امام جمعه قم: مذاکره با دشمن مکار ذره‌ای فایده نداشت/ آیت‌الله فلاحتی: آمریکا و اسرائیل گور خود را کندند؛ موشک‌های بالستیک در اختیار کل جبهه مقاومت است

ائمه جمعه در خطبه‌های سیاسی-عبادی این هفته به موضوع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مذاکره با آمریکا و بزرگداشت روز زن اشاره کردند.

امام جمعه قم: مذاکره با دشمن مکار ذره‌ای فایده نداشت/ آیت‌الله فلاحتی: آمریکا و اسرائیل گور خود را کندند؛ موشک‌های بالستیک در اختیار کل جبهه مقاومت است

با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا نمازهای جمعه در چند شهر برگزار شد و ائمه جمعه خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به موضوعات مختلفی از جمله مسئله پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و همچنین مسئله رابطه با آمریکا سخن گفتند.

مذاکره با دشمن مکار ذره‌ای فایده نداشت

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: تقوا سبب دوری انسان از گناه می‌شود و باید از تقوا مدد گرفته و نفس اماره را مهار کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:12 بهمن سال روز بازگشت پیروزمندانه معمار کبیر انقلاب امام خمینی پس از 15 سال تبعید به میهن اسلامی است که این روز فرخنده آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه قم بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا مراسم و برنامه‌های دهه فجر و 22 بهمن متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، از همه درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت خود و دیگران و برای قطع ویروس کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، همه ما قدردان کادر پزشکی ودرمانی هستیم و تشکر می‌کنیم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه‌های شوم دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی عنوان کرد: از آنجاکه ماهیت انقلاب اسلامی ضد استکبار است امسال نیز روحیه ضد استکباری ملت ایران بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم جایگاه بی‌نظیر حضرت صدیقه طاهره(س) را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: روز چهارشنبه 15 بهمن سال روز میلاد حضرت زهرا(س) است، بانویی که سیده نساء العالمین و تنها زنی درعالم است که پدرش رسول خدا، همسرش امیرالمؤمنین(ع) و دو فرزندش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) معصوم هستند و دختری همچون حضرت زینب (س) داشت که عالمه غیر معلمه بود.

امام جمعه قم: مذاکره با دشمن مکار ذره‌ای فایده نداشت/ آیت‌الله فلاحتی: آمریکا و اسرائیل گور خود را کندند؛ موشک‌های بالستیک در اختیار کل جبهه مقاومت است

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه می‌دانیم که جبهه استکبار جبهه‌ای واحد است و ممکن است در دولت‌های کفر عناصر عوض شوند ولی سیاست‌ها تغییر نمی‌کند، سیاست آن‌ها سلطه برماست و در این عرصه مقاومت حداکثری مردم و راهبردهای مقام معظم رهبری و قدرت پاسخگوی ایران اسلامی به هر نوع اقدام نظامی سه عامل اصلی شکست آمریکا در فشار حداکثری است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: وقتی ملتی با پیروی از ولایت دست به مقاومت می‌زند قطعاً خداوند پیروزی را از آن ملت می‌کند، با حضور جو بایدن در کاخ سفید فشارها قطع نشد و با توجه به خوی استکباری آن‌ها تلاش می‌کنند با فشارهای هوشمندانه به اهداف شوم خود برسند و در این زمینه ایستادگی ملت ایران باید مورد تأکید باشد.

وی افزود: ترامپ براساس یک تحلیل اشتباه آمریکا را از برجام خارج کرد و با امید اینکه بانفوذی‌های داخلی به اهدافش برسد و تحلیلش این بود که از بین گزینه مذاکره و جنگ ایران را بر سر دوراهی قرار می‌دهد و تصور می‌کند ایران مذاکره را انتخاب می‌کند که نخست‌وزیر ژاپن را راهی ایران کرد ولی با مخالفت مقام معظم رهبری روبه‌رو شد که این موضوع موضع قاطع جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه برخی در رسانه‌های خود تأکید می‌کردند که جمهوری اسلامی چاره‌ای برای مذاکره با ترامپ ندارد و در غیر این صورت جنگ می‌شود، بیان کرد: در این شرایط بود که رهبر معظم انقلاب در برابر تهدید آمریکا قد علم کرد و فرمودند نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ اتفاق خواهد افتاد و خدا خواست و چنین شد و اکنون ترامپ شکست‌خورده ذلیلانه کاخ سفید را ترک کرد و به زباله‌دان رفت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: مذاکره با دشمن مکار و سلطه‌گر به لحاظ مبانی قرآنی و دینی و تجربه‌های درونی نسبت به مردم کشورمان و تجربه بیرون نسبت به کشورهای دیگر درباره رفع مشکلات مردم کوچک‌ترین فایده و تأثیری ندارد و مذاکره با دولت‌های سلطه‌گر کارآمد نیست.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: تنها راه مؤثر برای احقاق حق مردم ولایتمدار و مقاوم و تنها راه شکست دشمن "مقاومت" در برابر مستکبرین است، مهم‌ترین راهبرد ما از ابتدای انقلاب تاکنون انسجام و پرهیز از تفرقه است و باید این راه را باقدرت ادامه بدهیم.

امام جمعه یزد: هیچ کجای دنیا مانند جمهوری اسلامی ایران برای زن ارزش قائل نشد

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: اگر زنان جامعه ما می‌خواهند به سعادت واقعی دست پیدا کنند باید اخلاق و روش این بانوی بزرگوار را وارد زندگی خود کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای زن احترام و شخصیت بسیاری قائل است همانطور که حضرت محمد(ص)، دست حضرت فاطمه زهرا(س) را می‌بوسید و او را تکریم می کرد، افزود: این احترام پیامبر، حاکی از عظمت زن نزد خداوند متعال است.

ناصری بیان کرد: متاسفانه از زمان جاهلیت و قرون وسطی و امروز دنیای غرب و صهیونیست‌ها، برای زن هیچ ارزشی قائل نبوده و نیستند و بعد از قرون وسطی و متمدن شدن اروپا نیز باز هم نگاه به زن، همانند نگاه به یک کالا بود و برای بهره‌برداری‌های نفسانی خود به زن بها می‌دادند که این نگاه هنوز هم ادامه دارد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: امروز هم اگر دم از آزادی زن می‌زنند، منظور آزادی‌هایی است که زن بتواند به واسطه آن، بستر دستیابی آنان را غرایض و اهداف خود فراهم کند.

وی ادامه داد: حتی آنها که به ظاهر از زنان در عرصه علم و دانش حمایت می‌کنند، از آنها بهره‌برداری اقتصادی می‌کنند اما در هیچ کجای دنیا همانند انقلاب و نظام اسلامی برای زن ارزش و جایگاه قائل نیستند که حاصل آن، حضور زنانی است که به میدان یاری دین خدا آمدند و فرزندانی به دنیا آوردند که دنیا را متحول کردند.

ناصری اظهار داشت: زنانی که امثال قاسم سلیمانی‌ها را متولد می کنند، توانسته‌اند دنیا را متحول کنند و علت حضور چنین شیرزنانی در جامعه اسلامی ما این است که آنها الگویی همچون حضرت زهرا(س) دارند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به وقایع بهمن ماه سال 1357 ادامه داد: حتی برخی از بزرگان پیام دادند که امام دیرتر به ایران بیایند اما امام با شجاعت ایستاد و از تصمیم خود منصرف نشد و افراد واسطه ای که می آمدند، پیغام می‌داد که اینها توطئه است و از بزرگان و مبارزان بخواهید که فریب دشمن را نخورند.

وی با اشاره به اینکه امام شورای انقلاب را نیز تشکیل داده بود، افزود: امام خمینی(ره) همه چیز را حساب شده به پیش برده بود و می‌دانست که اگر بین فرار شاه و بازگشت خودشان به ایران، فاصله بیفتد، یا کودتای نظامی رخ می‌دهد یا شاه را دوباره به کشور باز می‌گردانند بر این اساس در اولین فرصتی که فرودگاه‌ها باز شد، امام به ایران بازگشت.

امام جمعه یزد که خود از همراهان امام خمینی(ره) در پاریس بود، یادآور شد: روزی که امام قصد بازگشت به ایران را داشتند، نگرانی خود را از اتفاقاتی که ممکن بود در مسیر رخ دهد به امام اعلام کردم اما امام با روحیه‌ای که داشتند گفتند: ما تکلیف خود را انجام می دهیم و بقیه اش با خداست.

وی تاکید کرد: این مقاومت، ایستادگی، درایت، شجاعت و دلیری امام بود که سبب شد دنیایی که همراه امام بودند را سر جای خود بنشانند و تنها با حمایت مردم وارد کشور شوند و زمام امور را به دست بگیرند.

تلاش می‌کنند حقیقت را وارونه جلوه دهند

حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه در ایام کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و ضدعفونی‌کننده مورد تأکید است، ابراز داشت: مساجد شاهرود می‌توانند طی دهه فجر ۱۰ دقیقه میزبان سخنرانان درباره انقلاب شوند و علاوه بر آن انتظار می‌رود مسئولان نیز برای ۲۲ بهمن‌ماه تدابیر خاص منظور کنند.

وی ضمن بیان اینکه دشمن امروز در تلاش برای کم‌رنگ جلوه دادن و وارونه نشان دادن حقایق اسلام و انقلاب است، افزود: این مهم می‌طلبد تا رسانه‌ها و افراد دارای تریبون میدان‌دار این صحنه شوند و انقلاب را آن‌طور که شایسته است به نسل جوانی که آن روزها را درک نکرده نشان دهند.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه اگرچه با انقلاب به سه عنصر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دست‌یافتیم اما از نظر اقتصادی هنوز نتوانستیم به استقلال مورد نظر برسیم، ابراز داشت: در این حوزه می‌بایست کار بیشتری صورت گیرد و از مسئولان تلاش مضاعف انتظار می‌رود.

امینی بابیان اینکه برخلاف کشورهای مدعی نظیر عربستان، ایران اثبات کرد که مقابل استکبار ایستاده است، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی تبلوری از مردم‌سالاری دینی است درحالی که عده‌ای به‌دروغ حقوق بشر را مردم‌سالاری می‌نامند که باید به این نکات توجه کرد.

وی افزود: دولت جدید آمریکا فرقی با دولت قبل خود ندارد لذا مسئولان باید این را مد نظر قرار دهند که هیچ‌گاه آن‌ها خیرخواه ما نبودند و در مذاکره با ایران به صورت طلبکارانه حرف می‌زنند در حالی که ما طلبکار اصلی هستیم لذا این نکات باید مورد توجه تصمیم گیران باشد.

آمریکا و اسرائیل گور خود را کنده‌اند

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اثرات منفی بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه اظهار داشت: بی‌عفتی و بدحجابی باعث افزایش چشم‌چرانی مردان در جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سفارش قرآن کریم مبنی بر اینکه "به‌ کسانی که مرتکب حرام و منکرات می‌شوند تذکر دهید" خاطرنشان کرد: عدم تذکر می‌تواند سبب ایجاد یک بحران در اجتماع شود و امروز کار به جایی رسیده که بعضی از خانواده‌ها کنترل فرزندانشان از دست دادند.

آیت‌الله فلاحتی افزایش بیماری‌های روانی و خودکشی‌ را از اثرات بدحجابی در جامعه دانست و افزود: وقتی زن با بدحجابی در جامعه ظاهر می‌شود تبدیل به طعمه‌ای برای نامحرمان می‌شود و بخشی از حوادث صفحات روزنامه‌ها نیز در واقع آثار همین بدحجابی‌ و بی‌عفتی‌های عده‌ای است که حدود الهی را رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به 12 بهمن ماه سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به میهن ابراز داشت: شاه خائن به مدت 15 سال امام(ره) را از این مملکت دور و به خارج از کشور تبعید کرد و در تلاش بود تا رابطه امام(ره) با مردم قطع شود اما با عنایت خداوند و همت مردم، امام خمینی(ره) به میهن بازگشت و ان‌شاءالله این پرچم به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان(عج) خواهد رسید.

وی 15 بهمن ماه سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و جایگاه پرعظمت زنان در جامعه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: زن در دو مرحله از تاریخ، مظلوم بود که یکی مربوط به دوران جاهلیت می‌شود که زنان را بی‌ارزش می‌پنداشتند و دیگری در دوره رضاشاه و فرزندش که با عنوان آزادی، به زن ظلم‌ها کردند و از جایگاه و ارزش او کاستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان افزود: عده‌ای تحقیقاتی را در کشور مطرح کردند و گفتند استان گیلان در دینداری و مسائل ارزشی در پایین‌ترین مرحله است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ما این گونه ادعاها درباره این استان را تکذیب می‌کنیم تصریح کرد: به آن‌ها که این ادعا را داشتند می‌گوییم، زنان گیلانی را در خانواده‌ 8 هزار شهید گیلانی، در راهپیمایی‌های عظیم به‌ویژه در راهپیمایی 22 بهمن سال 98 زیر بارش برف، در مساجد، مصلی‌های نماز جمعه و برنامه‌های اهل‌بیت(ع) ببینید و جست‌وجو کنید.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان حذف معافیت مالیاتی هنرمندانی که بالای 500 میلیون تومان در سال درآمد داشتند را جزو دیگر اصلاحات و اقدامات مجلس برشمرد و گفت: الزام شرکت‌های دولتی و دیگر شرکت‌ها به شفاف‌سازی میزان حقوق کارکنان برای جلوگیری از فرار مالیاتی نیز از دیگر اقدامات است.

امام جمعه قم: مذاکره با دشمن مکار ذره‌ای فایده نداشت/ آیت‌الله فلاحتی: آمریکا و اسرائیل گور خود را کندند؛ موشک‌های بالستیک در اختیار کل جبهه مقاومت است

وی با اشاره به نقشه‌های شوم رئیس جمهور جدید آمریکا خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر او نشان می‌دهد که سیاست رفیق گذشته‌اش اوباما را دنبال می‌کند؛ همانطور که ده‌ها امتیاز از جمهوری اسلامی گرفتند اما صدها بلا به سر جمهوری اسلامی آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: اخیراً ریاض عربستان با چندین موشک بالستیک مواجه شد؛ موشک‌هایی که از ناحیه ایران و یمن نبوده بلکه از سوی گروه "وعدالحق" عراق بود؛ با این هدف که ما انتقام خون شهدایمان را می‌گیریم.

آیت‌الله فلاحتی افزود: اسرائیل بداند دیگر در منطقه امنیتی ندارد و آمریکا هم جایی در منطقه ندارد و گور خودشان را کنده‌اند زیرا امروز موشک‌های بالستیک در اختیار کل جبهه مقاومت است و ما نیز خدا را شاکریم که در سایه خون شهدا، درایت رهبر معظم انقلاب و مقاومت مردم روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمیده شده است و این موفقیت‌ها در سایه توجه خداوند و امام زمان(عج) به‌دست آمده است.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • 88-88
    0

    کاش یک روز با افتخار بگین دیگه تو این کشور کارتون خواب نیست با همین صدای قرا بگی دیگر کودک کار نیست و گور پدر بدبختی رو در این کشور کننده باشید در یک جمله میگن بیرونشو مردم کشته داخلشو رو خودمون

  • کاربر ناشناس
    0

    برا شما درویشها شاید فایده نداشته باشه آما برای مردم خیلی ارزش داره البته من اگه جای شما بودم هیچ وقت از امریکا و انگلیس بد نمی گفتم چون آنها بودن باعث انقلاب شدن و باعث شدن که شما بیاید و این مملکتو غارت کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا نماز جمعه برگزار کردید . یه عده چندین ماه خودشون رو تو خونه حبس کردن من خودم بدون جشن عروسی رفتم سر خونه زندگی تک فرزندم و همسرم شما هیت و نماز جماعت بابا ایول ... خوش غیرتا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها