نشانه‌های امیدوارکننده از پادتن درمانی علیه کرونا

یک داروی تجربی و بر پایه پادتن درمانی که در سیستم درمان عمومی انگلیس نیز مورد آزمایش قرار گرفته علیه عوارض کووید-۱۹ نتایج موفقیت آمیزی داشته است.

نشانه‌های امیدوارکننده از پادتن درمانی علیه کرونا

نتایج مقدماتی این آزمایش‌ها با بررسی ۴۰۹ بیمار در ایالات متحده به‌دست آمد و این نتایج ماه‌ها پس از افشای این خبر منتشر شد که این داروی تولید شده توسط شرکت "ریجرون" روی دست‌کم ۲۰۰۰ بیمار در ۱۷۴ بیمارستان انگلیس نیز آزمایش شده است.

این شرکت می‌گوید که نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد مخلوط دو پادتن موجود در این دارو، میزان عفونت ویروس کرونا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. هرچند هنوز نتیجه هیچ کدام از آزمایش‌های مذکور منتشر نشده و مورد بررسی دیگر دانشمندان قرار نگرفته است.

ریجرون می‌گوید این نتایج تنها از بررسی یک چهارم بیمارانی که در آزمایش‌ها شرکت کرده بودند، حاصل شده است و مرحله تایید این آزمایش‌ها تا بهار سال جاری تکمیل نخواهد شد.

در ماه سپتامبر، پرفسور پیتر هوُربی، استاد دانشگاه آکسفورد که در روند آزمایش‌های ریجرون در انگلیس شرکت دارد گفت: هیچگونه نگرانی از ایمنی درباره این دارو وجود ندارد.

جورج یانکوپولُس، رئیس و مقام ارشد علمی شرکت دارویی ریجرون نیز می‌گوید: داروی ابداعی این شرکت می‌تواند با هدف قرار دادن کسانی که ویروس را فعالانه به اطرافیان خود سرایت می‌دهند، ابزار مفیدی برای مبارزه علیه کووید-۱۹ باشد.

کارکرد داروی ترکیبی "REGEN-COV" ناشی از تجویز یک یا دو دوز پادتن غلیظ است که بهترین نتیجه را در تست‌های آزمایشگاهی نشان داده است.

یک شرکت تولید داروی دیگر در آمریکا موسوم به "الی لیلی" نیز می‌گوید درمان با ترکیب دو پادتن، خطر بستری‌شدن در بیمارستان یا مرگ را در افرادی که عوارض آنها به ‌تازگی تشخیص داده شده است، اشخاص مبتلا به بیماری‌های دیگر و نیز سالمندانی که در معرض عوارض شدید هستند تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان در این دو شرکت دارویی با استناد به نتایج اخیر این آزمایش‌ها، برای استفاده گسترده‌ از این شیوه درمان، تقاضای مجوز کرده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها