حکم جالب درباره متخلف محیط زیست/ شکارچی متخلف محکوم به ساخت مستند حیات وحش شد

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک حکم قضایی جالب درخصوص یک متخلف شکار و صید در جغتای از سوی مراجع قضایی صادر شد.

حکم جالب درباره متخلف محیط زیست/ شکارچی متخلف محکوم به ساخت مستند حیات وحش شد

ورج همتی با اشاره به اینکه صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاورد‌های قانون مجازات اسلامی است که دست قضات را برای صدور حکم‌هایی غیر از حبس باز گذاشته گفت: از آغاز اجرای قانون احکام سبز تاکنون قریب ۱۰۰ متخلف در حوزه‌های شکار و صید، تهدید علیه بهداشت عمومی، تخریب محیط زیست و... در خراسان رضوی به روش جایگزین حبس مجازات شده اند.

وی افزود: اخیراً نیز دو متخلف به جرم شکار و صید در فصول غیر مجاز و حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیر مجاز درشهرستان جغتای با حکم مرجع قضایی، یکی به انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در حوزه آموزش و دیگری تهیه و تولید دو فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع حیات وحش جغتای و شکار غیر مجاز و مصاحبه با شکارچیان غیر مجاز در شهرستان با رعایت تمامی استاندارد‌های لازم برای ساخت یک مستند و با قابلیت پخش از شبکه‌های مستند و استانی محکوم شدند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: انجام خدمات رایگان در ادارات حفاظت محیط زیست و مناطق تحت مدیریت، کاشت نهال، خلاصه برداری کتب زیست محیطی، نگارش مقاله‌های مرتبط، ساخت فیلم مستند از طبیعت و حیات وحش، پاکسازی طبیعت در تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی و شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوطه از مهمترین عناوین احکام سبز صادره در استان بوده است.

همتی به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره و بیان کرد: صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند ضمن اینکه این قبیل مجازات‌ها می‌تواند هم به نفع مجرم و هم به نفع جامعه و خانواده واقع شود و با کاهش تبعات ناشی از حبس، تاثیر خوبی در فرد داشته باشد ضمن اینکه فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی سالم برای مجرم را فراهم می‌کند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها