اهمیت نظافت سطوح خانگی، تجاری و صنعتی در دوران کرونا

مهم‌ترین قسمت در هر ساختمان و از اولین بخش‌هایی که افراد هنگام ورود مشاهده می‌کنند، سطوح کف هستند. تمیز بودن این سطوح می‌تواند ظاهر ساختمان و محل کار شما را بهبود دهد و البته سطح حرفه‌ای بودن شما را هم نشان می‌دهد.

اهمیت نظافت سطوح خانگی، تجاری و صنعتی در دوران کرونا

تمیزی سطوح کف حس خوبی ایجاد می‌کند در حالیکه سطوح کثیف و نامرتب ممکن است حتی باعث از دست رفتن مشتریان و موقعیت‌های بالقوه شود. با در نظر گرفتن اهمیت نظافت، نگهداری و تمیز نگه‌داشتن سطوح کف در هر ساختمان و تاسیساتی ضروری است. امروزه با شیوع ویروس کرونا، نظافت و ضدعفونی تمام سطوح اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. سطوح کف از مهمترین بخش هایی هستند که نیاز به نظافت کامل دارند، زیرا ویروس‌ها از طریق رفت و آمد های متعدد بر روی سطوح کف می‌نشینند.

از آنجا که تمیز کردن کف در ساختمان‌های بزرگ به صورت دستی تقریباً کار غیر ممکن است، ممکن است بخواهید روی یک اسکرابر یا زمین‌شوی صنعتی قابل اعتماد سرمایه‌گذاری کنید.

در هنگام خرید اسکرابر چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید؟
استفاده از یک دستگاه کف‌شوی می‌تواند سریع‌ترین راه برای تمیز کردن کف باشد، اما هنگام خرید دستگاه کف‌شوی باید به دنبال چه چیزی باشید؟

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب دستگاه کف شوی در نظر بگیرید:

- شناخت جنس کف‌پوش‌ها

هنگام انتخاب یک زمین شوی صنعتی باید جنس نوع کف را بشناسید تا بتوانید تجهیزاتی مناسب انتخاب کنید. یک دستگاه اسکرابر یا کف‌شوی صنعتی می‌تواند کار نظافت را با سهولت و کارآیی بیشتری انجام دهد به شرط اینکه با جنس کف‌پوش ساختمان مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اسکرابرهایی که به برس سخت مجهز هستند، برای بتن مناسب هستند. چون می‌توانند حتی منافذ سطوح سیمانی را هم تمیز کنند. دستگاه‌هایی که برس‌های ساینده دارند به شما کمک می‌کنند تا کف‌های چوبی یا وینیل را به راحتی تمیز کنند.

برای کف فروشگاه‌های بزرگ و انبارها، شما نیاز به یک اسکرابر دارید که توانایی نظافت مناطق بزرگ‌تر را داشته باشد. اسکرابرهایی وجود دارند که در یک ساعت می‌توانند بین 1000 تا 6000 مترمربع را تمیز کنند. اگر چنین فضایی دارید ممکن است سرمایه‌گذاری روی اسکرابرهای با ظرفیت کمتر کار عاقلانه‌ای نباشد زیرا زمان بیشتری برای نظافت کف نیاز خواهید داشت.

البته باید به میزان رفت و آمد در منطقه‌ای که نیاز به نظافت دارد هم توجه کنید. اگر برای نظافت مناطقی که روزانه افراد زیادی از آن عبور می‌کنند، به زمین شویی نیاز دارید باید دستگاهی تهیه کنید که بتواند کف را سریع خشک کند.

- چه نوع دستگاهی نیاز دارید/ می‌خواهید؟

دستگاه کابلی نیاز دارید؟ یا دستگاهی که با باتری کار کند؟ این انتخاب به میزان بودجه تان بستگی دارد. اگر بودجه شما محدود باشد ، ممکن است یک دستگاه کابلی 240 ولت بهترین گزینه شما باشد. مطمئناً یک دستگاه کابلی کارتان را کمی محدودتر خواهد کرد. همچنین باید به این فکر کنید که به یک اسکرابر ایستاده نیازد دارید یا سرنشین‌دار.

- مساحت فضایی که نیاز به نظافت دارد چقدر است؟

تصمیم‌گیری برای انتخاب اسکرابری برای نظافت فضاهای بزرگ آسان است، اما در نظر داشته باشید که ممکن است بخواهید از دستگاه زمین‌شوی برای نظافت مناطق کوچک‌تر هم استفاده کنید. با خرید یک دستگاه بزرگ، توانایی نظافت مناطق کوچک را از دست می‌دهید. نگاهی به مناطقی که نیاز به نظافت دارند بیاندازید. مثلاً ممکن است در یک مدرسه برای نظافت سالن ورزشی به اسکرابر نیاز داشته باشید، اما برای تمیز کردن راهروها، غذاخوری یا سایر قسمت‌ها هم از آن استفاده کنید. سالن ورزشی فضای بزرگی است در حالیکه غذاخوری و راهروها فضای محدودتری دارند. به هر حال در نظر داشته باشید که دستگاه کف‌شویی که انتخاب می‌کنید نیاز به سرویس‌دهی در بیش از یک منطقه داشته باشد.

- بودجه شما چقدر است؟

بودجه باید یکی از موارد اصلی باشد که به آن فکر می‌کنید چون تا حد زیادی تعیین می‌کند که چه دستگاهی را می‌توانید انتخاب کنید. اگر بودجه شما کم است، حتماً در مورد انواع مدل‌های مختلف تحقیق کنید. ممکن است بتوانید دستگاه‌های تعمیر شده با قیمت کمتری خریداری کنید. تا زمانی که این دستگاه‌ها به خوبی سرویس شوند و از آن‌ها مراقبت شود دلیلی برای حذف آن‌ها وجود ندارد. بنابراین مهم است که گزینه های خود را بسنجید و میزان واقعی بودجه خود را مشخص کنید.

- هزینه‌های نگهداری دستگاه چقدر است؟

بعضی از دستگاه‌های اسکرابر، به محصولات تمیز کننده تخصصی و سرویس منظم نیاز دارند. هنگام بررسی بودجه بهتر است این برآوردها را در برنامه خود بگنجانید. همچنین ممکن است نیاز به تعویض مداوم تیغه‌ها، برس‌ها و لنت‌های کف داشته باشد.

- بازخورد

در تحقیقات خود به بازخورد کاربران به دستگاه‌های انتخابی خود دقت کنید. اگر در بررسی‌ها نکات منفی بیشتر از نکات مثبت باشد، احتمالاً بهتر است که دستگاه را از لیست انتخاب‌های خود حذف کنید. بازخورد کاربران همچنین دقیقاً نحوه کارکرد دستگاه و قابل استفاده بودن آن را نشان می‌دهد. فقط بخاطر داشته باشید که بازخورد را در رابطه با ویژگی هایی که قرار است استفاده کنید ، بخوانید.

- کاربرپسند بودن دستگاه

هیچ فایده‌ای ندارد دستگاهی را بخرید که نتوانید از آن استفاده کنید. کار با دستگاه باید نسبتاً آسان باشد. اگر دستگاهی را بخرید که کشف کار با آن زمان زیادی طول می‌کشد یا کار با آن خیلی سخت باشد زمان باارزش خود را هدر خواهید داد. به این نکته توجه داشته باشید کسی که با دستگاه کار می‌کند ممکن است همیشه یک شخص خاص نباشد، پس بهتر است استفاده از دستگاه

ساده باشد.

اینها فقط برخی از مواردی است که در هنگام انتخاب یک اسکرابرخانگی یا صنعتی باید به آن توجه کنید. قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که مدلی که انتخاب می‌کنید متناسب با کفپوش شما است این تنها راهی است که می‌توانید ارزش سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنید و نتایج مطلوبی از کار نظافت به دست آورید. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از کارشناسان کارن تجارت بهین مشاوره بگیرید. شرکت کارن تجارت بهین نماینده رسمی محصولات کارچر آلمان در ایران است. عملکرد اسکرابرهای کارچر درخشان و تضمین شده است. اسکرابرهای صنعتی کارچر انتخابی ایده‌آل برای نظافت مناطق بزرگ مانند انبارها و سالن‌های تولید، مراکز خرید، پارکینگ‌ها و یا سالن‌ فرودگاه ها هستند. کارچر طیف وسیعی از ماشینهای شستشوی حرفه ای را ارائه می دهد که می توانند با قیمت رقابتی خریداری شوند. اسکرابرهای کف صنعتی Karcher برای انجام امور نظافتی چند منظوره طراحی شده اند. برند کارچر برای همه‌ی کارهای نظافتی دستگاهی دارد؛ از دستگاه های اسکرابر کوچک تا انواع بزرگ‌تر.

توضیحات دقیق‌تر در مورد مشخصات و توانایی‌های دستگاه‌های مختلف را در سایت شرکت کارن تجارت بهین مطالعه کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها