حمله چین به پامپئو

یک مقام منطقه سین کیانگ چین امروز دوشنبه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را به تلاش برای تضعیف روابط پکن با جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا با

حمله چین به پامپئو

شو گویشیانگ، یک سخنگوی شاخه حزب کمونیست چین در سین کیانگ در یک نشست رسانه‌ای این اظهارات را که جدیدترین تلاش چین به منظور مقابله با اتهامات غربی‌ها درخصوص "سواستفاده‌های حقوق بشری" در این منطقه است، مطرح کرد.

او بیان کرد: چرا او (پامپئو) یک چنین شو و نمایش مضحکی راه انداخته و دروغ قرن را می‌گوید؟ او میخواهد در مسیر گفتگوی با دولت بعدی آمریکا مین گذاری کرده و مانع ایجاد کند؟

دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا مشغول فرموله کردن سیاستهایش در قبال چین بوده و بسیاری از تحلیلگران مساله چین را بزرگترین چالش ژئوپلتیکی آمریکا تلقی می‌کنند.

چند روز پیش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه فعلی آمریکا در اولین روز کارش در این سمت تاکید کرد معتقد به ارتکاب نسل کشی علیه اقلیتهای قومی در سین کیانگ چین بوده و این پیام را فرستاد که جو بایدن قصد ادامه برخی از مواضع سرسختانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق علیه پکن را دارد.

در کنفرانس خبری مذکور شو گویشیانگ و چند تن دیگر شامل یک امام جماعت و "کارآموزان" سابق مراکز نگهداری در سین‌کیانگ به نوبت وقوع اتهاماتی نظیر عقیم سازی، کار اجبری، محدودیتهای مذهبی و ادعاهای دیگر در سین کیانگ را رد کردند.

آنها نامی از بایدن یا ترامپ نبرده و به جایش علیه پامپئو خشمشان را ابراز کردند. شو، پامپئو را "هیستریک"، یک "موش" و "بدترین وزیر خارجه تاریخ" خواند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها