۷۲ واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید بازگشت

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۷۲ واحد صنعتی، تولیدی راکد این استان امسال با حمایت دولت و پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید و اشتغال بازگشت.

۷۲ واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید بازگشت

سعید جعفری کرهرودی روز پنجشنبه افزود: دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی تیم‌های تخصصی صنعتی عارضه‌یابی شد و سپس با حمایت‌های مختلفی از قبیل پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه، نیروی انسانی و تامین بازار محصولات، به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: فعال‌سازی یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف کشور در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته که سهم استان مرکزی از این مهم ۷۰ واحد تولیدی است که اکنون ۷۲ واحد معادل ۱۴۴ درصد احیا و به چرخه تولید باز گشته‌اند.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی با بیان اینکه این سازمان در تحقق شاخص‌های ابلاغی وزارت صمت رتبه نخست کشور را به‌دست‌ آورد، اظهار داشت: توسعه ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات خارجی، توسعه معادن، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک و توسعه منابع ملی پنج محور اصلی فعالیت وزارت صمت در سال جاری بود که استان مرکزی در تمامی شاخص‌ها موفق و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

جعفری کرهرودی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه صدور پروانه‌های بهره‌برداری با صدور ۲۵۰ فقره و اشتغال سه هزار و ۳۰۸ فرصت در حوزه صدور بیش ۱۱۴ درصد و به لحاظ اشتغال ۱۳۰ درصد از برنامه هدفگذاری خود پیشی گرفته است.

وی اضافه کرد: هدف ایجاد اشتغال با صدور پروانه صنوف نیز در استان مرکزی، کمتر از پنج هزار فقره بود اما تاکنون هشت هزار و ۷۵۳ فقره صادر که نسبت به برنامه هدفگذاری، ۲۳۲ درصد محقق شده است.

جعفری کرهرودی بیان کرد: در حوزه صرفه جویی ارزی نیز ۶۰ میلیون دلار در این استان هدفگذاری شد اما تا کنون بیش از ۱۸۶ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در استان مرکزی گزارش شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها