مصطفی هاشمی‌طبا: ممکن است اصلاح‌طلبان از سر ناچاری از لاریجانی حمایت کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان ولو با تشکیل نهاد اجماع‌ساز نمی‌توانند بر نامزدی واحد اجماع کنند. جدای از اختلاف‌نظرها دلیلش این است که شخصیت‌های ممتازی که قابلیت ریاست‌جمهوری داشته باشند چندان دیده نمی‌شود.

مصطفی هاشمی‌طبا: ممکن است اصلاح‌طلبان از سر ناچاری از لاریجانی حمایت کنند

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در شرایطی در حال شکل‌گیری و ساختارمندی است که اختلافات درونی اصلاح‌طلبان در اوج خود قرار دارد. اصلاح‌طلبان از یک سو نمی‌دانند با چه شیوه‌ای (ائتلافی یا اصلاح‌طلبی) وارد انتخابات شوند و از سوی دیگر باتوجه به تعدد نامزدهایشان مسیر سختی برای رسیدن به اجماع در پیش رو دارند.

مصطفی هاشمی‌طبا درباره اینکه اصلاح‌طلبان می‌توانند با تشکیل نهاد اجماع‌ساز به اجماع برسند یا نه، گفت: «به نظر من اصلاح‌طلبان ولو با تشکیل نهاد اجماع‌ساز نمی‌توانند بر نامزدی واحد اجماع کنند. جدای از اختلاف‌نظرها دلیلش این است که شخصیت‌های ممتازی که قابلیت ریاست‌جمهوری داشته باشند چندان دیده نمی‌شود».

او ادامه داد: «حالا وقتی می‌خواهند درباره متوسط‌ها سخن بگویند، کار سخت می‌شود و فرقی نمی‌کند که این بشود یا آن زیرا متوسط‌ها برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند اما اگر در میان اصلاح‌طلبان شخصیت ممتازی وجود داشت که می‌توانست آراء عمومی را جذب خود کند، بحث فرق می‌کرد و اجماع راحت به دست می‌آمد که فعلا چنین شرایطی وجود ندارد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا محمد خاتمی باعث ایجاد وحدت و اجماع خواهد شد یا نه، اظهار کرد: «آقای خاتمی نمی‌خواهد در این دوره محور اجماع اصلاح‌طلبان باشد و شاید دلیلش همانی باشد که گفتم».

هاشمی‌طبا در پایان درباره اینکه چه‌قدر احتمال دارد که اصلاح‌طلبان باز هم از یک نامزد غیراصلاح‌طلب مانند علی لاریجانی حمایت کنند، گفت: «به هر حال این احتمال هنوز وجود دارد. آقای لاریجانی در حال حاضر مورد اقبال اصلاح‌طلبان نیست زیرا او اصلاح‌طلب شناخته نمی‌شود اما ممکن است در شرایطی که شخصیت قابل قبولی پیدا نشود، اصلاح‌طلب از سر ناچاری بر او اجماع کنند. آنها باور دارند به یک نامزد رسیدن فارغ از کیفیتش رسیدن بهتر از نامزد ندادن است».

منبع: فردا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • استاد اسناد
    0

    اصلااصلاح طلبان نباید همچین ریسک را قبول کنند انتخاب لاریجانی تیر خلاص است بر پیکره اصلاحات اگر معتقد به اصلاح طلب اجاره ای نیستید. چطور از یه اصول گرا که خيلی هم خوشنام نیست حمایت میکنید یا یه اصلاح طلب واقعی یا هیچ کس ضربه بر بدنه اصلاح طلبان بس است بس است!!!

  • کیان
    0

    شما اگر سخن نمیگفتی هم می‌شد اگر آقایی ظریف تشریف نیارن این یک فرد نیست که ایران را از این مخمصه جهانی و درونی نجات دهد باید یک ایده باشد یک راه باشد و او کسی نیست بجز آقای لاریجانی اگر تندرو ها آمدن باز هم این فرزند ایثارگر هست (البته نه شهیدان دفاع مقدس که برای وطن بود) و او جوان بسیجی هست و از جهاد سازندگی آمده!! ایشان در کربلایی 4 بود!! ایشان از دانشگاه امام صادق هست هر روز رو مخ آدم هستن و نتیجش و هاله نور - یار امام زمان-دکل گمشده - سردار سازندگی-بابک زنجانی تره خورد کردن برای بوش - پرچم آتش زدن کف مجلس ؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها