کلاهبرداری در فضای مجازی؛ بیشترین آمار جرائم سایبری خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداری در فضای مجازی بیشترین جرایم فضای سایبری در خراسان جنوبی است.

کلاهبرداری در فضای مجازی؛ بیشترین آمار جرائم سایبری خراسان جنوبی

سرهنگ علی محمد پور با اشاره به کلاهبرداری‌های فضای مجازی بیان کرد: کلاهبرداری در فضای مجازی یکی از بیشترین جرایم حوزه فضای سایبری بوده که در خراسان جنوبی به وقوع می‌پیوندد.

وی بیان کرد: رایج‌ترین کلاهبرداری در سه ماهه گذشته، در زمینه خرید و فروش کالا یا خدمات در یکی از سایت‌های واسطه‌گر بوده که مبالغی را به عنوان بیعانه می‌گیرند.

سرهنگ محمد پور خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌ها را از دیگر کلاهبرداری‌های رایج دانست و گفت: در خرید و فروش فضای مجازی باید مانند فضای حقیقی حداقل‌هایی رعایت شود.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: فروشگاه منتخب اینترنتی برای خرید باید دارای مجوز باشد و به هر گروه یا کالایی نباید اطمینان کرد.

سرهنگ محمد پور ادامه داد: یکی از راه‌های تشخیص فروشگاه‌های اینترنتی مجاز این است که باید در پارامترهای پرداخت، پرداخت در منزل را داشته باشد.

وی با اشاره به مجازی شدن آموزش‌ها، اظهار کرد: از معلم‌ها خواستاریم اگر به هر دلیلی شبکه شاد پاسخگوی فعالیت‌های مد نظر نبود، از شبکه‌های اجتماعی بومی و داخلی استفاده کنند.

سرهنگ محمد پور بیان کرد: همچنین خواستاریم زاویه دوربین، وب کم و نحوه پوشش در ارائه مطالب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خواستار مراقبت والدین شد و افزود: از والدین خواستاریم زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی در بستر اینترنت را مدیریت کنند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه بستر فضای مجازی به نحوه استفاده کاربر بستگی دارد، گفت: اگر استفاده اصولی باشد و وب‌گردی‌ها حداقل‌هایی رعایت شود، به لحاظ مالی، اخلاقی و اعتقادی دچار آسیب نمی‌شویم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها