استاندار گلستان:

۲۷۰۰ خانواده محروم صاحب خانه شدند

استاندار گلستان با اشاره به افتتاح ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر گفت: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی محرومان افتتاح می‌شود.

۲۷۰۰ خانواده محروم صاحب خانه شدند

هادی حق شناس امروز در مراسم استقبال نمادین از ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: یک سنت حسنه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آن افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در دو برهه زمانی از سال، هفته دولت و دهه فجر است.

وی گفت: در دهه فجر امسال حدود 5 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه در بخش‌های عمرانی و اقتصادی و اشتغالزا در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که شامل 3 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری و 2 هزار و 200 میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار گلستان یادآور شد: در دهه فجر سال گذشته مجموع اعتبارات و سرمایه گذاری انجام شده در طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی استان حدود 3 هزار میلیارد تومان بود که امسال این میزان 40 درصد بیشتر شد.

وی همچنین آماری از مجموع پروژه‌ها و طرح‌هایی که در هفته دولت و دهه فجر امسال بهره برداری یا کلنگ زنی شده است، اشاره کرد و افزود: در این دو مقطع زمانی حجم اعتبارات و سرمایه گذاری در این پروژه‌ها به 9 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده در حالی‌که مجموع پروژه‌های سال گذشته 4 هزار و 800 میلیارد تومان بود.

حق شناس بیان داشت: این نشان می‌دهد به رغم تحریم‌ها و شرایط کرونایی که از اواخر سال گذشته با آن درگیر هستیم اما اتفاقات خوبی در زمینه عمرانی و اقتصادی رخ داده است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعتی یکی از نیازهای استان است، خاطرنشان کرد: 200 میلیارد تومان از پروژه‌های دهه فجر در بخش صنعتی با اشتغال 315 نفر خواهد بود.

استاندار گلستان گفت: اینگونه نیست که همه پروژه‌ها در گرگان یا گنبدکاووس انجام شده باشد بلکه از شرق تا غرب استان در دهه فجر امسال پروژه‌های مهمی برای افتتاح و کلنگ زنی داریم.

وی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی هم اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در این زمینه مسکن محرومان است که دهه فجر سال قبل توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای کمیته امداد و بنیاد مسکن کشور کلنگ زنی شده بود و در ایام دهه فجر حدود 2 هزار و 700 واحد از این خانه‌ها افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها