هشدار پلیس فتا خوزستان در خصوص سارقان هویت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: عکس‌هایی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود بیانگر عادات ، شیوه زندگی و اطلاعات دیگری است که سارقان هویت به راحتی می‌توانند از تصاویر سوء استفاده کنند.

هشدار پلیس فتا خوزستان در خصوص سارقان هویت در فضای مجازی

سرهنگ شاهین حسنوند ‌شنبه با تاکید بر این نکته که باید خطرپذیری به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر فرزندان را کاهش داد اظهار داشت: قبل از انتشار عکس در فضای مجازی باید دقت کرد آن عکس شامل اطلاعات هویتی همانند لباس فرم مدرسه، آدرس منزل و یا اطلاعات دیگری نباشد.

وی بابیان اینکه این روزها یکی از تفریحات پدران و مادران گرفتن عکس از فرزندان و اشتراک گذاری در فضای مجازی است ادامه داد: نمایش تمام مراحل رشد کودک از بدو تولد تا رفتن به مدرسه و سایر تحولات و رویدادهای زندگی او در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام به امری عادی تبدیل شده است که باید ریسک به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر فرزندان را در فضای مجازی کاهش داد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با تاکید بر اینکه برای انتشار تصاویر باید تنظیم امنیتی و حریم شخصی را بررسی کرد گفت: عکس بعد از انتشار در فضای مجازی قابل کنترل نیست ، هر چند که می‌توان آن را از روی حساب کاربری‌ پاک کرد ولی برای اینکه حریم خصوصی را در برنامه هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییترحفظ کرد حتما باید حساب را محدود به دوستان و خانواده کرد تا افراد غریبه نتوانند به پست‌ها دسترسی داشته باشند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه ضروری است تا قوانین به اشتراک گذاری عکس‌ را به دیگران نیز یادآوری کرد گفت: افراد نباید عکس‌ فرزندان خود را آنلاین منتشر کنند و در صورتی که زیر پست آنلاین پیغامی شامل اطلاعات شخصی و هویتی وجود دارد باید آنرا پاک کرد.

وی با بیان اینکه برای انتشار عکس و پست‌ موقعیت مکانی را باید غیرفعال کرد اظهار داشت :اطلاعات ( متادیتا) عکس می‌تواند موقعیت مکانی فرد را افشا کند ، علاوه بر این بیشتر سرویس‌های شبکه‌ اجتماعی موقعیت مکانی کاربر را هنگامی که عکسی به اشتراک می‌گذارد، بصورت پیش‌فرض منتشر می‌کنند لذا باید گزینه geotagging روی موبایل را غیرفعال کرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها