وزیر آموزش و پرورش:

۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است، گفت: ایده مجتمع سازی آموزشی بسیار ارزشمند است.

۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیران احداث شده است

محسن حاجی میرزایی امروز (پنجشنبه_۹ بهمن ماه) در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی دختران با نام چهارباغ شکرالله فرقدانی، اظهار کرد: در قرآن دو نوع بنا نهادن وجود دارد یکی بنا بر تقوا گذاشته شده و استوار است و دیگری بنایی که فرو می ریزد. مدرسه استوارترین بنیان زندگی و کانون ساخت آینده و هویت یک جمعیت است.‌

وی با تاکید براینکه مدرسه یک ساختمان نیست بلکه جایگاه رفیعی است که هر هزینه ای برای آن می کنیم صرفه جویی برای هزینه های بسیار دیگر است، گفت: مدرسه جایگاهی است که نسل نو را برای زندگی آماده‌ می کند، بنابراین خیران که توفیق مدرسه سازی پیدا می کنند توفیق مضاعفی دارند، چون هر بنای دیگری طول عمری دارد ولی از درون مدرسه آینده سازان کشور تربیت می شوند و بنای استمرار یابنده است.

وزیر آموزش و پرورش ایده مجتمع سازی آموزشی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: این مجتمع ها کمک به تبدیل مدرسه به کانون تحولات منطقه می کند، ضمن اینکه در چنین مدارسی می توان امکانات بهتری فراهم کرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس توسط خیران احداث شده که نشان دهنده توجه آنها به امر آموزش‌ و پرورش است، گفت: امیدواریم از خدمات خیران بهره مند شویم و این مجتمع آموزشی نیز انسان های بزرگی به ایران اسلامی تقدیم کند.

در این‌ مراسم از کتاب زندگینامه سید محمد طالب زاده از خیران مدرسه ساز اصفهانی رونمایی و از شکرالله فرقدانی خیر مدرسه ساز اصفهان قدردانی شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها