کلاهبرداری یک میلیاردی با وعده حواله ارز

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع حواله ارز به یک کشور اروپایی خبر داد و گفت : متهم یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری یک میلیاردی با وعده حواله ارز

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت:شخصی در پلیس فتا پایتخت حاضر شد و عنوان کرد جهت حواله ارز به یکی از کشورهای خارجی در فضای مجازی اقدام کردم و پس از واریز وجه متوجه کلاهبرداری شدم که در این راستا پرونده اولیه تشکیل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهار کرد جهت حواله ارز در فضای مجازی با فردی ناشناس که خود را از افراد معتبر در این زمینه معرفی کرد آشنا شدم و نامبرده با ترفندهای زیرکانه بنده را فریب داد و مبلغ یک میلیارد ریال به حساب آن شخص واریز کردم تا این مبلغ به ارز تبدیل شود و به حساب موردنظر در کشور مورد نظرم حواله شود، اما متأسفانه پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن فرد دریافت نکردم.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات اولیه را آغار کردند و با اقدامات تخصصی مشخص شد فردی با جعل عنوان یک صراف در شبکه های اجتماعی اقدام به راه اندازی یک صرافی آنلاین کرده و به این وسیله از شهروندان کلاهبرداری می کند که با هوشیاری پلیس و اقدامات فنی هویت وی برای پلیس روشن شد.

سرهنگ گودرزی عنوان داشت: با تلاش مهندسی سایبری پلیس فتا ،این کلاهبرداری اینترنتی پس از تشریفات قضایی طی یک اقدام پلیسی دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت در پوشش یک صراف معتبر در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مالباخته کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام مبادلات مالی حتماً از مجوزهای لازم انجام دهنده اطمینان حاصل کنید و به نام و نشانی آنها در فضای مجازی اکتفا و اعتماد نکنید و نقل و انتقال های خود را از طریق بانک ها، موسسات مالی اعتباری و یا صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با ما درمیان بگذارید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها