کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای در استان‌های شمالی/ برف و باران در راه است

دمای هوا از فردا تا یکشنبه در سواحل دریای خزر ۶ تا ۱۰ درجه و در شمال غرب و غرب ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای در استان‌های شمالی/ برف و باران در راه است

صادق ضیائیان، کارشناس هواشناسی با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران در شمال غرب آغاز شده است، گفت: گستره این بارش ها به تدریج مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان شمال چهار محال و بختیاری و با شدت کمتر زنجان، همدان و اردبیل را فرا می‌گیرد.

او ادامه داد: روز جمعه بر شدت و گستره این سامانه بارشی افزوده می شود و موجب بارش برف و باران در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام ،لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان ، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز ، تهران و سمنان می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: همچنین با توجه به جریان های شمالی از سوی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز شنبه بارش در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس‌، بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، گیلان، مازندران و به صورت پراکنده در گلستان ،سمنان و خراسان شمالی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه انتظار می رود از بعد از ظهر شنبه به تدریج از بارندگی در نیمه غربی کشور کاسته شود بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی طی روز یکشنبه در شمال شرق بوده و به تدریج از کشور خارج می شود و روز دوشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد شد.

او اظهار کرد: امروز آلودگی هوا در کلانشهرهای تهران و کرج ادامه داشت و انتظار می‌رود کیفیت هوا از بعدازظهر فردا با توجه به بارندگی و وزش باد بهبود یابد.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: دمای هوا از فردا تا یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه و در شمال غرب و غرب بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت .

او همچنین درباره وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای هوای تهران فردا به ۱۶ درجه و کمترین آن به ۶ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها