۳۱۱ تن موادمخدر از ابتدای امسال در سیستان و بلوچستان کشف شده است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱۱ تن انواع مواد مخدر در درگیری با اشرار و قاچاقچیان از ابتدای امسال تا کنون در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.

۳۱۱ تن موادمخدر از ابتدای امسال در سیستان و بلوچستان کشف شده است

محمدهادی مرعش در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و معاونان استاندار برگزار شد اظهارداشت: این استان در حوزه کشفیات موادمخدر در خط مقدم مبارزه با این بلای خانمان سوز قرار دارد که توانستیم با برنامه‌ریزی دقیق بیش‌از ۳۰۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کنیم و به بالاتر از حد پیش‌بینی شده برسیم.

وی افزود: کشفیات انجام شده با درگیری‌های بسیار شدید صورت گرفت به این معنی که اگر در گذشته قاچاقچیان مواد را می‌گذاشتند و متواری می‌شدند اما هم‌اینک تا لحظه آخر می‌جنگند و بعد کشفیات حاصل می‌شود که متاسفانه قریب به ۱۰ نفر شیهد و خودروهای زیادی از بین رفته که نشان از شدت برخوردها و درگیری‌هاست.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سالجاری ۱۱ میلیون لیتر سوخت کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده و علت آن مجوزی بود که شورای تامین برای خودروهای سانحه ساز صادر کرد و باعث شد تا خودروها با پلاک غیر مخدوش از مسیر جاده‌ها حرکت و تلفات به حداقل ممکن برسد.

وی خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی گذرگاه‌های مرزی یا طرح رزاق با پنج سال پیگیری تا کنون سه گذرگاه استان از هشت گذر مصوب و راه‌اندازی شده تا مرز نشینان و تجار بتوانند سوخت را از مسیر مرز به کشور همسایه ترانزیت کنند.

مرعشی افزود: از سال ۹۲ تا کنون بیش‌از ۱۴ هزار سلاح شکاری و جنگی در سیستان و بلوچستان کشف شده که در سال ۹۷ و ۹۸ به بیش‌از پنج هزار قبضه رسید که ۵۹ درصد این کشفیات سلاح‌های جنگی بوده که در بسیاری از اتفاقات سطح استان به کارگیری می‌شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کدینگ بر روی ۹ هزار کارت سوخت خودروهای بنزین سوز صورت‌گرفت که با ارزیابی و نظرسنجی صورت‌گرفته به این نتیجه رسیدیم که اگر کدینگ کارت سوخت انجام شود ما شاهد صف‌های طولانی سوخت نخواهیم بود.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: طرح پایش کارت سوخت ناوگان نفت‌گاز و بنزین از ابتدای امسال ۶۳ هزار و ۴۰۰ فقره کارت بنزین و یکهزار و۶۷۳ فقره کارت نفت گاز غیرفعال شد که دستاورد آن جلوگیری از ورود ماهانه ۱۸ میلیون لیتر فرآورده به سطح استان بوده که ارزش آن ۶۷۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار گلوگاه به سامانه کنترل نفتکش ‌ها مجهر شد چراکه بخش عمده از قاچاق از طریق جاده‌ها انجام می‌گرفت و بیش از ۱۸۰ تانکر حامل سوخت قاچاق از همین مسیر کشف شده است.

مرعشی با بیان اینکه بیش از هفت هزار دام سنگین سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از قاچاق پلاک کوبی شد افزود: برخورد با سرشبکه اصلی قاچاق ۱۳ درصد افزایش داشت همچنین در پایانه میلک که در گذشته وضعیت نابسامانی داشت هم‌اینک شاهد وضعیت بسیار خوبی هستیم.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ خودروی سنگین و متخلف توقیف، بیش از ۲۰ سر باند قاچاق دستگیر و مجوز ۱۵ جایگاه سی ان جی(CNG) در سیستان و بلوچستان اخذ شده است.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در حوزه اتباع از سال ۹۲ تا کنون بیش‌از ۹۷ میلیار تومان جذب اعتبار داشتیم که حاصل اینها با مشارکت ان جی اوهای بین المللی (NGO)، ساخت مجتمع اردوگاهی الغدیر، برگزاری طرح شناسایی اتباع غیر مجاز، برگزاری طرح‌های آمایش و ایجاد و تجهیز طرح‌های نگهداری از دیگر اقدامات انجام شده بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها