«قرض» شگرد تازه مجرمان سایبری/ درخواست کمک مالی دوستان و آشنایان را راستی آزمایی کنید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه باید درخواست‌ کمک مالی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی را راستی آزمایی کرد از شگرد جدید مجرمان سایبری در پوشش «قرض» خبر داد.

«قرض» شگرد تازه مجرمان سایبری/ درخواست کمک مالی دوستان و آشنایان را راستی آزمایی کنید

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شگرد جدید مجرمان سایبری در پوشش درخواست کمک مالی اشاره و اظهارداشت: بسیاری از تقاضاها و درخواست های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد و بدون آنکه رودر رو همدیگر را ملاقات کرده یا تماس بگیرند تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تقاضای واریز وجه به عنوان قرض از درخواست های کاربران از یکدیگر در شبکه های اجتماعی باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این امر سوء استفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش کنند از کاربران در قالب دوست و آشنا سوءاستفاده کنند.

وی گفت: مجرمان سایبری با دسترسی به صفحات شبکه های اجتماعی قربانی برای دوستان و آشنایان او درخواست کمک مالی می فرستند؛ بنابراین راستی آزمایی هرگونه درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه های اجتماعی یک ضرورت است.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    سرهنگ جان بانده خاله زهره وجوزی وفاطمه که باعث ایجادتنش در مملکت شده واز ریسس جمهور کشورهایه دیگه هم شکایت اوردم رو چرا جمع نمیکنید رعد چرا نمیزنید .چرا این اخوندی که پول گرفته واز خودش وهمین طوری وبه خاطره کسهایه به خصوص جمع نکرده رو دستگیر نمیکنید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها