معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:

کرونا سطح وسواس جامعه را افزایش داده است

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: بسیاری از درگیری‌های وسواسی با روش‌های مختلف درمانی قابل مهار و کنترل هستند.

کرونا سطح وسواس جامعه را افزایش داده است

امین رفیعی‌پور در گفتگوی تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: ما در زندگی باید بیشترین حد سازگاری با محیط را تجربه کنیم.

وی افزود: انسان همیشه بر اساس هیجانات ایجاد شده خودش را با محیط سازگار می‌کند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: اضطراب ایجاد شده از قبال شیوع ویروس در جهان، باعث شده تا تمام افراد به آگاهی و هوشیاری دقیق‌تری برسند و با محیط پیرامون خود سازگاری بیشتری را تجربه کنند.

وی با اشاره به این که ما باید با نگاهی بروز و دقیق دوران را سپری کنیم، عنوان کرد: با شیوع ویروس سبک زندگی جدیدی شکل گرفته است.

رفیعی‌پور با اشاره به موضوع وسواس اجتماعی، توضیح داد: اکثر افراد حاضر در جامعه در واکنش به اضطراب‌های ایجاد شده با وسواس درگیر شده‌اند.

وی با اشاره به این که کرونا وسواس جامعه را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از درگیری‌های وسواسی با روش‌های مختلف درمانی قابل مهار و کنترل هستند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در بخش دیگری از سخنان خود با برنامه «روزنه» با اشاره به سوگواری‌های مردم برای عزیزان از دست رفته، توضیح داد: بهتر است که مردم مسیر سوگِ عزیزانِ فوت شده را به خوبی و کامل سپری کنند.

وی افزود: سپری کردن تمام مسیر سوگواری باعث می‌شود تا انسان با محیط و شرایط جدید سازگاری بیشتری پیدا کند.

رفیعی‌پور ادامه داد: افرادِ سوگوار باید به جای حضور در مراسم و مجالس مختلف از با به کارگیری از روش‌های آنلاین و مجازی سوگواری خودشان را ایفا کنند.

وی با بیان این که انسان باید با جامعه‌ی نوین سازگار شود، عنوان کرد: ویروس کرونا همه مردم با مجبور کرده تا سبک زندگی خود را تغییر دهند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به این که کرونا شرایط ویژه و خاصی را برای مردم ایجاد کرده است، توضیح داد: ما باید بدانیم که با رعایت هر چه دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی به کاهش مرگ و میر عزیزان خودمان کمک می‌کنیم.

وی افزود: ما باید مهارت‌های زندگی را از سنین کودکی و مدرسه به مردم جامعه آموزش دهیم و از این طریق تاب‌آوری جامعه و سطح بهداشت روانی اجتماعی را ارتقا دهیم.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها