کشف 100 تن آرد در استان اردبیل 

دادستان اردبیل گفت: در شهرهای مختلف استان اردبیل و در یک ماه اخیر بیش از 100 تن آرد قاچاق کشف و ضبط شده است.

کشف 100 تن آرد در استان اردبیل 

طباطبایی در جلسه شورای آرد و نان استان اردبیل اظهار کرد: در روزهای گذشته و در دو شهرستان بیله‌سوار و مشگین‌شهر شاهد شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق 54 تن آرد در این مناطق بودیم که با تشکیل پرونده قضایی تحویل مقامات ذیصلاح در استان شده است.

وی تصریح کرد: با رصد اداره کل اطلاعات و همچنین مجموعه قضایی استان تمامی فعالیت‌های نانوایان به ویژه افراد دلال در شبکه توزیع آرد مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا عناصر دخیل در فروش آرد به صورت آزاد مورد تعقیب قضایی و انتظامی قرار گیرند.

دادستان اردبیل گفت: در یک ماه اخیر با مراقبت‌هایی که از سوی مراجع نظارتی انجام شده، بیش از 100 تن آرد دولتی که باید در نانوایی‌ها به صورت نان پخت و در اختیار مردم قرار می‌گرفت، در شبکه ناسالم به فروش رسیده و قطعا با عوامل و عناصر آن برخورد می‌شود.

طباطبایی افزود: به هیچ وجه نانوایی‌ها حق فروش آرد در خارج از شبکه توزیع و پخت را ندارند و جلوی هرگونه فروش و صادرات آرد به صورت غیرمجاز گرفته شده و در قالب پرونده کیفری تحویل مقامات قضایی می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به دنبال کشف 100 تن آرد نانوایی‌ها بیش از پنج نفر در این زمینه دستگیر و دیگر عوامل دخیل نیز شناسایی شده و زمینه برخورد قاطع با آنها با همت و همراهی مردم فراهم آمده است.

دادستان اردبیل اضافه کرد: به هیچ وجه به افراد سودجو و فرصت‌طلب اجازه نخواهیم داد تا آرد مورد نیاز نانوایی‌ها که باید به مصرف مردم برسد، خارج از شبکه و با قیمت متفاوت به فروش رسیده و عده‌ای دلال و سودجو از این محل بتوانند مبالغی را به جیب بزنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها