رشد جهشی گلخانه‌های کرمانشاه

کرمانشاه از استان‌های پیشرو در توسعه کشت گلخانه‌ای کشور طی چند سال اخیر بوده، به طوری که بر اساس آمارهای موجود در دو سال گذشته گلخانه های استان رشدی جهشی داشته‌اند.

رشد جهشی گلخانه‌های کرمانشاه

به گفته کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه، هم‌اکنون جایگاه این استان از حیث برخورداری از صنعت گلخانه‌ای از جایگاه 30 کشوری در دو سال گذشته به جایگاه 13 ارتقا پیدا کرده است.

ایرج بهرامی اظهار کرد: هم اکنون مجموع سطح گلخانه های فعال و در حال احداث استان کرمانشاه حدود 83 هکتار است، در حالیکه این سطح در دو سال گذشته 28 هکتار بوده و این یعنی در دو سال گذشته شاهد رشد بیش از سه برابری گلخانه ها در استان بوده ایم.

بهرامی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون 41 هکتار گلخانه تحت کشت و هفت هکتار هم گلخانه آماده کشت دارد، گفت: 35 هکتار گلخانه دیگر نیز در دست احداث است.

وی افزود: با توجه به مجوزهای داده شده احتمالا میزان گلخانه های در دست احداث استان تا پایان سال به 60 هکتار خواهد رسید.

کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه اضافه کرد: در دو سال گذشته بیشترین توسعه گلخانه‌ها در استان را در دو شهرستان کرمانشاه و اسلام آباد غرب شاهد بوده‌ایم.

بهرامی در ادامه با اشاره به توجیه پذیری بالای توسعه گلخانه ها در استان، به سرمایه گذاران بخش کشاورزی ورود به این بخش را پیشنهاد کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه انواع گلخانه های تولیدات خارج از فصل، تولید گل شاخه بریده، گلهای زینتی آپارتمانی و واحدهای گلخانه ای تولید نهال و نشاء را دارد، گفت: سه شهرستان کرمانشاه، قصرشیرین و صحنه قطب‌های گلخانه‌ای استان کرمانشاه هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها