رئیس کل دادگستری گلستان: بانک‌ها حق تملک کارخانه و واحدهای تولیدی را ندارند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هیچ بانکی حق ندارد کارخانه و واحد تولیدی را به بهانه معوقات بانکی تملک کند و چرخ تولید را از حرکت بیندازد.

رئیس کل دادگستری گلستان: بانک‌ها حق تملک کارخانه و واحدهای تولیدی را ندارند

هادی هاشمیان در نشست مشترک مدیران بخش صنعت و دستگاه قضایی با جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه همه بخش‌ها از جمله دستگاه قضایی خود را مکلف به حمایت از تولید و تولیدکنندگان می‌دانند.

وی گفت: در دوره تحول قوه قضاییه حمایت‌ها از بخش تولید بیشتر شده و ضمن اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی است جلوی تعطیلی برخی واحدها گرفته شده و تعداد دیگری از واحدها هم که راکد بودند تولید را از سر گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: توقیف واحدهای تولیدی آخرین گزینه برای وصول دیون است و هیچ بانکی حق ندارد کارخانه و واحد تولیدی را تملک کند.

وی با تأکید براینکه روند تولید حتی در صورت تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها نباید متوقف شود، گفت: در اغلب موارد وقتی واحدی تملک شده و به افراد دیگری واگذار می‌شود، آن واحد همچنان غیرفعال و تعطیل می‌ماند. بنابراین در زمان واگذاری واحدهای تولیدی تملک شده باید اهلیت و صلاحیت افراد هم سنجیده شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بانک‌ها و سایر مجموعه‌ها باید از تولیدکنندگان حمایت کنند تا زمانی که واحدی تولید نداشته باشد، نمی‌تواند معوقات و اقساط بانکی را پرداخت کند، بنابراین همه باید به رونق تولید کمک کنیم.

وی درباره مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه قطعی برق و گاز بیان داشت: اگر قرار است قطعی‌ها ادامه داشته باشد دستگاه‌های خدمات رسان چاره‌ای برای رفع این مشکل بیندیشند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی که مورد حمایت قرار می‌گیرند هم باید تعهدات خود را در زمینه تولید عملی کنند.

در این جلسه برخی از تولیدکنندگان مشکلات خود را بیان کردند و اغلب قطعی‌های گاز و برق را چالشی جدی در مسیر تولید دانستند. همچنین مشکلات در دریافت تسهیلات بانکی و روند طولانی آن از دیگر موضوعاتی بود که تولیدکنندگان به آن اشاره کردند.

حجت‌الله خلیل زاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: ساعت‌های پیشنهادی صنایع درباره اعمال خاموشی‌ها را جمع آوری و به شرکت برق خواهیم داد تا زمانبندی خاموشی‌ها به گونه‌ای باشد که مشکلات کمتری برای تولید ایجاد شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها