رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

همسان سازی حقوق ۳ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز با مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری در صفحه اینستاگرام گفت‌وگوی زنده داشت.

همسان سازی حقوق ۳ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه امروز شنبه (۱۱ بهمن ماه) ساعت ۱۶/۳۰ در گفت‌وگویی مستقیم و زنده از درگاه صفحه شخصی اینستاگرام خود با حقوق‌بگیران دولتی و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به عنوان ذینفعان بودجه ۱۴۰۰ سخن گفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه در این گفت‌وگوی زنده با اشاره به اولین تقاضا از سوی اعضای هیئت علمی وزارت علوم که خواهان اقدامی برای همسان سازی حقوق با دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند، گفت: این اقدام را در اسفند سال گذشته برای همسان سازی و تطبیق مطرح کردیم. پیشنهاد این در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، اما با آن مخالفت شد.

او ادامه داد: وزیر علوم امروز برای پیگیری این موضوع به سازمان برنامه و بودجه آمد. هماهنگی‌هایی انجام شد و بنابراین می‌توانیم این همسان سازی را غیر از حرف تخصصی در وزارت بهداشت و درمان، برای دروس یکسان در وزارت علوم و بهداشت داشته باشیم.

نوبخت تصریح کرد: در حال حاضر استادی با تحصیل واحد در دانشگاه علوم مبلغی را دریافت می‌کند و در دانشگاه وزارت بهداشت مبلغ دیگری را دریافت می‌کند. با توجه به توافقات انجام شده این موضوع حل خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: برای کارمندان این وزارتخانه هم با توجه به مجوزی که پیش از این صادر شده است تا آن‌ها هم مانند سایر کارمندان از امتیازات استفاده کنند.

سرانه همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی متوسط ۸ میلیون تومان شد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اینکار اختصاص داده شد که ۱۸ هزار میلیارد تومان آن برای بازنشستگان کشوری و لشکری صرف شد.

وی افزود: همچنین ۳۲ هزار میلیارد تومان هم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که تعدادشان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود اعمال کردیم.

نوبخت تاکید کرد: اگر رقم ۳۲ هزار میلیارد تومان را تقسیم بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کنیم سرانه بازنشستگان تامین اجتماعی متوسط ۸ میلیون تومان است، درصورتی که برای کشوری و لشکری ۱۸ هزار میلیارد تومان تقسیم بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، سرانه‌ای ۷ میلیونی را رقم می‌زند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: از مسئولان تامین اجتماعی خواسته ایم تا برای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان با ما همکاری کنند.

نوبخت به اخذ حکم قانونی برای افزایش حقوق کارکنان زندان ها، سازمان پزشکی قانونی و انتقال خون اشاره کرد و گفت: سال آینده حقوق و مزایای نهاد‌های مذکور در بودجه دیده شده و از اول فروردین افزایش حقوق آن‌ها قطعی است.

رتبه بندی فرهنگیان قطعا سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود

نوبخت به تقدیم پیش نویس رتبه بندی فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش به دولت اشاره کرد و گفت: هم اکنون این پیش نویس در دستور کار دولت بوده و منابع آن هم در بودجه دیده شده است. حتی اگر منابع هم تغییر کند دولت به قطعا رتبه بندی را اجرایی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • شهروند
    0

    اینها همش شعاره و وعده سر خرمن . خودتی

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای نوبخت من بازنشسته فرمانداری هستم بعد از ۳۲ سال خدمت دریافتی من ۴میلیون دویست هزار تومان است در صورتیکه رزمتده بودم متاسفانه ما با بیمه تامین اجتماعی بازنشست شدیم در صورتیکه همکار من با همین مدرک و سابق کار کمتر بون حق رزمندگی بازنشسته خدمات درمانی است واو ۵میلیون دویست هزار تومان میگره این کجای عدالته گناه ما چیه که دولت بدهکار تامین اجتماعی در صورتیکه در زمان مشغول بودن با توجه به گروه بسیجی و رزمندگی درصدی حقوق ما بیشتر بود لطفا به این موضوع رسیدگی شود

  • خبخ
    0

    خدا لعنت کند اینارو که با این حسابهای الکی بازنشستگان تامین اجتماعی را دایم میپیچانن ,خدا بزرگ است و ظهور منجی نزدیک

  • کاربر ناشناس
    0

    ای نوبخت خدا تورا میشناست

  • بدبخت
    0

    جناب نوبخت نزدیک عیده ی بودجه ای هم‌ به بهزیستی بدید به این پشت نوبتی های بیچاره انسان نیستند نه حقوق میدن نه پول دارو میدن نه حمایتی یک سال شد چیکار کنیم به کی بگیم‌ دردمون را نزدیک عیده ی عیدی برای ما بیماران پشت نوبتی بهزیستی در نظر بگیرید پول دارو که نمیدن خدایا خودت به فریاد ما معلولان برس ای کاش توان کار کردن را داشتیم بیست سال سابقه بیمه داریم باید بریم گدایی بکنیم خراب بشی تامین اجتماعی متشکرم از خبر فوری،

  • کاربر ناشناس
    0

    دروغگو شوهر من با ۳۰ سال سابقه و مدرک فوق دیپلم ۳۴۰۰حقوق میگیره دائم کارتون حرف مفت زدنه

  • حمید کرمان
    0

    سلام نمیدونم چرا قانون ۲۰سال وسن۶۰نباید سنوات۳۰سال بدهید پس چرا کلاه گشاد سر من وکسانی مثل ما بره من توان کار کردن دارم اما کارفرما وسازمان منو بازنشست کردن وحالا با حقوق دومیلیون چکار بکنم چطوری میشه برگردم بکارم لطفا راهنمایی بفرمایید

  • رمضانى
    0

    با تمام احترامى كه براى معلم ها و بازنشستگان كشورى قائلم ولى نميدونم چرا دل دولت براى اين قشر بيشتر از بازنشستگان تامين اجتماعى ميسوزه مگه پارسال حقوق همه همسان سازى نشد بجز كارگرها باز تا دو قرون پول گيرتون مياد ياد رتبه بندى و غيره ميفتين آقاى نوبخت ما نخواستيم چطور به خودتون اجازه ميدين مبلغ ٨/٨٠٠ رو مطرح ميكنيد بعد به بازنشسته تامين اجتماعى ٢/٥٠٠ حقوق ميدين

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها