سفر رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به روسیه

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن امروز (شنبه) در راس یک هیئت از اعضای این شورا ابوظبی را به مقصد مسکو ترک خواهد کرد.

سفر رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به روسیه

عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن و هیئت همراه وی با مسوولان روس دیدار کرده و آنها را در جریان آخرین تحولات اجرای توافق ریاض و آخرین تحولات وضعیت جنوب یمن قرار خواهند داد.

این نخستین سفر الزبیدی به مسکو نیست. او قبلا هم چندین سفر به این کشور داشته و با مسوولان روس و نیز اعضای شورای دوما دیدار کرده و برخی مسائل و در راس آنها مساله جنوب یمن، اجرای توافق ریاض، مسائل مربوط به ثبات وضعیت منطقه و امکان همکاری مشترک را مورد بررسی قرار داده است.

این سفر در حالی انجام می شود که شورای انتقالی جنوب یمن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به تلاش برای تعطیلی توافق ریاض متهم کرده است. این شورا معتقد است انتصاب هایی که منصور هادی اخیرا انجام داده یکجانبه بوده و خروج آشکار و کودتایی خطرناک علیه مفاد توافق ریاض، روند این توافق و مشارکت میان طرف های این توافق است.

شورای انتقالی در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد، نمی‌تواند با تصمیمات صادره از سوی عبد ربه منصور هادی تعامل کند و در صورتی که تصمیمات هادی که بدون توافق قبلی صادر شده است، حل و فصل نشود این شورا گام‌های مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

منصور هادی دستوراتی را برای تعیین مشاور خود احمد بن دغر به عنوان رئیس مجلس شورا و تعیین احمد صالح الموسای به عنوان معاون کل رئیس جمهور صادر کرده بود.

ائتلاف سعودی در اواخر سال ۲۰۲۰ از تشکیل دولتی برای تقسیم قدرت خبر داد که در این دولت شخصیت‌هایی از شورای انتقالی جنوب در دولت عبد ربه منصور هادی تعیین شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها