این گل‌ها به استان‌های مختلف کشور ارسال و قسمتی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین گل‌های شاخه بریده تولیدی در گلخانه های استان از نوع گل رز هستند، افزود: گل‌های رز شاخه بریده تولیدی در استان با تنوع 17 رنگ مختلف تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارند.

وی افزود: انواع دیگر گل مانند ژربرا، آلسترومریا، آنتریوم و... نیز در واحدهای تولید گل شاخه بریده این استان تولید می‌شود.

احمدی سپس سطح گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده در استان را 4.2 هکتار اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون در استان کرمانشاه هشت واحد گلخانه‌ تولید گل‌شاخه بریده وجود دارد که البته این واحدها در سنوات گذشته بیشتر بوده و امسال تعدادی از واحدهای تولید گل شاخه بریده استان به گلخانه های تولید محصولات خارج از فصل تغییر کاربری داده‌اند.

احمدی با بیان اینکه اغلب واحدهای گلخانه‌ای تولید گل شاخه بریده استان در شهرستان‌های کرمانشاه و صحنه قرار دارند، ادامه داد: در شهرستان اسلام‌آبادغرب نیز یک واحد تولید گل شاخه بریده وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه قیمت گل با توجه به نوع گل و رنگ های آن متفاوت است، افزود: قیمت‌گل بر اساس درجه بندی که دارد تعیین می شود، لذا نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن اعلام کرد.

افزایش تقاضا برای خرید "گل" در آستانه روز مادر

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها