ممنوعیت ورود غیربومی‌ها، درخواست مردم مازندران از ستاد ملی کرونا

مردم استان مازندران که با گذشت یک ماه همچنان با وضعیت نارنجی و زرد کرونایی پشت سر می‌گذارند، خواهان تصویب ممنوع شدن ورود خودروهای غیربومی به این استان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا شدند.

ممنوعیت ورود غیربومی‌ها، درخواست مردم مازندران از ستاد ملی کرونا

در صورت تایید پیشنهاد ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مازندران، ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و زرد این خطه شمال کشور ممنوع و جمعیت بومی دارای پلاک غیربومی نیز صرفاً می توانند با در دست داشتن کارت ملی استانی مجوز ورود و همچنین تردد در استان مازندران را دریافت کردند.

استاندار و رییس ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران اظهار داشت: با توجه به تعطیلی سه روزه منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، احتمال افزایش تردد مسافران غیربومی در سطح شهرهای استان مازندران وجود دارد.

احمد حسین زادگان افزود: در شرایط فعلی این خطه شمال کشور روند آرام موج سوم ویروس کرونا را با محدودیت های مرتبط در داخل استان سپری می کند و از ۲۲ شهرستان ما ۱۵ شهرستان در رنگ بندی نارنجی و هفت شهرستان نیز در شرایط زرد قرار دارند.

وی وضعیت استان مازندران را از لحاظ آمار کرونایی شکننده توصیف کرد و گفت: هرگونه عادیانگاری ناشی از مسافرت ها می تواند استان ما را بار دیگر به وضعیت قرمز سوق دهد.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: با بررسی شرایط شکننده کرونایی این استان، ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد خود را مبنی بر تصویب ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد که در صورت تصویب صرفا جمعیت بومی با داشتن کارت ملی استانی مجوز ورود می گیرند و مسافران غیربومی در صورت سفر به این استان نیز جریمه و به محل سکونتشان بازگشت داده خواهند شد.

حسین زادگان افزود: قرارگیری طولانی مدت این استان در وضعیت قرمز و نارنجی و اجرای محدودیت های مرتبط تاب‌آوری مردم به خصوص مشاغل سطح دو و سه را کاهش داده و عدم اجرای محدودیت ها آن هم در حالی که ما در وضعیت شکننده نارنجی و زرد قرار داریم، می تواند مشکلات ما را دوچندان کند.

وی ضمن قدردانی از مسافران به دلیل همکاری و همراهی با مردم این استان ابراز امیدواری کرد تا با از بین رفتن ویروس کرونا در مازندران شرایطی فراهم شود تا مردم این خطه شمال کشور بتوانند همانند پیش از شیوع کرونا میزبان جمعیت چند میلیونی مسافران و گردشگران از سراسر کشورمان باشند.

براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت و درمان که از طریق اپلیکیشن ماسک در تاریخ نهم بهمن ماه سال جاری انجام شد، هم اکنون از ۲۲ شهرستان این خطه شمال کشور ۱۵ شهرستان در وضعیت رنگ بندی الگوی رنگ بندی کرونایی نارنجی و هفت شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

طبق آخرین آماری که ۲۴ ساعت گذشته از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل انجام شد، هم اکنون بیش از یک هزار و ۲۳۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۴۶ بیمار با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها